Toon posts:

[HTML] Geautomatiseerde Offerte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben door mijn baas (in de catering) belast met het opzetten van een kleine geautomiseerde offerte.

Hij wil hierin een aantal vaste hoofdstukken/items hebben waarachter hij een tekstvak heeft om dingen in te voeren (aantallen, producten, dat soort dingen). Daarna wil hij dit exporteren naar een Word bestand met standaard opmaak (zal wel iets met cascading style sheets worden in dit geval) en uitprinten.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

In Publisher ben ik nu even bezig maar ik kan daar niet veel meer doen dan tekstvakken en selectie knoppen aanmaken (vinkje/rondje)

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Iets met css print ofzo dan kun je helemaal kiezen welke layout je hebt bij het uitprinten.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan je me iets meer inleiden in dat onderwerp?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Googlen: css print
en je kunt hier eens kijke

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:07

Zoefff

❤ 

CSS is (nog) érg gelimiteerd in de print-opties, en het aantal browsers dat die functies ondersteund is nog kleiner. Wat je imho beter kan doen is een mooi PDF-je genereren met een simpel PHP script. Dan heb je verder geen gedonder, en weet je zeker dat het er bij _iedereen_ hetzelfde uit ziet :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter

en hoe doe ik dat dan? Ik kan een heel klein beetje PHP....maar dus niet zo veel, misschien ergens een tutorial?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Met bijvoorbeeld de FPDF Library is het vrij eenvoudig. Op die site staan ook een aantal handige voorbeelden / tutorials :)

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

offtopic:
nofi, maar het uit je posts komt het op me over dat je je iets op de hals hebt gehaald wat je eigenlijk liever niet zou doen, nl. zoiets maken terwijl je nog maar weinig kennis hebt van html/css/php/name-it-scripttaal. Tenzij je natuurlijk ervaring hebt in windows apps zo ik in jou geval de baas vriendelijk maar dringend verzoeken deze klus uit te besteden aan iemand met meer ervaring.

Over PHP en PDF is heel veel te vinden op google

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 10:06

Pelle

🚴‍♂️

Zoefff schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:52:
CSS is (nog) érg gelimiteerd in de print-opties, en het aantal browsers dat die functies ondersteund is nog kleiner.
Oh? De printversies van bijv. orderbevestigingen of facturen, die ik style met een eigen print-stylesheet (dmv het media-attribuut), zien er altijd prima uit. Zowel in IE als in FF :)

Verwijderd

Topicstarter
off-topic, uik heb enige ervaring met HTMl gebruik maar geen ervaring met het combineren van zoiets als dit. Ik ga er gewoon even naar kijken en als het idd niet lukt kan hij het mooi uitbesteden :)

Als ik het goed begrijp moet ikin PHP een pagina schrijven waar ik tekstvakken in kan gebruiken met een label daarvoor. Met behulp van FPDF kan ik dan deze resultaten in een pdfje uit laten drukken?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Pelle schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:57:
[...]

Oh? De printversies van bijv. orderbevestigingen of facturen, die ik style met een eigen print-stylesheet (dmv het media-attribuut), zien er altijd prima uit. Zowel in IE als in FF :)
Ook met logo's etc? Het is mij nog nooit goed gelukt in ieder geval.

De laatste keer moest er ook op maat geprint worden (etiketten), dat was al helemaal een ramp. PDF is dan echt een ideaal alternatief :)

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-04 23:06
Pelle schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:57:
[...]

Als je bijvoorbeeld een rand wil gebruiken zal het in IE er netjes uitzien maar in FF print hij die rand niet uit of maar heel dun.

Als je bijvoorbeeld de totalen onderaan de pagina uitgelijnd wil hebben is het ook een kriem omdat er netjes uit te laten zien.

Plus als je aan je document iets kleins wil toevoegen moet je dat er weer helemaal in gaan passen. Nee ik heb het zelf geprobeerd voor facturen en offertes maar het is mij teveel moeite.

Maar dat zijn persoonlijke ervaringen plus ik ben een pietje precies als het om layout gaat. :)

Ik heb nu de output in pdf gedaan en dat ziet er lekker uit, is makkelijk op te bouwen en makkelijk aan te passen.

[ Voor 2% gewijzigd door HawVer op 19-10-2005 11:39 . Reden: overzichtelijker.. :P ]

http://hawvie.deviantart.com/

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 10:06

Pelle

🚴‍♂️

Tsja, je kunt gekke eisen gaan stellen natuurlijk, maar HTML is nou eenmaal geen PostScript.
In 99% van de gevallen voldoet een print-stylesheet. Alleen als je miereneukerig op de millimeter wilt werken, dan kun je maar beter een ander alternatief zoeken ja.

Ik vind het in ieder geval way to omslachtig om eerst een PDF te creeeren en die vervolgens weer uit te printen.

En als je het hebt over dingen als etiketten printen, dan kun je maar beter op zoek gaan naar een softwarepakket dat daar speciaal voor gemaakt is :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een beetje aan het spelen geweest met het e.e.a (easy form maker pro enzo) maar kom er niet helemaal uit. Ik vroeg me af of er shareware of freeware software is om het e.e.a te automatiseren. Met name om een form op te stellen (het moet nogal een omvangrijke worden). Dan zal ik met fpdf gaan stoeien en hopelijk kom ik er dan uit.
Pagina: 1