Beste heren,
Ik zit hier met een raar probleem waar ik maar niet uit kan komen, waarschijnlijk is het gewoon een heel simpel iets. Sinds een tijdje heb ik een nieuw systeem, en sinds vandaag een nieuwe videokaart, ter vervanging van mijn tijdelijk voodoo3 PCI... (geen speciale drivers voor geinstalleerd trouwens, gewoon windows drivers).
Nu heb ik het probleem: sommige spellen lopen te snel!
Bijvoorbeeld San Andreas loopt in het begin nog goed, maar na een tijdje loopt de pc ongeveer 5 á 6 keer zo snel als normaal zodat het niet meer te spelen is.
Hetzelfde geldt voor DTM Race Driver 2, ook deze doet het in het begin goed, maar gaat dan op een gegeven moment een stuk sneller lopen, in het begin nog alleen bij sommige stukjes, en daarna constant met haperingen naar normale snelheden toe.
Andere spellen draaien wel prima verder (Doom3, Half-Life2). Dit zijn allemaal legale spellen, zonder cracks mods of wat dan ook!
Systeem:
Asus A8N-E
AMD Athlon64 X2 3800+ (op 2250 mhz)
2GB DDR400 Dane Elec
2x 160 GB Maxtor en 1x 250GB Samsung
500 Watt Huntkey voeding
Asus GeForce Extreme N7800GT (non-oc'ed.. Nog..
)
Soundblaster Audigy
Windows XP Pro
Wat heb ik geprobeerd:
Alles terug geclocked natuurlijk.
Nieuwe drivers videokaart.
Cool & Quiet uitgezet
Temps gekeken, geen rare dingen (CPU 42 stressed en videokaart 59 stressed)
Voltages zijn ook prima.
Spellen geupdate.
Alle instellingen van videokaart bekeken.
Google en GoT gezocht natuurlijk... maar wat voor zoekwoorden gebruik je hiervoor
Het is alleen maar zo bij deze spellen... en laten dit nou net m'n favo games zijn...
Jullie nog ideeën??
EDIT: dit lijkt trouwens voor te komen nadat de pc langer aanstaat, als ik op een gegeven moment weer herstart werken beide spellen weer prima!
EDIT2: $#%$@#%$@@$@#^$@##
... Nog steeds niet, ook niet na het terugzetten van de processor driver, het updaten van de audigy en het updaten van de Videodriver naar een BETA driver... 81.nogwat...
Ik zit hier met een raar probleem waar ik maar niet uit kan komen, waarschijnlijk is het gewoon een heel simpel iets. Sinds een tijdje heb ik een nieuw systeem, en sinds vandaag een nieuwe videokaart, ter vervanging van mijn tijdelijk voodoo3 PCI... (geen speciale drivers voor geinstalleerd trouwens, gewoon windows drivers).
Nu heb ik het probleem: sommige spellen lopen te snel!
Bijvoorbeeld San Andreas loopt in het begin nog goed, maar na een tijdje loopt de pc ongeveer 5 á 6 keer zo snel als normaal zodat het niet meer te spelen is.
Hetzelfde geldt voor DTM Race Driver 2, ook deze doet het in het begin goed, maar gaat dan op een gegeven moment een stuk sneller lopen, in het begin nog alleen bij sommige stukjes, en daarna constant met haperingen naar normale snelheden toe.
Andere spellen draaien wel prima verder (Doom3, Half-Life2). Dit zijn allemaal legale spellen, zonder cracks mods of wat dan ook!
Systeem:
Asus A8N-E
AMD Athlon64 X2 3800+ (op 2250 mhz)
2GB DDR400 Dane Elec
2x 160 GB Maxtor en 1x 250GB Samsung
500 Watt Huntkey voeding
Asus GeForce Extreme N7800GT (non-oc'ed.. Nog..
Soundblaster Audigy
Windows XP Pro
Wat heb ik geprobeerd:
Alles terug geclocked natuurlijk.
Nieuwe drivers videokaart.
Cool & Quiet uitgezet
Temps gekeken, geen rare dingen (CPU 42 stressed en videokaart 59 stressed)
Voltages zijn ook prima.
Spellen geupdate.
Alle instellingen van videokaart bekeken.
Google en GoT gezocht natuurlijk... maar wat voor zoekwoorden gebruik je hiervoor
Het is alleen maar zo bij deze spellen... en laten dit nou net m'n favo games zijn...
Jullie nog ideeën??
EDIT: dit lijkt trouwens voor te komen nadat de pc langer aanstaat, als ik op een gegeven moment weer herstart werken beide spellen weer prima!
EDIT2: $#%$@#%$@@$@#^$@##
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 00:20 . Reden: Extra info ]