Toon posts:

Vreemd probleem met spellen: ze lopen te snel *

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren,

Ik zit hier met een raar probleem waar ik maar niet uit kan komen, waarschijnlijk is het gewoon een heel simpel iets. Sinds een tijdje heb ik een nieuw systeem, en sinds vandaag een nieuwe videokaart, ter vervanging van mijn tijdelijk voodoo3 PCI... (geen speciale drivers voor geinstalleerd trouwens, gewoon windows drivers).
Nu heb ik het probleem: sommige spellen lopen te snel!

Bijvoorbeeld San Andreas loopt in het begin nog goed, maar na een tijdje loopt de pc ongeveer 5 á 6 keer zo snel als normaal zodat het niet meer te spelen is.

Hetzelfde geldt voor DTM Race Driver 2, ook deze doet het in het begin goed, maar gaat dan op een gegeven moment een stuk sneller lopen, in het begin nog alleen bij sommige stukjes, en daarna constant met haperingen naar normale snelheden toe.

Andere spellen draaien wel prima verder (Doom3, Half-Life2). Dit zijn allemaal legale spellen, zonder cracks mods of wat dan ook!

Systeem:
Asus A8N-E
AMD Athlon64 X2 3800+ (op 2250 mhz)
2GB DDR400 Dane Elec
2x 160 GB Maxtor en 1x 250GB Samsung
500 Watt Huntkey voeding
Asus GeForce Extreme N7800GT (non-oc'ed.. Nog.. :P )
Soundblaster Audigy
Windows XP Pro

Wat heb ik geprobeerd:
Alles terug geclocked natuurlijk.
Nieuwe drivers videokaart.
Cool & Quiet uitgezet
Temps gekeken, geen rare dingen (CPU 42 stressed en videokaart 59 stressed)
Voltages zijn ook prima.
Spellen geupdate.
Alle instellingen van videokaart bekeken.
Google en GoT gezocht natuurlijk... maar wat voor zoekwoorden gebruik je hiervoor :?

Het is alleen maar zo bij deze spellen... en laten dit nou net m'n favo games zijn... :/

Jullie nog ideeën??

EDIT: dit lijkt trouwens voor te komen nadat de pc langer aanstaat, als ik op een gegeven moment weer herstart werken beide spellen weer prima!

EDIT2: $#%$@#%$@@$@#^$@## :( ... Nog steeds niet, ook niet na het terugzetten van de processor driver, het updaten van de audigy en het updaten van de Videodriver naar een BETA driver... 81.nogwat...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 00:20 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*KICK*

Nog steeds hetzelfde probleem... ook Audigy drivers geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

verwerkt je x2 SanAndreas/DTM misschien te snel :?

Ehm... Heb je in gta/dtm al wat instellingen geprobeerd die meer van je systeem vragen? hoger detail enz... Mischien dat dat helpt. (ik verzin ook maar wat, wie weet helpt het)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan zoiets zat ik zelf ook te denken, maar dat lijkt me nogal raar eigenlijk... Dan zou je zeggen dat er meer mensen het probleem hebben. In de spellen zelf heb ik het op de hoogste details en resolutie (1280x1024 @ 6x AA enzo..) geprobeert, en op de laagste.. maar dit haalt helaas niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 20:19
trek er eens 1 GB geheugen uit en probeer t dan. Dr zijn recente spellen die niet goed overweg kunnen met erg veel geheugen. Misschien SA ook wel...

Heb je ook patches voor spellen gezocht?

[ Voor 13% gewijzigd door Rein_stein op 20-10-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer, ik heb het geheugen (via windows) gelimiteerd tot 512 MB... geen succes, zelfde probleem. Ik heb tevens ook 1 core uitgeschakeld via windows, en dan lijkt het wel goed te werken. Maar dat vind ik een beetje zonde van de core en vreemd dat niemand anders met een X2 hetzelfde probleem heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb je misschien in je poweropties "minimal" ingesteld staan ipv "home/office" (config panel > power options) ? Daar gaan sommige games ook erg wazig door doen heb ik wel gemerkt :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Omdat specifiek bij spellen: SA -> SPV
Ook titeledit om dat 'Vreemd probleem met spellen' wat weinig info bevat.

[ Voor 52% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2005 20:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow! Ontdekt wat het is! Het lag aan m'n processor driver (die op de CD stond), want na het downloaden en opnieuw installeren van nieuwere drivers van de AMD site, lijkt het goed te werken tot nog toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dat soort problemen komen vaak door Cool'n'Quiet, het spel bepaalt je CPU als bijv 800 mhz en als het spel echt begint gaat ie opeens op 2250 lopen, waardoor alles opeens veel te snel gaat.

Cool'n'Quiet uitschakelen lost eventuele toekomstige problemen op, maar je hebt dan geen herrie/stroom/warmte besparing meer als je CPU niks te doen heeft :)

[ Voor 32% gewijzigd door StarLite op 22-10-2005 17:16 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-08 13:26
Heb ik ook bij gta:sa, ligt aan de dual core, je moet 1 core uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-08 13:26
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:39:
Wow! Ontdekt wat het is! Het lag aan m'n processor driver (die op de CD stond), want na het downloaden en opnieuw installeren van nieuwere drivers van de AMD site, lijkt het goed te werken tot nog toe!
Waar op de site van amd heb je de drivers gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de goede werkende drivers hier kunnen vinden: KLIK!

Cool & Quiet uitzetten hielp helaas niet, evenals 1 core uitschakelen... maar geen problemen meer na de update! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 15:21
StarLite schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:15:
Dat soort problemen komen vaak door Cool'n'Quiet, het spel bepaalt je CPU als bijv 800 mhz en als het spel echt begint gaat ie opeens op 2250 lopen, waardoor alles opeens veel te snel gaat.

Cool'n'Quiet uitschakelen lost eventuele toekomstige problemen op, maar je hebt dan geen herrie/stroom/warmte besparing meer als je CPU niks te doen heeft :)
Lol.... sorry hoor , beetje onzin... de meeste spellen gebruiken gewoon full cpu wanneer het draait. een x2 gebruikt 1 core per spel (nvidia driver 81* serie uitgezonderdt) omdat de meeste games singlethreaded zijn. dat de TS een probleem heeft gehad met de x2 met games heb ik ook meegemaakt. bij mij was het alleen meer een timing probleem dan een versnelling. omdat ik het idee had dat inputs (mouse en keyboard) nog wel over 2 cores gingen.. spel affinity op 1 core zetten was de oplossing. drivers updaten van dualcore proc is ook een oplossing.

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Als het draait wel ja, maar sommige games checken bij het opstarten van de game hoe snel de CPU is. Als de CPU op dat moment nog op 800 mhz oid draait, verslikt het spel zich in de CPU speed en gaat gek doen.
UT'99 geeft hetzelfde probleem op mijn laptop [pentium M, die heeft ook speed throttling]

Het zou kunnen dat het in dit geval aan de 2e core ligt, maar een soortgelijk probleem komt ook voor met c'n'q

[ Voor 17% gewijzigd door StarLite op 25-10-2005 16:18 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik he nog een paar games waar amd dual core niet helemaal lekker op loopt als je de update nog niet gedownload hebt ik heb zelf ook een dual core AMD een 4600+ en ik kwam er laatst ook achter dat hij een aantal games uber snel draaide.
dit zijn de games die bij mij problemen gaven voor de update :

Counter-strike 1.6 (al bekend)
Need for Speed Underground 2
NFS: MW (demo)
The Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bay
Serious sam 2

En na de update doet nu alleen Serious sam 2 het bagger zal wel aan de game liggen denk ik :P any wayz thnx voor deze thread _/-\o_

Greets S!N

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 01:29 . Reden: meer info ]

Pagina: 1