Toon posts:

Asus P5WD2 Premium geen enkel leven.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar weken geleden voor ons bedrijf een nieuw moederbord gekocht. Het gaat om de de Asus Asus P5WD2 Premium een duur bordje. Nu zijn we verleden week begonnen met het instaleren van de hardware in onze nieuwe server. Nu hebben we ons systeem natuurlijk zoals gewoonlijk opgebouwd als een basicsystem. Moederbord + CPU + Geheugen + Videokaart(PCI Express).Na dat we dit opgebouwd haden wouden hebben we ons systeem aangezet. De cpufan gaat draaien er branden wel wat lampjes op het moederbord ook geen piepje van het opstarten maar er is geen beeld te zien . We hebben een 460 watt voeding in onze server zitten met een 20 pins voedings connector.Deze hebben we met een convector omgezet naar een 24 pins.Dit scheen beter te zijn. Nadat we zelf het iedee hadden dat het moederbord stuk was.Hebben we deze terug gestuurd naar leveransier (cool-prices).Deze hebben hun na gekeken. En gaven als antwoord dat deze gewoon werkte.Niets is minder waar hij werkt nog steeds niet.We hebben verschillende dingen geprobeerd andere videokaarten, bios clearen enz. Zou het kunnen dat we een ATX2 Voeding op ons bord moeten aansluiten? Of hebben mensen hier andere iedeen?.

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Dit probleem komt mij erg bekend voor!

Probeer eens om je geheugen in je tweede slot te doen. Ik had mijn geheugen in het eerste slot, als gevolg: geen beeld... Erg vreemd, maar veel (AMD) mobo's schijnen alleen te booten wanneer er in het tweede slot geheugen zit... :?

[ Voor 31% gewijzigd door Me_Again op 18-10-2005 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Intel moederbord. Opzich zou het bord ook al een piep moeten geven als er geen geheugen of niet werkend geheugen in zit. Maar ik hoor niks geen piepje niks.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik merk de laatste tijd steeds vaker, dat mobo's geen piep meer geven als er geen/slecht geheugen inzit. Ik denk wel dat het in jouw geval hier niet aan ligt.

Een ATX-2 voeding is onzin met dit board, het _moet_ ergens anders aan liggen....

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Wat voor processor zit erop? Veel nieuwere P4 procs (met EM64T, of pentium D) worden pas na een bios update ondersteund.
Je zou normaliter iig toch een piep moeten krijgen zonder geheugen...

Verwijderd

Topicstarter
Pentium 4 630 3.0G 800FB 2MB LGA775 BOX lijkt mij geen probleem.

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:58:
Pentium 4 630 3.0G 800FB 2MB LGA775 BOX lijkt mij geen probleem.
Daar is dus een Bios update voor nodig :D

edit:
En als je slim bent, dan laat je die bios update door de verkopende partij doen. Dan verneuk jij iig je garantie niet :D Kost misschien 20,- maar je hebt geen risico :D

[ Voor 32% gewijzigd door Kluk-Kluk op 18-10-2005 23:26 ]

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

P4 630? 3.0G moet 3.0E zijn neem ik aan. Die zou out of the box ondersteund moeten zijn (ondanks EM64T);

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 23:34 ]

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Al die Asus boards hebben het manco (imho) datje eerst je bios moet updaten voordat alles naar behoren werkt... (Ik weet het, het zuigt, maar het is nu eenmaal niet anders :( )

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Sorry verkeerde cpu in het forum geplaatst.De cpu word wel zeker ondersteund door het moederbord.

Verwijderd

Fortuna (of iemand anders die de oplossing weet):

Ik heb precies hetzelfde probleem...jouw laatste post is 9 maanden geleden..hoe is het afgelopen opgelost?

Ik heb ook een volledig zwart blijvend scherm...helemaal niets te zien..board geeft geen beep bij opstart, alle vennetjes draaien en lapjes branden, maar verder helemaal niets..

Voeding: Power&Cooling 850watt
Board: Asus P5WD2-E-premium
Processor: Processor D955-EE
Videokaart: Asus VGA GeForce 7900 GTX 512 MB 650 Mhz EN7900GTX/2DHT
HD: 19600 WD HDD Rapter 150GB
CD: Plexor PX-755SA/T3K SATA

Kan iemand helpen...ik zit vast...

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dit zegt de Asus site ervan:
code:
1
2
CPU                                        Since PCB    Since BIOS
Pentium Extreme ED-955(3.46GHz, revB1)     ALL          0206

Dus ik denk dat je eerst je bios moet flashen, voordat je CPU wordt ondersteund.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Bedankt Paddixx, voor de reply.

Ik begrijp alleen niet hoe ik een nieuw Bios moet "flashen" als ik helemaal niets kan (ik heb geen tekst op het scherm, ik weet niet of de floppy iets doet)...hoe doe je zo iets ??

Bovendien is het board gloed nieuw..welke Bios-versie zou er dan op zitten ?

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 09:55:
Bedankt Paddixx, voor de reply.

Ik begrijp alleen niet hoe ik een nieuw Bios moet "flashen" als ik helemaal niets kan (ik heb geen tekst op het scherm, ik weet niet of de floppy iets doet)...hoe doe je zo iets ??

Bovendien is het board gloed nieuw..welke Bios-versie zou er dan op zitten ?
Daarvoor moet je een processor hebben die standaard wel door elke biosversie wordt ondersteund. Dan start je PC wel gewoon op en kan je de bios flashen naar de laatste versie. Als je dan je Pentium D weer terugstopt, zou de PC gewoon moeten werken. Maar niet iedereen heeft een extra CPU liggen, dus je zou even langs de lokale PC-boer kunnen gaan om je moederbord te laten flashen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Tjsee....dat is vervelend..I heb alleen oude PC's ...
Op het board staat Rev 1.02g
Zegt je dat iest ?...Ik probeer mijn weg te vinden op de ASUS-website, maar ben de weg aldaar vlug kwijt..

Bedankt voor je snelle antwoorden. (ik heb nieuw op Tweakers, en ben verbaast zo snel een reply te krijgen :)

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik zou het niet weten. Misschien zit er ergens op het moederbord een sticker waar de biosversie op staat.

Verwijderd

Ik heb de Bios-chip gevonden en daar zit een stikker op...een hoop niets zeggende getallen en op het einde "AT1 06"....misschien betekent het 1.06. ?

Ik heb op de asus site inderdaad gevonden dat de boel pas draaid op 2.06 maar wat ik niet begrijp is dat dit reeds een heel oude versie is.. ze zijn nu reeds bij 6.01...dus verwacht ik als ik een nieuw board koop eigenlijk dat er een "redelijk actueel" bios opzit...en niet een van jaren terug... :(

Ik zal van de week maar eens langs gaan bij een PC-boer.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Normaal gesproken kan het wel eens voor komen dat het mb gewoon de CPU weleenswaar verkeerd herkent maar toch doet zoals op een Asus P5SD2-x mb met een Intel PIV D 805. Die deed het wel maar de snelheid met kopieren van bestanden in het blauwe scherm met WXP installatie naar de hd was zo snel dat kon nooit goed gaan (denk sneller dan een SCSI Raid 10). Toen maar ook voor de zekerheid gecheckt en er moest een bios versie 0506 op ipv 0305.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1