Toon posts:

[XP] Kan niet meer inloggen na PC uit domein halen*

Pagina: 1
Acties:
  • 578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

Heb vandaag een extra aansluiting gemaakt op mn netwerk zodat ik vannuit de woonkamer kan internetten. Vanmiddag heb ik iemand anders zn laptop gebruikt om het even uit te testen. Het werkt allemaal goed.
Ik geprobeerd verbinding te leggen met mijn "THUIS" netwerk. Dit was niet zo eenvoudig als gewoonlijk. Het is namelijk een laptop met een wireless verbinding. Hij kon niet zomaar een verbinding vinden via de aangesloten utp kabel (heb geen wireless netwerk thuis). Dus ik een beetje wezen rommelen bij de netwerk instellingen.Heb het volgende gedaan.
De laptop een naam gegeven (zodat ik hem misschien kon vinden).
En een domeinnaam aangegeven, ("THUIS"). Was in dit geval denk ik in de war met de "werkgroepnaam" die je normaal gesproken invoerd. Hierna zei de pc dat hij opnieuw moest opstarten om de instellingen van kracht te laten gaan.
Na het opstarten kan ik niet meer inloggen. Krijg het volgende bericht:

Logon Message

The system could not log on. Make sure your Username an domain are correct, then type your password again. Letters in passwords must be typed using the correct case.

[edit]

Het is een bedrijfs laptop die tebruik is gegeven. Alles is erop geinstalleerd. Besturingssysteem is windows xp proffesional. (met de laatste updates). Ik heb niets verwijderd. Alleen geprobeerd een netwerkverbinding te leggen.

Het probleem is dus dat ik niet kan inloggen. Kan je met het toewijzen van een naam aan de laptop, en het toevoegen van een domeinnaam de instellingen dusdanig wijzigen dat je niet meer kunt inloggen ?
Weet iemand misschien een truc of oplossing om toch in te kunnen loggen of deze instellingen ongedaan te maken (systeemherstel?). Ik durf er nu nl. niet veel aan ze rommelen veel te bang nog meer dingen door de war te gooien.

bvd,

koster

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 22:45 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geen idee waar je nou precies het probleem hebt, maar de foutmelding die je krijgt is gewoon de standaardmelding dat je gebruikersnaam en wachtwoord onjuist zijn. Je hebt zijn pc uit het bedrijfsdomein gehaald gok ik en nu kan je niet meer inloggen met die gebruikersnaam en wachtwoord. Lijkt me redelijk logisch.

Vertel even wat je bedoelt, en welk OS je gebruikt. Dat verheldert al een hoop. Neem ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door, en verhelder je verhaal even met wat meer technische details.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik gok zo dat je thuis geen domeinserver hebt staan.....
Je moet dus even inloggen op je 'locale' account. Wordt je automatisch ingelogd op het domein? Over het algemeen wordt gevraagd om op "CTRL+ALT+DEL" te drukken waarna je een 'Windows 2000 login venster krijgt. In dat venster kun je voor 'opties' (oid) kiezen. Wanneer je daarop klikt krijg je een dropdownmenutje te zien waarmee je de keus kunt maken om op de werkgroep in te loggen of op het domein. Dan moet je dus kiezen voor de werkgroep en inloggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord wat je gewend bent te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bram 77 schreef

Je moet dus even inloggen op je 'locale' account. Wordt je automatisch ingelogd op het domein? Over het algemeen wordt gevraagd om op "CTRL+ALT+DEL" te drukken waarna je een 'Windows 2000 login venster krijgt. In dat venster kun je voor 'opties' (oid) kiezen.

Ik krijg idd een windows 2000 login scherm maar kan helaas niet onder meerdere werkgroepen of domeinen aanmelden. Als ik op 'opties' klik dan komt er eigenlijk niets bij te staan het blijft gewoon hetzelfde venstertje.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou die "iemand anders" eventjes vragen of die laptop van z'n werk is, die kon nog wel eens een klein vraagstukje hebben zometeen...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
die is inderdaad van zijn werk |:( en vind het ook niet leuk :|

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 22:51 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gefeliciteerd :+

Je hebt "iemand anders" een ritje langs systeembeheer bezorgd om z'n lapdoos weer in hun domain aan te melden.
Dikke bos bloemen of een fles wijn lijkt me wel aan te raden naast de excuses ;)

Voortaan niet meer zomaar aan een systeem van iemand anders klooien dan maar? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor advies :)

Helaas maar je zal idd wel moeten inloggen als administrator. En dat ben ik niet. Blijft toch stom van me dat domein te wijzigen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 23:01 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel editje.

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03 17:26
stom van de beheerder om meneer een "local admin" account te geven :)

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Om even te reageren op je edit...

Ik zou er verder vanaf blijven. De systeembeheerders kunnen dit probleempje in een minuut of 2 oplossen. Je zou het ook nog erger kunnen maken. Weer wat wijzer...niet ? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bram77 op 18-10-2005 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
was ik ook niet van plan. problemen genoeg veroorzaakt nu :9

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

ultratrottell schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:12:
stom van de beheerder om meneer een "local admin" account te geven :)
Precies; kwestie van iets te veel rechten ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1