Toon posts:

DVD Speler niet gevonden!DVD Speler niet gevonden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eeen probleem.... Op me laptop zit een dvd/speler writer. Als ik mijn pc opstart... hoor je me dvd speler zoomen... Maar in de bios herkent die hem niet. En ook niet in de de Aparaat beheer. Daar staat de DVD Speler er wel tussen. Maar meer ook niet. Zonder uitroepteken enz.

De dvd speler die kan je wel openen en sluiten....
Maar hij leest dus niks. En herkent em niet als d: ofsow.

Hoe kan ik dit oplossen!
Ik heb geprobeerd via de bios te detecteren...
Automatische opstarten vanaf cd doet die niet.....
En de FIRMWARE kan je nie update want dit is de nieuwste versie...

Hoe kan ik dit oplossen.
Groeten,
Patrick

Verwijderd

een bios update wil wel eens werken ook heb ik gehad dat iemand windows xp prof had geinstaleerd ipv home en ineens ging de dvd lezer brander niet meer maar met de home instalatie wel. kan dus puur aan drivers liggen? :s

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:55:
een bios update wil wel eens werken ook heb ik gehad dat iemand windows xp prof had geinstaleerd ipv home en ineens ging de dvd lezer brander niet meer maar met de home instalatie wel. kan dus puur aan drivers liggen? :s
De bios herkent die de dvd speler toch ook niet....

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-03 21:37
ik weet niet echt hoe dat zit met laptops, maar misschien zit de aansluiting niet goed/stofje ertussen... ik zou proberen om hem ff opnieuw aan te sluiten.

Verwijderd

verwijder de drivers in windows en start je pc opnieuw op en kijk of hij hem terug vind anders kan het ook zijn dat de dvd gewoon overleden is

zat de dvd er altijd al in zoja gaf hij hem met opstarten het ook al weer in de bootlog waar hij zijn drives weergeeft waarneer je opstarte zoja dan is de grootste kans dat hij dood is of connectie /pinnen niet goed contact