Toon posts:

draadloos internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

In mijn aan te schaffen configuratie bij dell heb ik de Truemobile1450 draadloos USB Adaptor wireless networking optie gekozen. Echter aan de naam te zien lijkt dit me een usb adaptor en dus extern?
Wat ik eigenlijk wil is een draadloze internet kaart die intern zit.

is dit apparaat nu extern of heb ik het fout?

Oh en ik heb er ook een dvd +/- RW brander in. Dit lijkt me om een rewriter brander te gaan toch? gezien de RW in de naam. Maar de optie eronder heet dvd +/- RW ReWriter...lijkt dus dubbelop! of heb ik het weer fout en staat de RW in de 1e optie niet voor een rewriter?

Ik hoor graag van jullie!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

RW staat voor dattie ReWriteable CD's en DVD's aan kan... misschien een beetje dubbel, maargoed tis duidelijk.
en USB apperatuur is nagenoeg altijd extern... (tenzij je aan et modden slaat...)
het is trouwens geen internet kaart maar een netwerk kaart... die netwerkkaart kan jou toegang verschaffen tot een accesspoint of een wireless router, welke verbinding heeft met het internet.
dus je internet verkeer gaat dan via die netwerkkaart, maar je kan die netwerkkaart ook gebruiken om met andere computers binnen hetzelfde netwerk te communiceren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Dus die RW kan gewoon RW's burnen, prima

Alleen die wireles netwerk kaart is dus extern, best vreemd dat je die niet intern kunt kiezen..?
of is dat niet gebruikelijk in een desktop

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 21:59 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:57:
Dus die RW kan gewoon RW's burnen, prima

Alleen die wireles netwerk kaart is dus extern, best vreemd dat je die niet intern kunt kiezen..?
tja... Dell levert die mogelijkheid blijkbaar niet...
gewoon naar de dichtsbijzijnde computerwinkel rennen en een PCI Wireless Netwerk kaartje aanschaffen en in je PC stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
irritant..
raar dat dell die kaart niet kan leveren!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:00:
irritant..
raar dat dell die kaart niet kan leveren!
Dell verkoopt wat ze extreem goedkoop kunnen inkopen. daarom kunnen ze computers aanbieden voor 400 euro...
Daardoor is het assortiment ook gewoon beperkt.

Het is niet zo dat Dell een computerwinkel is, maar een systemenbouwer, net zoals Compaq/HP, Packard Bell en Medion.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 18-10-2005 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke... thank u!

Welke kaart is aan te raden en wat kost die ongeveer?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

daarvoor kan je terecht in de tweakers pricewatch :)
http://www.tweakers.net/pricewatch

ik zou zelf iets van SMC, Asus, D-Link of Linksys nemen.

trouwens, heb je wel een accesspoint of een wireless router? zonder dat kom je nog nergens.
ik weet niet hoe je op internet zit nu, maar ik gok dat je een breedband verbinding hebt. zorg dat je een goede wireless router hebt of een wireless accespoint om aan je bestaande router te hangen (als die nog geen wireless heeft)

[ Voor 53% gewijzigd door McKaamos op 18-10-2005 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet nog een router kopen ja..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- de vragen die je stelt zijn door goed lezen van de specificaties (en evt opzoeken wat ze betekenen) prima zelf te beantwoorden
- Overige Hardware gaat niet over laptops of netwerken, daar zijn andere subfora voor
- je replies op posts van anderen zijn wel erg bondig en lijken op slowchat, dat is niet de bedoeling

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.