[MCE 2005] ffdshow sloopt tv

Pagina: 1
Acties:

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 16:50

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om codecs te installeren en daarnaast nog gebruik te kunnen blijven maken van de tv in mn mediacenter.

Zodra ik ffdshow installeer heb ik meteen geen tv meer. Dit blijft zo totdat ik ffdshow verwijder en de dvd-decoder opnieuw installeer (PowerDVD7/Nvidia). Ik was in de veronderstelling dat als ik bij de installatie van ffdshow de "MPEG2" optie uitgevinkt liet dat dit niet in de weg zou gaan lopen bij mn dvd-decoder.
Blijkbaar wel dus.
Ik kom er niet uit welke versie en van die versie welke onderdelen ik moet installeren om toch een beetje behoorlijke codec verzameling te hebben.

Er wordt vaak gesproken over de "alpha" builds van ffdshow maar die dateren van 2004.

Google geeft voornamelijk gedateerde oplossing...

Verder dan nog maar korte opsomming van wat er in mn mediacenter zit:
WinXP Mediacenter 2005 NL incl rollup 2
AMD 2600+
Ati Sapphire 9600 Pro 256mb
Hauppauge 500MCE

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je bedoelt met 'geen tv meer' dat je geen TV meer kan kijken? Of bedoel je dat je geen output meer hebt op je TV aansluiting? :)

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:47:
Je bedoelt met 'geen tv meer' dat je geen TV meer kan kijken? Of bedoel je dat je geen output meer hebt op je TV aansluiting? :)
In mijn frustratie bedoelde ik dus dat ik geen tv meer kan kijken. Ik krijg de standaard error dat een onderdeel van mediacenter niet goed werkt en of ik mediacenter opnieuw wil opstarten. Output op mn tv zelf blijft prima, waar ik nog steeds heel blij mee ben aangezien er verder geen beeldscherm aan hangt :D

Verwijderd

Vink tijdens de installatie van ffdshow eens alle mpeg-2 gerelateerde video- en audo-codecs en filters uit. Misschien krijgt ffdshow dan geen mot met PowerDVD

(het tv-gedeelte van MCE maakt namelijk van powerDVD mpeg-2 codecs gebruik)

Offtopic: PowerDVD 7? was 6 niet de nieuwste?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
powerdvd6, windvd 7..

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
excuses, idd windvd 7

Uitvinken van mpeg 2 dingen is een idee wat ik zelf ook al had.
Maar bij de installatie staat de mpeg-2 en mpeg-1 codec standaard al uitgevinkt.
Wat er nog meer een conflict kan veroorzaken met windvd of nvidia weet ik niet.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:07
Heb je toevallig de "on-officiele" rollup-2 update geinstalleerd?? Die geeft in sommige gevallen het probleem wat jij beschrijft (heb ik dus ook gehad).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
renzo4000 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:29:
Heb je toevallig de "on-officiele" rollup-2 update geinstalleerd?? Die geeft in sommige gevallen het probleem wat jij beschrijft (heb ik dus ook gehad).
Dat zou ik even moeten nakijken. Over het algemeen installeer ik alleen zooi direct van microsoft maar ik zag laatst wel de aankondiging over rollup-2 terwijl ik die al had draaien...

Hopelijk is dat het idd

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:07
SandStar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:19:
[...]

Dat zou ik even moeten nakijken. Over het algemeen installeer ik alleen zooi direct van microsoft maar ik zag laatst wel de aankondiging over rollup-2 terwijl ik die al had draaien...

Hopelijk is dat het idd
Inmiddels is de officiele rollup 2 gereleased en die zou geen problemen moeten geven. Dus als je rollup 2 via automatische updates hebt gehaald mag dat niet het probleem zijn.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
en dan zouden de 2005 releases van ffdshow het gewoon moeten doen?
Pagina: 1