Bestanden van webserver traag te verkennen

Pagina: 1
Acties:

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Raar maar heel irritant probleem en de search gaf me geen bevredigend antwoord..maar als iemand hier dat (misschien wel met een betere search-query) wel heeft...heel graag.

Probleem:

Ik heb een Windows XP SP2 workstation gekoppeld aan een W2K Professional servermachine. Gekoppeld met een netwerkkaart die netjes op 100Mbit loopt. Communicatie gaat allemaal prima, maar zodra ik met mijn verkenner ga browsen op de server gaat het mis. Dan gaat het verkennen van de files echt tergend langzaam.
Opvallend daarbij is dat dit fenomeen zich vooral voordoet bij mappen die tot de IIS structuur behoren. Als ik gewoon op mijn FTP-mappen browse is er niks aan de hand.

Wie o wie kan mij helpen?? Moet ik bepaalde opties van de IIS uitzetten?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:22

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Klinkt als een dns probleem?
Hoe staan de dns settings op je client?
Als je bv. de dns van je provider gebruikt zal deze eerst op internet gaan zoeken en daarna pas bij jou lokaal.
Zet deze instelling om te proberen op het adres naar je modem (192.168.x.x oid), die zal vervolgens bij de provider gaan kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door DDemolition op 19-10-2005 14:19 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Thnx voor de tip, maar ik ben er eindelijk achtergekomen dat het ergens anders aan ligt.

Bij veelvuldig naar een bepaalde drive op de server browsen maakt windows zelf een soort snelkoppeling aan. Maar die is in het gebruik dus heel erg traag (kan ik volgens mij beter een networkdrive van maken als ik een snelkoppeling zou willen hebben). Die weggooien en gewoon via het netwerkpad browsen gaat wel gewoon snel.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz