Wanadoo ADSL Family i.c.m. Speedtouch 516

Pagina: 1
Acties:

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:54
Ik heb sinds kort een Speedtouch 516 aangeschaft omdat Wanadoo de snelheden van het Family abonnement gaat verhogen en dus de Speedtouch 510 niet meer toereikend zou zijn. Echter ik krijg de Speedtouch 516 niet aan de praat.

Getrachte oplossingen:
1. Wanadoo helpdesk geraadpleegd. Daar word je verteld dat de ST516 niet word ondersteund en je daarom ook niet verder word geholpen.
VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
Die informatie krijg je wel.
2. Als ik de bovenstaande gegevens invul via de Speedtouch configuratiepagina.
3. Ik heb het ST5x6_R5x_config_nl_v5.exe bestand van www.speedtouch.nl gedownload en het op die manier proberen in te stellen.
4. Ik heb geprobeerd het user42.ini bestand wat bedoeld is voor de ST510 te uploaden.

Alle oplossingen hebben tot gevolg dat ik geen DSL signaal heb. Het DSL ledje knipperd en het internet ledje blijft geheel uit. Wat doe ik verkeerd of wat kan ik nog verder proberen? Ik heb al gezocht maar kan niks concreets vinden. Wel dat sommige mensen ook problemen hebben met een ST 546 of 716 maar niet hun eventuele oplossing. Ik zou deze mensen wel willen benaderen per email maar zij hebben het op onzichtbaar staan in hun profiel dus dat schiet ook niet echt op. Jullie hulp word zeer gewaardeerd dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Paul Hewson op 18-10-2005 21:28 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je moet MER hebben, niet Ethernet over ATM dacht ik. Bij de 716v5 is dat ook een keuze onder 'expert'. Maar kan zijn dat je nieuwere configtool hebt.

Als je IP krijgt ben je d'r met juiste instellingen ;)

[ Voor 67% gewijzigd door bjck op 18-10-2005 22:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Paul Hewson
bjck schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:48:
Je moet MER hebben, niet Ethernet over ATM dacht ik. Bij de 716v5 is dat ook een keuze onder 'expert'. Maar kan zijn dat je nieuwere configtool hebt.

Als je IP krijgt ben je d'r met juiste instellingen ;)
Ok, en nu in lekentaal? Ik ben niet zo'n netwerk kenner dus graag in hapklare brokken. Ik heb het btw met de nieuwste configtool geprobeerd.

• bjck
Maak anders schreenshot en plaats die hier van je opties. Of tik ze uit welke mogelijkheden je allemaal hebt.

Hmm, ik fix wel even configfile voor Wanadoo.

Config voor Wandoo Family ST5x6 met firmware R5.2 (heb even die voor Tiscali verbouwd):

Modem als router gebruiken (voorkeur).

Modem als bridge gebruiken (dus 1 PC d'r aan of aparte router aan modem).

Rechtsklikken, opslaan en in je modem uploaden.

[ Voor 82% gewijzigd door bjck op 18-10-2005 23:47 ]

• Paul Hewson
bjck schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:36:
Maak anders schreenshot en plaats die hier van je opties. Of tik ze uit welke mogelijkheden je allemaal hebt.

Hmm, ik fix wel even configfile voor Wanadoo.

Config voor Wandoo Family ST5x6 met firmware R5.2 (heb even die voor Tiscali verbouwd):

Modem als router gebruiken (voorkeur).

Modem als bridge gebruiken (dus 1 PC d'r aan of aparte router aan modem).

Rechtsklikken, opslaan en in je modem uploaden.
Ik ga het vanavond direct proberen, zit nu op me werk. Onzettend bedankt voor de moeite.

• Paul Hewson
Nu heb ik diverse manieren geprobeerd maar niks werkt. Het maakt niet uit welke ik van de opties maar van de 4 lampjes op de modem gaat enkel de power en ethernet branden, DSL en internet blijft uit.

Instellen via configuratie software van Speedtouch.nl (ST5x6_R5x_config_nl_v5.exe):

Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/6636/10xy.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/9429/24tn.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img429.imageshack.us/img429/1168/37nr.th.jpg

Als ik het programma start krijg ik deze schermen in deze volgorde te zien.

Instellen via uploaden ini files:

Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/7989/natdhcp7yl.th.jpg

Als ik het bestand 5x6R52_wanadoo_family_rfc1483_nat_dhcp.ini upload krijg ik dit te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/6947/bridged3nq.th.jpg

Als ik het bestand 5x6R52_wanadoo_family_rfc1483_bridged.ini upload krijg ik dit te zijn.

Wat doe ik fout?

[ Voor 255% gewijzigd door Paul Hewson op 20-10-2005 19:11 ]

• bjck
Ik ging er wel vanuit dat je modem DSL-signaal kon oppakken. Dat heeft niets met instellingen te maken immers verder.

Zolang het DSL lampje niet gaat branden en de DSL-status 'initializing' blijft werkt het sowieso niet. Dat moet je eerst oplossen en kan komen omdat je iets niet juist aansluit (probeer modem eens alleen zonder iets anders op je hoofdaansluiting).

Of modem is een ISDN (met een i achter typenummer?) versie ipv de analoge/annexA versie? Of simpelweg gewoon defect.

En zo te zien zit Wanadoo Netwerk er netjes in al in configuratie programma. Je kan de bovenste kiezen om modem als router in te stellen en 'bridge' om modem als 'puur modem' te laten werken zonder de router functies. Zelfde effect dus eigenlijk als de configuratie bestanden die ik poste.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 20-10-2005 22:33 ]

• Paul Hewson
Ligt dus niet aan mij. De Livebox, die gebruik ik nu tijdelijk, werkt wel.Vaag. Defecte modem dus?

• duderuud
  • Laatst online: 15-02 13:16

duderuud

Sliden is koel

Heb je het nou uiteindelijk voor elkaar gekregen?

(Al een andere splitter geprobeerd? Daar ligt het ook vaak aan!)

Motor-Forum.nl

• Paul Hewson
Duderuud schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:03:
Heb je het nou uiteindelijk voor elkaar gekregen?

(Al een andere splitter geprobeerd? Daar ligt het ook vaak aan!)
Geen andere splitter geprobeerd maar als een ST510 wel functioneerd maar een ST516 niet lijkt het me aan de modem te liggen en niet aan de splitter. Maar ik heb het nog niet voor elkaar. Had een support forumulier op de site van Speedtouch.nl ingevuld maar het formulier functioneerd niet. Dus heb ik de vraag neergelegd bij de winkel waar ik de modem heb gekocht en zij hebben contact opgenomen met Alcatel. Ben nu nog in afwachting daarvan.

• fdv99
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12-2025

fdv99

Penguin power

Ben ook van plan om een ST516 / ST546 aan te schaffen i.c.m. Wanadoo ADSL family.

Is het al gelukt om hem aan de praat te krijgen?

Verwijderd

Ik zie het probleem niet.... :?

De screenshots lijken wel erg op die van een Speedtouch 510.

Gisteren is mijn lijn omgezet naar Wanadoo ADSL Family. Modem gekocht (516), bridged mode 8/48 en werken binnen 5 minuten. :)

• bjck
Die modems werken ook gewoon beide, alleen is de 516, 546 ook ADSL2+ geschikt en haalt dus hogere snelheden ;)

Wanadoo gebruikt eigenlijk exact dezelfde settings (op andere VPI/VCI na dan) als Tiscali en BBned. Dus eigenlijk kunnen alle modems dat wel die je kunt vinden.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 08-12-2005 10:31 ]

• Paul Hewson
fdv99 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:28:
Ben ook van plan om een ST516 / ST546 aan te schaffen i.c.m. Wanadoo ADSL family.

Is het al gelukt om hem aan de praat te krijgen?
Nee, heb de modem teruggestuurd en mijn vader zover gekregen om het halve huis op de kop te zetten om een UPT kabel te trekken, maak nu dan ook gebruik van de Livebox. Was btw wel lachen, mijn vader boorde dwars door de stalen leiding in de vloer waar alle stroomvoorziening van de bovenverdieping doorliep, zaten dus net als in Haaksbergen ff zonder stroom :o
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 08:21:
Ik zie het probleem niet.... :?

De screenshots lijken wel erg op die van een Speedtouch 510.

Gisteren is mijn lijn omgezet naar Wanadoo ADSL Family. Modem gekocht (516), bridged mode 8/48 en werken binnen 5 minuten. :)
De 516 is dan ook helemaal identiek aan de 510 qua interface.

Verwijderd

Hmmm, ik zag toch duidelijk een andere interface, veel uitgebreidere firewall, meer wizards enz.

Anyway, in principe zou inderdaad elke modem moeten kunnen werken mits je de goede instellingen hebt gebruikt.

Ik gebruik de 516 overigens in bridged mode, geen ervaring met routed profielen via Wanadoo.

Als me niet vergis is 8/48 KPN

• bjck
Paul Hewson schreef op donderdag 08 december 2005 @ 19:23:
[...]

De 516 is dan ook helemaal identiek aan de 510 qua interface.
De 516, 546 en 716v5 hebben juist een andere (de nieuwe V5) webinterface gekregen.

Pagina: 1