[Compaq EVO 510] Restore CD niet meegeleverd...

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik zit hier op werk met n klein probleem. We hebben van een andere vestiging (elders in de US) een partij Compaq EVO 510 Pctjes geleverd gekregen die "previously deployed" waren, 2e hands dus. Eerste wat we doen is die dus schoonvegen en het OS er opnieuw opgooien. Nu probeer ik die reinstalls te doen met een standaard install disk, iets dat we ooit uit een Dell OEM OS reinstall disk gemaakt hebben. Windows installt er prima mee (al moet ik de video en NIC drivers later expliciet herinstalleren) maar wanneer we de product activation proberen, wil dat niet met de Compaq/HP key die op de machine geplakt zit. Product Activation geeft aan dat de key "invalid" is (dus niet in gebruik, maar niet correct).

Nu heb ik eenzelfde probleem gehad met de Compaq EVO 530, maar gelukkig hadden een paar van die bakken nog wel de restore disks meegeleverd gekregen. Die heb ik met die restore CDs kunnen installeren, zo te zien hebben die EVO restore disks een of andere VL key erin (ik kon met dezelfde key een image maken, deze naar een fors aantal andere machines deployen, en me werd nooit meer om product activation gevraagd).

Mijn vraag dus: Heeft iemand een Comapq/HP EVO 510 restore disk of weet waar deze te downloaden is? Ik kan waarschijnlijk de OS disk van de 530 gebruiken, maar de restore disk van de 530 wil niet op de 510 series werken...

Forget your fears...
...and want to know more...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Waarom gebruik je een Dell OEM Windows install?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die disks zijn niet te downloaden, die kan je bij HP vast gewoon kopen. Linkjes naar downloads en hints om mailadressen zijn dus niet nodig. Heb je HP al eens gebeld of gemaild? Die kunnen je er vast van voorzien :)

[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 18-10-2005 21:18 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik gebruik die DELL OEM disks omdat we er gewoon ontiegelijk veel van hebben liggen (honderden). De overheidsinstellingen waar mn bedrijf voor is ingehuurd kopen veel DELLs, Optiplex 170Ls hoofdzakelijk. Ik nam aan (foutief dus?) dat omdat er op die DELL dozen zo'n windows licentiestikkertje geplakt zat, dat diezelfde stikkertjes op de HP dozen met de DELL CD ook wel zouden werken. Dat bleek dus niet zo...

En als het niet te downloaden is, achja... Denk dat we dan aan onze collega's in Colorado n verzoekje tot mailen van CDs gaan sturen. Duurt alleen weer n week of 3...

[ Voor 18% gewijzigd door Aetje op 18-10-2005 21:35 ]

Forget your fears...
...and want to know more...