Geheugen timings

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
hoi, ik zou graag willen weten wat mijn timing's van mijn geheugen zijn:
ik heb 2x 512mb kingston cl3: kvr400x64c3ak2/1g en in mijn bios staat alles op automatisch (mag ik iets prestatie winst verwachten als ik het manual instel?)

nu zullen jullie wel denken huh wat een domme vraag kijk dan in de FAQ, nou ik heb daar toch echt in gekeken en ik kon nergens vinden hoe je achter je timings moet komen,(als het er wel in staat mijn exuus maar laat het dan duidenlijker zien)

De site van kingston hielp mij ook niet verder www.kingston.com

en de search op google: met trevwoorden: kvr400x64c3ak2/1g timings
en: kvr400x64c3ak2/1g
levert niks op, hyperX geheugen schijnt belangerijker te wezen(is het ook maarja niet voor mij)

en heb namenlijk al een x timings van een vage chineese site afgehaalt alleen die klopten helemaal niet toen moest ik eerst mijn bios resetten (kreeg aldoor te horen memory test failt oid) (videokaart eruit anders kan ik niet bij batterijtje @ a8v-e deluxe) dus weer een beetje gokken met timings heb ik niet veel zin in..

• The__Virus
  • Laatst online: 27-05 11:34
kijk met CPU-Z (www.cpuid.com) welke timings je nu draait en welke je modules officieel ondersteunen. Uit mijn hoofd is het 3-3-3-8. Maar je kan altijd strakker proberen. Heb zelf ook bagger geheugen en dat draait overklokt ipv. 3-3-3-8 @2T nu 2.5-3-3-7 @1T @ 206Mhz.

[ Voor 35% gewijzigd door The__Virus op 18-10-2005 21:09 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

http://www.valueram.com/datasheets/KVR400X64C3AK2_1G.pdf

Mmmm, staat er niet bij :(

[ Voor 42% gewijzigd door Guardian Angel op 18-10-2005 21:12 ]

ARME AOW’er

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img436.imageshack.us/img436/3896/geheugen0vq.th.jpg
cpuz timings zijn standaart?
als ik mijn fsb verhoog verhoog ik dan ook meteen mijn frequentie van mijn geheugen?
of kun je cpu en geheugen los van elkaar overclocken?

EDIT:
ja dus ik heb namenlijk net mijn fsb met 20 verhoogt naar 220x9 en nu is mijn Frequentie van geheugen ook naar 220 gegaan...
ik heb het in de bios nu dus even verandert maar er staat ook bij:
Min RAS# active Time (Tras)
Row precharge Time (Trp)
wat moeten die zijn dan?

[ Voor 62% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-10-2005 21:49 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als het goed is kun je in CPU-Z ook de SPD gegevens uitlezen en je kunt er ook altijd mee experimenteren. Lager is doorgaans beter. Dus je kunt de timings strakker zetten en dan kijken of je PC stabiel loopt. Als hij stabiel loopt is er nix aan het handje, je RAM gaat er niet stuk van ofzo als je hem te strak afstelt.

Overigens kan ik uit je id van je ram halen dat het CAS3 modules zijn. Daar staat dat "c3" voor. Dus de cas latency moet je op een bus van 200 (400 DDR) niet strakker dan 3 zetten of je moet willen experimenteren.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
cybersteef schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:58:
Als het goed is kun je in CPU-Z ook de SPD gegevens uitlezen en je kunt er ook altijd mee experimenteren. Lager is doorgaans beter. Dus je kunt de timings strakker zetten en dan kijken of je PC stabiel loopt. Als hij stabiel loopt is er nix aan het handje, je RAM gaat er niet stuk van ofzo als je hem te strak afstelt.

Overigens kan ik uit je id van je ram halen dat het CAS3 modules zijn. Daar staat dat "c3" voor. Dus de cas latency moet je op een bus van 200 (400 DDR) niet strakker dan 3 zetten of je moet willen experimenteren.
ja dat wist ik wel cas3
het ging me meer om die dingen die ik niet wist
Min RAS# active Time (Tras)
Row precharge Time (Trp)

• The__Virus
  • Laatst online: 27-05 11:34
Die zijn niet zo heel belangrijk. Als je alles gewoon op auto zet, werkt het prima. Zet je deze strakker, wordt je systeem alleen maar instabieler (mogelijk) en het zou sneller moeten zijn, maar je merkt het echt niet (spreek uit ervaring).
Pagina: 1