Toon posts:

Automatisch omgeving veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond heb me werkelijk doodgezocht op google en ook hier op het forum. Maar ik kon er nog niks over vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het zit zo:

Wij moeten dus op een beurs staan. Bij onze stand willen we fotos maken van mensen. Of één mens natuurlijk. Vervolgens willen wij op de laptop dus alleen de persoon of personen (de voorgrond zegmaar) hebben met een achtergrond die de gefotografeerde zelf uit kan kiezen.

Ik heb dus nodig een of ander programma wat direct de achtergrond of de omgeving uit de image haalt en er een andere achtergrond overheen plakt.

Ik kan daar natuurlijk wel met mn photoshop gaan zitten maar dat schiet niet echt op. Aangezien er aardig wat mensen langskomen moet het in principe "zo gepiept" zijn.

Heeft iemand ook maar suggesties, ideeën, of ervaringen die hij wilt delen met mij? Als het nog niet helemaal duidelijk is ook vragen probeer ik het nog een keer uit leggen!

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

hoeveel achtergronden zijn er om te kiezen?

Is het anders geen optie die mensen meteen voor de juiste achtergrond te fotograferen?

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik denk ook niet dat het zo heel eenvoudig software matig op te lossen is. Het eenvoudigste is het om met een blue-screen te werken (of groen) of anders een andere kleur plaat, als het maar goed egaal is moet het ook wel lukken, met de magic-wand-tool kun je dan snel werken. Met de blue screen of green screen is er zelfs een speciale tool.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Reinier

\o/

DopdeDouwer schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:49:
Ik denk ook niet dat het zo heel eenvoudig software matig op te lossen is. Het eenvoudigste is het om met een blue-screen te werken (of groen) of anders een andere kleur plaat, als het maar goed egaal is moet het ook wel lukken, met de magic-wand-tool kun je dan snel werken. Met de blue screen of green screen is er zelfs een speciale tool.
Leek mij ook de beste, maar niet per se makkelijkste oplossing.
Meer info :)

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Gewoon goed belichten, en dan in PS slect color (ff testen welke fuzziness t beste werkt natuurlijk), eventuuel deselecten wat bij de mensen hoort (groene/blauwe kelding), DEL, andere layer erachter, klaar is kees.

Als het goed werkt kun je misschien zelfs een macro gebruiken.

Edit: zonder blue/green/purple/elke andere kleur (niet zwart of wit!) screen gaat het sowiezo al niet snel werken. Echt niet.

Edit2: anders dit bedrijf/een gelijksoortig bedrijf inhuren?

[ Voor 31% gewijzigd door Technicality op 18-10-2005 21:18 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Je zou ook een achtergrond met behulp van een projector op een scherm kunnen projecteren. Je belichting moet daar wel op aangepast worden en dat zal wat lastiger zijn, maar in wezen lijkt me dit de beste oplossing zonder veel ge-fotoshop.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Wij hebben hier op het werk zo'n chroma key scherm voor dat we voor video-opnames op locatie gebruiken. Da's een soort opvouwbaar, zilverkleurig scherm en om de lens van de camera zit dan een ring die groen licht uitstraalt.

In een pakket als Premiere zo kunt vervangen door bv. een berglandschap. Of dit met foto's ook werkt weet ik niet, maar ik vermoed dat dat geen probleem moet zijn.

edit:
Die link die HeadhunterNL post - http://www.reflecmedia.com/ - is dus precies dat wat wij hebben... en voor zover ik weet kun je em op proef ook even een weekendje huren. Misschien een optie?

[ Voor 30% gewijzigd door OmeRoon op 18-10-2005 22:26 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
OmeRoon schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:22:
Wij hebben hier op het werk zo'n chroma key scherm voor dat we voor video-opnames op locatie gebruiken. Da's een soort opvouwbaar, zilverkleurig scherm en om de lens van de camera zit dan een ring die groen licht uitstraalt.
Krijg je dan geen groenzweem over alles behalve de achtergrond?

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Nee, daar zie je niets van (misschien filtert de software dat eruit)...

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb hier in de kast VideoDeluxe van Magix liggen. Hoewel ik liever met premiere werk, weet ik wel dat dit programma met groen / blauw achtergronden kan werken (lees: vervangen).

Mss hebben ze bij Magix deze functie ook ingebouwd in hun foto-software.

==
hoi

Pagina: 1