Grafische kaart gekocht - past niet op moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vandaag heb ik een Asus GeForce 7800 GTX grafische kaart gekocht maar die past niet op mijn Asus A7N8X-X moederbord die alleen een AGP slot heeft voor grafische kaarten. In onderstaand topic heb ik al het een en ander gevraagd over deze kaart en wat ik moet doen maar het ging een beetje offtopic:

Blue-eagle in "Het GeForce 7800 GT en GTX Topic Deel 4"

Mijn opties zijn als volgt:
  • Grafische kaart retourneren, geld terug indien mogelijk. En dan een andere kaart kopen.
  • Dan maar een volledige upgrade doorvoeren:
    • Nieuw moederbord
    • Nieuwe processor
Maargoed, zoals bekend zijn de prijzen van goede up-to-date hardware niet aan de lage kant.

Mocht ik een upgrade doen dan zal ik toch de Best Buy Guide van Tweakers erbij houden, maar nu rest mij eigenlijk nog een vraag..

Kan ik mijn IDE HDD's blijven gebruiken op een Asus A8N-SLI nForce4 moederbord? Het werd met al aangeraden geen SLI te nemen (overbodig voor mij blijkt) maar nu lees ik in de best buy guide het volgende:
Zijn broertje zonder SLI is nog vrijwel niet getest, hier is dus ook haast geen vergelijkingsmateriaal van. Daar komt nog bij dat het extra PCI Express-slot ook prima voor andere uitbreidingen dan videokaarten gebruikt kan worden.
Lees ik het goed dat het broertje in plaats van een SLI slot een PCI slot heeft? Verder: het broertje blijkt niet getest, moet ik me daar iets bij gaan voorstellen? Is het betrouwbaar genoeg om 100 Euro aan uit te geven?

Na enige research kom ik op de volgende onderdelen uit:

Moederbord: Asus A8N5X
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice
Totaal: €324,00.

En dat is aardig prijzig. Vooral omdat ik op dit moment een AMD Athlon XP 3000+ heb die op 2.16 GHz draait. Is een AMD Athlon 64 zoveel sneller en beter dan? Serieus: kan iemand me het verschil uitleggen? Anders zit ik namelijk te denken aan een "tragere" processor, de AMD Athlon 64 3000+ die op 1.8 GHz draait. Ga ik dan snelheid inleveren in vergelijking met mijn AMD Athlon XP 3000+?

Graag wat meer informatie voordat ik boven op de +/- €500,- die ik al betaald heb voor de grafische kaart nog een extra €300,- gooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een 1.8 Ghz AMD 64 presteert beter dan een 2.2 Ghz AMD Athlon XP dacht ik hoor. Check de benchmarks es.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Onderstaande reactie komt uit een ander topic waar ik allereerst begon met mijn "kwestie" :)
Darth Malak schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:17:
Jij hebt geen SLI nodig, vergeet dus moederborden met SLI.. Bespaart je wat geld. Maar ik zou je vraag toch echt in een ander topic stellen.. DIt heeft niet veel meer met de 7800 GTX te maken.
Ik heb maar een topic aangemaakt Grafische kaart gekocht - past niet op moederbord mocht iemand het interessant vinden ;)
Gewoon een A8N-E ofzo nemen... 90 euro... Verder is je keuze van de CPU afhankelijk van je budget... En ook zeker NIET te vergeten: een GOEDE voeding. Ik weet niet wat voor een voedinkje je nu hebt maar bij 3x IDE = 1 of 2 DVD drives + GTX + etc... zou ik toch echt gaan denken aan minimaal een 450W kwaliteitsvoeding (dus geen sweex of die rommel).
Er zit nu wel een goede in hoor, redelijk prijzig een jaar geleden, merk was Cooler Master dacht ik.
Verder snap ik niet zo goed waarom je in hemelsnaam voor 400+ euro een videokaart koopt zonder je te verdiepen in de overige componenten... Ik heb geheugen nog niet eens genoemd... Beetje jammer n.l. als je 512MB PC2100 geheugen zou hebben met een GTX... kun je n.l. je geheugen ook nog even gaan upgraden.
Mijn God.. als ik wist dat alle "standaarden" zo snel veranderden had ik verder gekeken :D Ik voel me ook enorm dom nu natuurlijk... Ik ging er gewoon vanuit dat het AGP zou zijn. Hetzelfde wat je nu zegt met dat geheugen, tot 5 minuten geleden dacht ik dat je SD-RAM had en DDR...

* Blue-eagle is hardware n00blet.. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Blue-eagle op 18-10-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nakata24
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 03:56
IDE hd, cd rom, floppy, bijna alle hardware kan je herbruiken. Als je niet van plan
bent om SLI te gaan,dan zal ik ook geen SLI moederbord kopen,scheelt je alleen maar geld.
Ik zit te twijfelen aan of je je ouwe geheugen kan geruiken,stel ddr dan wel.

Oja neem een zwaardere voeding (500watt) wel een A-merk (coolermaster/tagen/ocz)

[ Voor 15% gewijzigd door nakata24 op 18-10-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
nakata24 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:47:
IDE hd, cd rom, floppy, bijna alle hardware kan je herbruiken. Als je niet van plan
bent om SLI te gaan,dan zal ik ook geen SLI moederbord kopen,scheelt je alleen maar geld.
Ik zit te twijfelen aan of je je ouwe geheugen kan geruiken,stel ddr dan wel.
Het geheugen wat ik er nu in heb zitten is (bijna) zeker geen PC3200 dus het lijkt me dat ik een extra 100 Euro kwijt ga zijn aan een 1024 geheugen strip.. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:46
een SLI is geen slot, maar een combinatie van twee PCI-Express (PCI-e)sloten. en PCI-e is dan weer geen PCI, maar een opvolger van AGP.

PCI-e heb je dan weer in verschillende 'smaken' zoals PCI-e 16x en 8x die AGP vervangen, maar ook tragere versies die PCI vervangen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

2x 512Mb is beter ;)

Anders mis je dual channel en timings zijn vaak beter van 512Mb stikkies :)

Meestal is 2x 512 ook goedkoper dan 1x 1024 :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Als ik het zo hoor heb je ongeveer 500 euro graka op je tafel liggen.

Wat je nu zou *kunnen* doen is die graka inleveren en een leuke 6800 PCI-E voor kopen a ongeveer 200 euro. en voor de overige 300 euro de rest upgraden.

A64 Venice 3000+ ongeveer 140 euro
Geheugen PC3200 (DDR400) 512mb 37 euro, koop je er 2 dan is het.. zeg 80 euro
En een Asus A8N-E 939 moederbord zonder extra PCI-E slot. 90 euro

= 310 euro! =D

En de spelletjes spelen aardig mee :)...
Als je teveel geld hebt zet ik mijn geld op een SLI versie, je betaalt 40 euro meer daarvoor, maar je kunt altijd nog wat met de andere PCI-E sloten. Voorlopig is het echter voornamelijk grafische kaarten en RAID adapters.

Je kunt natuurlijk ook alles kopen... en die 7800GTX houden :o

(Trouwens als je zo'n hardware n00b bent, wil je dan wel je eigen PC in elkaar sleutelen?)

IDE hardisks kun je gewoon nog gebruiken in je nieuwe opstelling, er zitten immers IDE poorten op de vermeldde ASUS moederborden.

Hoop dat je er iets mee kan
groeten

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nakata24
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 03:56
Hoeft niet perse pc3200 te zijn,als het maar ddr-tjes zijn. Tuurlijk zal je het verschil wel merken,
maar hij draait in iedergeval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01
Als ik het zo lees ben je toch wel veel geld kwijt:
-nieuwe CPU (AMD 3200+ Venice zou ik nemen, kun je nog mooi en gemakkelijk overklokken).
-nieuw mobo (A8N32SLI is aan te raden, het laatste SLI-model. Hier zijn vele problemen mee opgelost van de vorige versies (zie hieronder).
-nieuw geheugen (2x 512MB PC3200)
-nieuwe voeding (naar alle waarschijnlijkheid, of je hebt nu een 400+ watt A-merk voeding)

Dat kost je al gauw net zoveel als je nieuwe graka. Als het kan zou ik hem omwisselen en een 6800GT of Ultra voor AGP kopen.

A8N-SLI:
A8N-E (zonder SLI): Heeft geen 2e PCI-e poort, brakke NB-cooler, zonde van het geld, kun je beter een A8N-SLI nemen. Heeft ook geen firewire.
A8N-SLI: ook NB-cooling probleem, maar die kan in principe (net als bij de -E en deluxe) vervangen worden door een passieve koeling, als je maar genoeg airflow hebt. Dit is het beste alternatief op de A8N32SLI.
A8N-SLI deluxe: heeft als enige voordeel een extra LAN-poort te hebben (die toch alleen maar problemen geeft icm. de onboard. Bovendien is die 'maar' 100Mbit) en 4 extra SATA-poorten, die bijna niemand ooit nodig heeft.
A8N-SLI premium: zie deluxe, heeft alleen heatpipe-cooling, maar is ook nog niet optimaal. Vereist alsnog extra cooling.
A8N32SLI: hitte-probleem door nieuw soort heatpipe-cooling opgelost. Hele bord geeft nu warmte af. Ook alle overige (ook ongenoemde problemen) zouden verholpen zijn (in hoeverre dit zo is, weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

never mind :?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moederbord Asus A8NE-FM 85euro
Processor A64 'Venice' 3200+ 130euro

Geheugen en hardeschijven kun je gewoon herbruiken. Uiteraard kun je je oude mb + cpu verkopen op marktplaats ofzo :)

Ook 'trager' geheugen is gewoon te herbruiken, alleen zal het wat trager zijn natuurlijk :+
Maar nooit trager dan wat je nu hebt natuurlijk. Voordeel van dit setje is dat je in de toekomst naar dual-core kunt upgraden op dit moederbord.

Voor 120 euro ofzo kun je dus klaar zijn als je je oude spul verkoopt

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Geheugen kon dus niet, is geen PC3200 dus dat zou zonde zijn om te gebruiken. Ook zal de voeding vast niet krachtig genoeg zijn (tis een zware graka en redelijk zwaar systeem). En nu moet hij die spullen wel bestellen natuurlijk. Maar A8N-E is iig af te raden. Lees dus voortaan plz ff wat anderen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Persoonlijk zou ik even wachten met de aanschaf van een videokaart tot de eerste snelle 512mb varianten beschikbaar zijn. Er zijn namelijk nu al games die graag 512mb snoepen van je videokaart.

Met een nieuwe 512mb kom je wel weer ff vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheugen kon dus niet, is geen PC3200 dus dat zou zonde zijn om te gebruiken. Ook zal de voeding vast niet krachtig genoeg zijn (tis een zware graka en redelijk zwaar systeem). En nu moet hij die spullen wel bestellen natuurlijk. Maar A8N-E is iig af te raden. Lees dus voortaan plz ff wat anderen posten.
Wat is er mis met Asus A8N-E ? Ik heb er al verschillende systemen voor vrienden / kennisen op samengesteld en nooit problemen mee gehad :X Alleen maxtor sata schijven moet je met dat mb vermijden.
En over dat geheugen: ja het zou zonde zijn misschien, maar zo heel veel zou het ook weer niet schelen. En hij heeft dat 'trage' geheugen nu ook, dus trager dan nu zal het nooit worden...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Maxtor moet je sowieso vermijden, geeft met alle borden problemen. Maar de A8N-E is gewoon zonde van het geld. Trek dan een paar tientjes meer uit de kast, wie weet ga je nog SLI draaien. Dat bord heeft ook betere BIOS-ondersteuning etc. en heeft firewire. Dat geheugen: dat gaat ZEKER schelen, dat zal je echt wel fps gaan kosten. Als ik merk hoeveel verschil een paar Mhz al maakt, dan zal 66Mhz al helemaal veel schelen. Het houdt gewoon de hele boel op, het is dan gewoon zonde om zo'n CPU enz. te kopen. Weet ook niet of zijn huidige sticks wel Dual Channel kunnen. Trager dan nu niet, maar het is wel weggegooid geld, als je niet het maximale uit je spul kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
The__Virus schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:17:
Maxtor moet je sowieso vermijden, geeft met alle borden problemen.
Dit zijn argumenten waar hij niks aan heeft. Wat voor problemen?

Waarom is maxtor dan 1 van de meest verkochte schijven? Ben er zeer tevreden mee. Heb dan wel geen asus bord op dit moment. Hiervoor had ik de asus k8v se deluxe en ook geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Als je niets nuttigs te melden heb wat niet ontopic is, ga hier dan niet op in :X. ICM met NForce4 borden geven deze schijven (vooral vroeger, maar nu ook nog wel eens) veel problemen. Incompatibiliteitsproblemen. Verder is er nogal hoge uitval onder die schijven. Ik heb geen zin hier verder over te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SLI zal ie nooit draaien (niet met zijn hardware kennis iig. , no offence :+ ), want je moet precies dezelfde revisie kaart etc hebben. En nogmaals trager dan nu zal het nooit worden en je kunt de aankoop van sneller geheugen mooi naar de toekomst verplaatsen. Maar dat moet de TS zelf weten natuurlijk. Het is in ieder gaval mogelijk om zijn oude geheugen te blijven gebruiken.

Ook de voeding zal wel loslopen (nouja, ik zou je dure kaart niet met een sweex voeding ofzo proberen...), en een redelijk goede Huntkey / Coolermaster heb je ook al voor 45euro

500euro weggooien da's pas zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wel moeten passen. Je kunt namelijk een gedeelte van de connector verwijderen:

Afbeeldingslocatie: http://img436.imageshack.us/img436/2945/11262700613327tf.jpg

Voor alle duidelijkheid: Dit is dus niet de bedoeling.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

maar of het dan werkt......

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

staat er ook : now it doesn't work ;)
je moet ook dit soort geintjes niet posten want anders gaan mensen nog denken dat het kan.
en dan zitten ze met defecte hardware :(

[ Voor 67% gewijzigd door chucky666 op 18-10-2005 21:40 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Sjeezz...

Ten eerste gaat het hier om iemand die niet ERUG hoge eisen stelt aan een systeem maar gewoon neem ik aan lekker wat wil gamen zonder al teveel geld uit te geven.

Jou opsomming hieronder klopt voor een deel zeker niet... Wat een onzin zeg over die A8N-SLI premium... Extra cooling nodig. Waar haal je die onzin vandaan? Hij gaat zijn systeem vast niet met 50% overclocken... Ik draai zelf een premium @ 2500 met een x2 4200 met idle temps 30C/25C (de laatste voor het moederbord).

Als je dan toch advies geeft, vertel dan wel waarheden graag! ;)

Zijn eisen zijn niet al te hoog... Dat zijn NIC poorten "maar" 100mbit zal hem waarschijnlijk worst wezen (en mij trouwens ook aangezien de gigabit switches en routers en zeker het voordeel daarvan nog ver te zoeken is).

Ik ben het ook absoluut oneens met je dat hij een spiksplinternieuw bord als de A8N32SLI moet gaan nemen met alle kinderziektes erin en met een 2x x16 PCI-E slot waar hij toch geen knikker meer doet.

Maar ach...
The__Virus schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:59:
-nieuwe CPU (AMD 3200+ Venice zou ik nemen, kun je nog mooi en gemakkelijk overklokken).
-nieuw mobo (A8N32SLI is aan te raden, het laatste SLI-model. Hier zijn vele problemen mee opgelost van de vorige versies (zie hieronder).
-nieuw geheugen (2x 512MB PC3200)
-nieuwe voeding (naar alle waarschijnlijkheid, of je hebt nu een 400+ watt A-merk voeding)

Dat kost je al gauw net zoveel als je nieuwe graka. Als het kan zou ik hem omwisselen en een 6800GT of Ultra voor AGP kopen.

A8N-SLI:
A8N-E (zonder SLI): Heeft geen 2e PCI-e poort, brakke NB-cooler, zonde van het geld, kun je beter een A8N-SLI nemen. Heeft ook geen firewire.
A8N-SLI: ook NB-cooling probleem, maar die kan in principe (net als bij de -E en deluxe) vervangen worden door een passieve koeling, als je maar genoeg airflow hebt. Dit is het beste alternatief op de A8N32SLI.
A8N-SLI deluxe: heeft als enige voordeel een extra LAN-poort te hebben (die toch alleen maar problemen geeft icm. de onboard. Bovendien is die 'maar' 100Mbit) en 4 extra SATA-poorten, die bijna niemand ooit nodig heeft.
A8N-SLI premium: zie deluxe, heeft alleen heatpipe-cooling, maar is ook nog niet optimaal. Vereist alsnog extra cooling.
A8N32SLI: hitte-probleem door nieuw soort heatpipe-cooling opgelost. Hele bord geeft nu warmte af. Ook alle overige (ook ongenoemde problemen) zouden verholpen zijn (in hoeverre dit zo is, weet ik niet).

[ Voor 5% gewijzigd door Darth Malak op 18-10-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Mixen van diverse merken is trouwens tegenwoordig prima mogelijk hoor met de laatste drivers! ;)

Maar zoals ik al zei: ik zoe geen GTX nemen met voor de verder rest verouderde onderdelen.. Dus dan beter zoals al gezegd werd (en als er een krap budget is): inruilen voor een 6800 GT ofzo en de rest van het systeem upgraden.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:25:
SLI zal ie nooit draaien (niet met zijn hardware kennis iig. , no offence :+ ), want je moet precies dezelfde revisie kaart etc hebben. En nogmaals trager dan nu zal het nooit worden en je kunt de aankoop van sneller geheugen mooi naar de toekomst verplaatsen. Maar dat moet de TS zelf weten natuurlijk. Het is in ieder gaval mogelijk om zijn oude geheugen te blijven gebruiken.

Ook de voeding zal wel loslopen (nouja, ik zou je dure kaart niet met een sweex voeding ofzo proberen...), en een redelijk goede Huntkey / Coolermaster heb je ook al voor 45euro

[ Voor 13% gewijzigd door Darth Malak op 18-10-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
The__Virus schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:59:
Waarom niet de 3000+ Venice? Scheelt weer een paar tientjes en ik kan me niet voorstellen dat je veel verschil gaat merken qua performance.
Bij de nieuwere versies van het bord is de NB koeler vervangen en levert geen problemen meer op. Mocht je een oudere versie hebben dan is een mailtje naar asus genoeg om een nieuwe (gratis) te krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door The Dolf op 18-10-2005 21:50 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff heel dat gediscussieer over al die Asus bordjes... Vergeet niet dat er ook nog andere merken bordjes zijn. En de TS zal daar zeker wel zijn gading in vinden !
Persoonlijk zou ik die kaart retourneren indien mogelijk en je geld recupereren en een 6600GT kopen ofzo (hoger gaat CPU toch bottleneck zijn).
Als deze optie jou niet aanstaat of het retourneren en geld recupereren niet mogelijk is, tja dan zou ik inderdaad voor een update van de andere onderdelen gaan en die 7800GTX bijhouden en lekker gebruik van maken.
Om die kaart tot zijn recht te laten komen ga je toch het volgende nodig hebben:
- snelle cpu, toch zeker een 3500+
- 2*512 dual channel PC3200 ram
- nForce4 moederbordje van degelijk merk en degelijke kwaliteit (hoeft dus niet perse Asus te zijn), mag SLI zijn, maar hoeft niet. Van overdreven veel features gaat de TS toch niet echt gebruik maken heb ik de indruk. Dus qua moederborden is er keus genoeg !
densoN schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:58:
Kaart retour sturen
Venice 3000+ 939 kopen = ong 120,-
goed moederbord = ong 125,-
een 6800GT erop en spelen maar :)
-> is ook een mooie optie (maar persoonlijk zou ik dan nog een 3200+ of 3500+ nemen ipv 3000+ :) )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ach mijn "kennis" is erg basic, absoluut niet op het niveau waar velen van jullie op zitten :) Ik kan makkelijk mijn eigen systeem inelkaar zetten, kaartjes inbouwen, jumpertjes veranderen waar nodig, BIOS instellen, beetje basic overclocken, maar zodra ik bezig moet gaan met alle termen blijkt wel weer dat ik hopeloos achter loop ;(
The__Virus schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:23:
Als je niets nuttigs te melden heb wat niet ontopic is, ga hier dan niet op in :X. ICM met NForce4 borden geven deze schijven (vooral vroeger, maar nu ook nog wel eens) veel problemen. Incompatibiliteitsproblemen. Verder is er nogal hoge uitval onder die schijven. Ik heb geen zin hier verder over te discussiëren.
Hmm.. toch wil ik hier kort op terug komen, mijn 3 harde schijven zijn alle drie van het merk Maxtor (respectievelijk: 6L040J2 x2, 6Y200P0). Zoals je zult begrijpen ga ik liever niet ook mijn HDD's vervangen :) Wil ik doorgaan met de upgrade dan ben ik toch al in totaal ~1000 Euro kwijt... veel geld, en 3 extra HDD's maakt het nog "leuker". Tot zover met mijn huidige Asus moederbord heb ik eigenlijk geen problemen gehad. Is het verstandiger een ander moederbord te overwegen die wel beter compatible is met Maxtor? (En dus een andere processor, etc.?)

Over SLI...
Ik heb de definitie eens opgezocht (gotta love Google) en krijg het volgende:
Scalable Link Interface (SLI) is een methode om twee videokaarten te laten samenwerken om een enkele uitvoer te produceren.
Het lijkt me dat dit pure overkill is, toch? Of zitten er nog voordelen aan die ik niet zie?

Over geheugen...
Mocht het nodig zijn dan koop ik twee keer 512 MB PC3200 geheugen, kan ik het beter ineens goed doen, niet?

Over voeding...
Volgens mij heb ik er een Cooler Master in zitten die aardig in staat is goede prestaties te leveren. Maar mocht ik (jaja, mocht ik... 't is wel erg duur allemaal) upgraden dan ga ik de assemblage ook laten doen door professionals, dan ligt het risico ook niet bij mij ;) Kost wat maar: "better safe than sorry."
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:25:

Hmm.. The__Virus geeft me een mooie lijst met moederborden waarop eigenlijk allemaal SLI zit, ik heb het niet nodig blijkt wel dus zoek ik een alternatief, is het door mij genoemde Asus A8N5X dan een goede of slechte keuze? Ik zie dat er maar twee IDE aansluitingen op zitten (dus zal ik een HDD moeten missen, kan ik mee leven) maar ik begin door de moederbordbomen het moederbordbos niet meer te zien :+

Oh, misschien iets om rekening mee te houden, mijn oude hardware rouleert door naar mijn vader en/of broertje, verkopen op Marktplaats is er dus niet bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
offtopic:
ik weet dat je aan mijn reactie weinig hebt maar ik zou toch echt graag willen weten hoe je zon prijs betaald voor een videokaart en dan niet even research doet over wat wel en niet past?

Kaart retour sturen
Venice 3000+ 939 kopen = ong 120,-
goed moederbord = ong 125,-
een 6800GT erop en spelen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 21:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Het behoort tot de absolute basic zelfwerkzaamheid om voor aankoop na te gaan of iets wat je wilt kopen compatibel is met je bestaande hardware. Bovendien staat een flink stuk in de PMG FAQ over PCI(e) en AGP. Lees die voortaan voor je een topic opent (en liefst voor je iets koopt...)

Verder stel je vragen die een erg hoog 'houd m'n handje vast' niveau hebben. Zet het gewoon voor jezelf op een rijtje, dan wordt eea vanzelf duidelijk...

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 18-10-2005 22:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.