Vandaag heb ik een Asus GeForce 7800 GTX grafische kaart gekocht maar die past niet op mijn Asus A7N8X-X moederbord die alleen een AGP slot heeft voor grafische kaarten. In onderstaand topic heb ik al het een en ander gevraagd over deze kaart en wat ik moet doen maar het ging een beetje offtopic:
Blue-eagle in "Het GeForce 7800 GT en GTX Topic Deel 4"
Mijn opties zijn als volgt:
Mocht ik een upgrade doen dan zal ik toch de Best Buy Guide van Tweakers erbij houden, maar nu rest mij eigenlijk nog een vraag..
Kan ik mijn IDE HDD's blijven gebruiken op een Asus A8N-SLI nForce4 moederbord? Het werd met al aangeraden geen SLI te nemen (overbodig voor mij blijkt) maar nu lees ik in de best buy guide het volgende:
Na enige research kom ik op de volgende onderdelen uit:
Moederbord: Asus A8N5X
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice
Totaal: €324,00.
En dat is aardig prijzig. Vooral omdat ik op dit moment een AMD Athlon XP 3000+ heb die op 2.16 GHz draait. Is een AMD Athlon 64 zoveel sneller en beter dan? Serieus: kan iemand me het verschil uitleggen? Anders zit ik namelijk te denken aan een "tragere" processor, de AMD Athlon 64 3000+ die op 1.8 GHz draait. Ga ik dan snelheid inleveren in vergelijking met mijn AMD Athlon XP 3000+?
Graag wat meer informatie voordat ik boven op de +/- €500,- die ik al betaald heb voor de grafische kaart nog een extra €300,- gooi
Blue-eagle in "Het GeForce 7800 GT en GTX Topic Deel 4"
Mijn opties zijn als volgt:
- Grafische kaart retourneren, geld terug indien mogelijk. En dan een andere kaart kopen.
- Dan maar een volledige upgrade doorvoeren:
- Nieuw moederbord
- Nieuwe processor
Mocht ik een upgrade doen dan zal ik toch de Best Buy Guide van Tweakers erbij houden, maar nu rest mij eigenlijk nog een vraag..
Kan ik mijn IDE HDD's blijven gebruiken op een Asus A8N-SLI nForce4 moederbord? Het werd met al aangeraden geen SLI te nemen (overbodig voor mij blijkt) maar nu lees ik in de best buy guide het volgende:
Lees ik het goed dat het broertje in plaats van een SLI slot een PCI slot heeft? Verder: het broertje blijkt niet getest, moet ik me daar iets bij gaan voorstellen? Is het betrouwbaar genoeg om 100 Euro aan uit te geven?Zijn broertje zonder SLI is nog vrijwel niet getest, hier is dus ook haast geen vergelijkingsmateriaal van. Daar komt nog bij dat het extra PCI Express-slot ook prima voor andere uitbreidingen dan videokaarten gebruikt kan worden.
Na enige research kom ik op de volgende onderdelen uit:
Moederbord: Asus A8N5X
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice
Totaal: €324,00.
En dat is aardig prijzig. Vooral omdat ik op dit moment een AMD Athlon XP 3000+ heb die op 2.16 GHz draait. Is een AMD Athlon 64 zoveel sneller en beter dan? Serieus: kan iemand me het verschil uitleggen? Anders zit ik namelijk te denken aan een "tragere" processor, de AMD Athlon 64 3000+ die op 1.8 GHz draait. Ga ik dan snelheid inleveren in vergelijking met mijn AMD Athlon XP 3000+?
Graag wat meer informatie voordat ik boven op de +/- €500,- die ik al betaald heb voor de grafische kaart nog een extra €300,- gooi