Hallo mensen!
Ik heb nu al 7 jaar een celeron 466 met een viper II videokaart dus et is toch egt tijd voor een nieuwe!
Kheb al urenlang zitten zoeken naar onderdelen van alles en nog wat en ik heb alleen maar de kast nodig.
Ik heb een systeem nodig waar een redelijk goede vga kaart in zit, normaal/snelle comp en vooral stil. Khou van gamen. Maar ik heb echt alleen maar een videokaart nodig wat goed en soepel meedraait in spellen bijv. age of empire's III en doom 3. ze hoeven echt niet superieur te zijn.
Mijn budget is +/- 950 euro voor dit systeem.
Ik heb dit systeem samengesteld voor mezelf:
Behuizing: Antec Lifestyle Sonata II ATX 450W Zwart
DVD RW: Nec ND-3540 16x dual-layer Zwart
Card in reader: Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 USB 2.0 Zwart
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Harddisk: Hitachi Deskstar 7k250 250GB 7200rpm SATA 8MB
Moederbord: Asus A8N-Sli
Processor: AMD Athlon 64 3000+ Venice
VGA: ASus N6600GT
Geheugen:
Kingston 1gb 512x2 PC3200 DDR CL3
Koelers: Zalman CNPS7700-ALcu ( voor processor )
en Zalman VF700-Alcu ( voor VGA )
ik zou hier ongeveer op 900 euro uitkomen maar reken ik wil hem eigenlijk in mijn eigen buurt kopen dus ik reken er maar op dat het 5 tot 10% duurder zal worden.
Ik ben zelf niet zo'n tweaker en weet dus ook niet of dit wel een goede pc is.
Ik ben vandaag ook naar een computerwinkel geweest in mijn dorp en daar gaven ze mij alleen maar advies om een MSI K8N Diamond te kopen, wat ook sli vermogen heeft en dat ik daarbij ook een msi vga erbij moet kopen omdat dat beter samen werkt dan een ASUS 6600GT versie. of dit waar is weet ik niet. maar hij gaf me wel een leuk aanbod over die mobo omdat daar al een geluidskaart in zit en dat ik dan die audigy 2 zs niet meer hoef te kopen, en dat ik dan een paar tientjes goedkoper uit zou komen.Ik zit dus nog te twijfelen over mijn mobo, en of ik de geluidskaart wel moet aanschaffen. ook zit ik nog te dubben over mijn videokaart want ik hoor dat de leadtek versie toch iets beter is dan die van asus maar wel beperkt verkrijgbaar is.
Tenslotten nog een paar vraagjes:
*Draait een ander merk videokaart net zo goed op een asus mobo dan een asus videokaart of andere merken?
*is het risicovol als je een processor in tray version gaat kopen i.p.v een boxed versie.
*passen mijn koelers nog in mijn kast of kent iemand nog een betere/mooiere/stillere behuizing?
*is 1024mb geheugen wel genoeg?
*zal de 3000+ snel genoeg zijn of zou ik een wat snellere aanschaffen.
*is mijn harddisk wel stil?
Kheb al heel wat sites onderzocht, van tomhardware tot computerwinkels.. van tweakers.net tot dit forum .
Khoop dat julie mij kunnen helpen om een perfect systeem te maken.
Alvast bedankt!
Gr Rocky
Ik heb nu al 7 jaar een celeron 466 met een viper II videokaart dus et is toch egt tijd voor een nieuwe!
Kheb al urenlang zitten zoeken naar onderdelen van alles en nog wat en ik heb alleen maar de kast nodig.
Ik heb een systeem nodig waar een redelijk goede vga kaart in zit, normaal/snelle comp en vooral stil. Khou van gamen. Maar ik heb echt alleen maar een videokaart nodig wat goed en soepel meedraait in spellen bijv. age of empire's III en doom 3. ze hoeven echt niet superieur te zijn.
Mijn budget is +/- 950 euro voor dit systeem.
Ik heb dit systeem samengesteld voor mezelf:
Behuizing: Antec Lifestyle Sonata II ATX 450W Zwart
DVD RW: Nec ND-3540 16x dual-layer Zwart
Card in reader: Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 USB 2.0 Zwart
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Harddisk: Hitachi Deskstar 7k250 250GB 7200rpm SATA 8MB
Moederbord: Asus A8N-Sli
Processor: AMD Athlon 64 3000+ Venice
VGA: ASus N6600GT
Geheugen:
Kingston 1gb 512x2 PC3200 DDR CL3
Koelers: Zalman CNPS7700-ALcu ( voor processor )
en Zalman VF700-Alcu ( voor VGA )
ik zou hier ongeveer op 900 euro uitkomen maar reken ik wil hem eigenlijk in mijn eigen buurt kopen dus ik reken er maar op dat het 5 tot 10% duurder zal worden.
Ik ben zelf niet zo'n tweaker en weet dus ook niet of dit wel een goede pc is.
Ik ben vandaag ook naar een computerwinkel geweest in mijn dorp en daar gaven ze mij alleen maar advies om een MSI K8N Diamond te kopen, wat ook sli vermogen heeft en dat ik daarbij ook een msi vga erbij moet kopen omdat dat beter samen werkt dan een ASUS 6600GT versie. of dit waar is weet ik niet. maar hij gaf me wel een leuk aanbod over die mobo omdat daar al een geluidskaart in zit en dat ik dan die audigy 2 zs niet meer hoef te kopen, en dat ik dan een paar tientjes goedkoper uit zou komen.Ik zit dus nog te twijfelen over mijn mobo, en of ik de geluidskaart wel moet aanschaffen. ook zit ik nog te dubben over mijn videokaart want ik hoor dat de leadtek versie toch iets beter is dan die van asus maar wel beperkt verkrijgbaar is.
Tenslotten nog een paar vraagjes:
*Draait een ander merk videokaart net zo goed op een asus mobo dan een asus videokaart of andere merken?
*is het risicovol als je een processor in tray version gaat kopen i.p.v een boxed versie.
*passen mijn koelers nog in mijn kast of kent iemand nog een betere/mooiere/stillere behuizing?
*is 1024mb geheugen wel genoeg?
*zal de 3000+ snel genoeg zijn of zou ik een wat snellere aanschaffen.
*is mijn harddisk wel stil?
Kheb al heel wat sites onderzocht, van tomhardware tot computerwinkels.. van tweakers.net tot dit forum .
Khoop dat julie mij kunnen helpen om een perfect systeem te maken.
Alvast bedankt!
Gr Rocky