Installatie Freezer 64 in een Antec P180

Pagina: 1
Acties:

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb gezocht hier op tweakers en heb de installatiehandleiding van arctic gelezen. Op internet en de papieren. En die zijn dus niet gelijk (grom).
Voor de rest kan ik niet al teveel vinden.

Mijn 3 vragen:

Ik ben bezig met mijn nieuwe pc en wil nu eerst de koeler op het moederbord plaatsen.
Het moederbord is overigens een A8N-SLI. Op het moederbord is door asus al een "retention module" geinstalleerd. Althans ik neem aan dat hiermee bedoeld wordt een plastic rechthoek om de cpu heen, waar de koeler aanvast geklikt kan worden.

Nu staat er in de papieren handleiding dat ik een laagje koelpasta over de hele cpu moet verspreiden. Op internet staat dat het gewoon een ruime druppel in het midden moet zijn (zoals ik bij mijn vorige intel-processor ook heb gedaan). Onduidelijk dus. (dit was vraag 1)

Ook twijfel ik over de soort pasta: Degene die bijgeleverd zit (MX-1), of degene die ik ooit heb gekocht (Arctic silver 5). Ik dacht zelf aan die laatste, maar arctic raadt MX-1 aan. (ze hebben het nergens over hun arctic silver). Wat te doen? (vraag 2 dus)

De koeler moet zo gemonteerd worden dat de warme lucht naar boven-achteren verplaatst wordt. Hoe moet dit in de Antec p-180 kast? Gewoon standaard, dus zodat de fan tussen videokaart en koelblok in komt te zitten? (vraag 3)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

1. een kleine druppel en deze uitsmeren over de core zodat deze helemaal bedekt is met een heel klein laagje.

2. arctic silver 5.

3. ja , of je moet het zo kunnen zetten dat ie dus van voor naar achteren blaast.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Bedankt!
Over je antwoord op vraag 1:
Ik weet wat ze bedoelen met een klein laagje, maar ze zijn niet consequent.
Op hun internet-site staat dit:
Apply the thermal paste to the middle of a clean
CPU surface. About 1/3 of the injection will be
used.
Do not spread the paste.
in de papieren handleiding bij de koeler dit:
Afterwards a thin film of the provided paste should be applied evenly over de gpu
de helft van de papieren handleiding hebben ze het over gpu, misschien is het daarom op internet aangepast. En zit er een verschil in de installatie van een gpu-koeler en een cpu-koeler (ik heb nooit een gpu-koeler vervangen vandaar). Ik denk zelf dus om de internet-versie te volgen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

er zit geen verschil tussen een gpu en een cpu koeler plaatsen.
ja andere aansluiting ;)
maar bij zowel de cpu als de gpu moet je de koelpasta in een dunne film verspreiden over de core.
zodat alle oneffenheden dichtgaan en er goed contact tot stand komt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(