Toon posts:

web-tv (via p2p)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He hallo,

zat eens wat te zoeken op internet en kwam 2 grappige programma's tegen. Ben even wat aan het proberen geweest en heb nu beide programma's goed draaien. (was even zoeken waar ze snel te downloaden zijn op internet). De programma's heten: PPLIVE en SOPCAST en ik heb ze beide draaien en kan verschillende televisiezenders bekijken. Weet iemand nog meer van dit soort progjes??? schijnt dat de TU Delft hard aan het werk is aan een soortgelijk programma:

http://www.bright.nl/node...dbf650173c2ae998641296be7

Gaat wel de toekomst worden dit denk ik!!! Lijkt me leuk als mensen HDTV door gaan geven via dit soort netwerken. Dat zal 10 keer eerder gebeuren dan dat iedereen HDTV via de kabelboer gaat kijken denk ik. Lang leven internet!!!!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 20:14 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het linkje werkt niet... misschien omdat het ingekort is met (...)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
moet goed zijn zo :-)

Verwijderd

Het is nu vooral op chinees ge-ent. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, ik denk dat er wel een toekomst in zit, maar HDTV kan je wel vergeten vanwege de bandbreedte die daar voor nodig is, vooral upstream. Je zag op de "normale" p2p netwerken al dat je niet al te vaak aan vette downloadsnelheden kwam, maar goed als je hiermee 800Kbps zou kunnen halen, dan is het niet onaardig om naar te kijken (op een klein scherm)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 20:36 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:01:
He hallo,

zat eens wat te zoeken op internet en kwam 2 grappige programma's tegen. Ben even wat aan het proberen geweest en heb nu beide programma's goed draaien. (was even zoeken waar ze snel te downloaden zijn op internet). De programma's heten: PPLIVE en SOPCAST en ik heb ze beide draaien en kan verschillende televisiezenders bekijken. Weet iemand nog meer van dit soort progjes??? schijnt dat de TU Delft hard aan het werk is aan een soortgelijk programma:

http://www.bright.nl/node...dbf650173c2ae998641296be7

Gaat wel de toekomst worden dit denk ik!!! Lijkt me leuk als mensen HDTV door gaan geven via dit soort netwerken. Dat zal 10 keer eerder gebeuren dan dat iedereen HDTV via de kabelboer gaat kijken denk ik. Lang leven internet!!!!!!!
Wat voor bandbreedte (upl/downl) heb je eigenlijk nodig voor zo'n progje? Als mensen ook weer via p2p vanaf jouw verbinding gaan streamen zal dat inderdaad best veel zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Je up-/downloadsnelheden kunnen best meevallen denk ik. Sommige stations "zenden uit" met 512Kbit/sec. Das behoorlijke kwaliteit en nog geen 70 Kbyte/sec. Dat zou ik zelfs met gemak weer aan andere kunnen uploaden. Als je dus iets lagere kwaliteit heb krijg je het idee van een kettingbrief. Iedereen download de stream en upload hem door aan 2 mensen.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:25
Bij mij gaat PPLive met zo'n 50kb/s. De kwaliteit is niet echt geweldig, maar als je het op een tv (crt) zou bekijken moet het er nog wel leuk uit zien...

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Qips op 18-10-2005 21:51 ]

Pagina: 1