vreemde kuren asus P4P800S-X

Pagina: 1
Acties:

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:09

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
Mijn moederbord begint steeds meer vreemde kuren te vertonen, het lijkt er op dat het probleem bij de BIOS ligt, maar het flashen van de BIOS helpt niet.
De volgende problemen heb ik op het moment last van:

- Bij het opstarten krijg ik de melding "New CPU installed" met nog een verhaal er achter dat ik mn BIOS in moet stellen, maar als ik dat doe word de BIOS gewoon gereset bij het opstarten.

- Als ik op "normale" manier afsluit ,Start-> Computer Uitschakelen -> Uitschakelen , schakelt mijn pc zich niet uit, maar start hij gewoon opnieuw op |:( Mijn pc is nu gewoon niet uit te krijgen, zonder de stroom er af te halen

Het probleem van "new cpu installed" had ik eerst ook al, maar op een vage manier is het een tijdje weg geweest, om dus plotseling samen met nog een probleem de kop weer op te steken.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Bios resetten
- Bios-batterij eruit halen (en vervangen)
- Cpu eruit en weer opnieuw er in
- Bios updaten

Dit alles mag niet helpen, en hoewel ik al wel wat oplossingen gevonden heb voor het "new cpu installed" probleem, geen van deze oplossingen helpen.

Dus als iemand nog wat suggesties heeft, ik kom er niet meer uit.
(en een nieuw mobo kopen is geen optie ivm Financien...is nog oldschool S478 :P )

https://www.dutchsolarboat.com

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Heb je al de search gebruikt? Ik heb al zovaak zo'n probleem voorbij zien komen... Ook Hang- en opstart troubleshooter al doorgelezen? Verder: wat voor hardware heb je? Wat voor voeding?

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:09

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
search heb ik al gebruikt ja, en zoals er staat bied dat geen oplossing voor mijn probleem.

hardware: Pentium 4 2.4ghz 533mhz fsb
80GB maxtor 7200 RPM
120GB WD 7200 RPM
Ricoh 5240 DVD-brander
Merkloze 350W voeding

hopelijk is dit genoeg info

https://www.dutchsolarboat.com

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Klinkt als een rot boardje, de P4xxxx-X uitvoeringen van asus hebben in mijn ervaring wel eens wat rare dingen.

Zo heb ik een hele serie P4U800-X en kunnen RMA'en omdat er problemen met het geluid waren. Blijft tricky die .....-X reeks van Asus.