Nieuwe mobo,PC boot, windows in = reboot

Pagina: 1
Acties:

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Hoe het allemaal begon:p
Ik deed vanochten mn pc aan, liep weg en toen ik terug kwam in mn kamer stond hij uit...Ik denk, raar, ik had m toch al aangedaan, ik zet m weer aan loop weer weg kom 5 minuten later terug, weer uit, he denk ik nog een keer aan, deze keer blijf ik erbij zitten, gaat ie weer uit na 10 seconden, ik de kast open, OMFG is de hele cpu koeler er half af gelazert, blijkt dat nu al het 3e pootje van de socketclip afgebroken is (andere 2 waren er al tijdens installatie afgebroken, gelukkig kruislings), echt erg en dat nog wel van een asus p4s800d bordje, en ik ben er ook niet wild mee omgegaan ofzo...

Maarja ik dus snel ff een ander bordje erin asus p4vp-mx, die had ik hiervoor in de dezelfde kast gebruikt, videokaart erin en alles, hij boot wel maar als windows start reboot hij meteen, het menu dat je kan kiezen tussen veilige modus werkt nog wel,maardaarna reboot...Ik draai overigens winxp pro.
Heb alles al geprobeerd, cd dvd floppy eraf, 512mb noname eruit (nu alleen 256 twinmos wat er origineel in zat (was een upgrade setje)), cmos flash, beeldscherm aan onboard graka.. Ik weet het echt niet meer:S... Iemand ideeën?

Specs
Asus p4vp-mx
Celeron d 2,4Ghz
256 mb ddr pc3200 twinmos
120 Gb Maxtor diamond hdd
(Sweex?)Voeding 350 watt

Thnx alot

mvg,
Thomas Bosman

Verwijderd

Is je CPU dan niet beschadigd?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je moet gewoon Windows opnieuw installeren. Het komt namelijk vaker voor dat Windows in het geheel niet meer opstart (en dus de computer opnieuw opstart) wanneer er het één en ander aan hardware is veranderd (hij kan het nog niet goed aansturen). Dus even een herinstallatie en alles draait weer.

[ Voor 79% gewijzigd door The__Virus op 18-10-2005 19:09 ]

Verwijderd

^^^ klopt idd nu ik het zo lees; even opnieuw installen idd ivm drivers die tijdens installatie worden geinstalleerd

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wanneer je een ander type moederbord in een systeem zet waarop een Windows versie draait, ga er dan maar vanuit dat je Windows opnieuw dient te installeren. Het vervangen van een kleiner component zoals een netwerkkaart, Videokaart of RAID controller kan, maar een moederbord is een te groot verschil in drivers etc.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• synthesix
Met andere woorden, ik ben al mn instellingen dus kwijt nu :'(
Das nogal klote eigenlijk, maar ik denk dat ik dan gewoon een dual boot maak, want ik hoop dat ik binnen 2 weken mn mobo wel weer terug heb, want dit valt toch wel onder de garantie hoop ik...

Maarja, ik neem aan dat dual boot wel werkt toch?

Verwijderd

Misschien dat een repair install ook kan (data en instellingen blijft behouden), maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Is wellicht het proberen waard iig :)

• synthesix
Welke commands zou ik dan moeten gebruiken?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Booten van windows cd, enter bij het eerste scherm. Dan krijg je een scherm met hardeschijven en partities. Selecteer daar de windows partitie en druk op R. Doet dat niks heb je pech.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dan hab je wel al eerder een repair diskette aan moeten maken, want daar gaat hij tijdens de repair om vragen. (volgens mij)

Je kan inderdaad proberen een nieuwe Windows installatie in een andere map/partitie zetten en een dualboot optie gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door _Dune_ op 18-10-2005 22:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1