[SuSE]Filesystem

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik ben een keertje SuSE10 aan het uitproberen op een oude PC thuis. Nu wil ik de HD handmatig formatteren, maar weet ik niet echt wel filesystem ik moet gebruiken. Van FC4 ben ik gewend dat deze EXT2 als FS gebruikt voor / partitie, maar SuSE komt aanzetten met ReiserFS. Ik ken dit FS totaal niet en ik heb dan ook de vraag wat zijn de verschillen tussen de twee filesystems, en wat zijn de voor en nadelen van de twee?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Probeer het gewoon uit, SUSE werkt zo te zien liever met Reiser dan met EXT2, misschien omdat Reiser nieuwer is en enkele voordelen biedt?

We are shaping the future

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:56
Ik hoop dat FC4 werkt met ext3 en niet met ext2, maar daarvan afgezien: wat het verschil is kun je tamelijk eenvoudig opzoeken op internet: google: reiserfs vs ext3, google:reiserfs vs ext2, dus ik zou zeggen: ga eerst eens zoeken voor je een topic opent...

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Suse gebruikt al jaren ReiserFS (ik heb het al geprobeerd met versie 8 :) ). Geen problemen mee gehad. Voor de pure vraag wat de verschillen zijn kun je genoeg op internet vinden. Bijvoorbeeld hier: http://linux.sys-con.com/...E4A-DD45-29A21030A2FBC0D6
Gezocht op 'difference reiserfs ext3'

Omdat dit een duidelijke zoekvraag is gaat dit topic wel op slot.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Dit topic is gesloten.