Het probleem is, ik schrijf console programmaatjes in C en die worden gerund in een standaard command (dos) venster. Dat venster sluit automatisch na het runnen van het programma. Is er in windows xp ergens een optie te zetten zodat dosvensters niet automatisch sluiten? Ik weet dat ik in de C code hier wel wat extra's neer kan zetten zodat hij even wacht, maar dat is voor mij niet de oplossing.
Als je een echte dos applicatie schrijft kan dit door de eigenschappen aan te passen.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Ja, maar ik vraag om een oplossing door een setting in Windows XP zelf. Ik weet dat dit mogelijk is, heb het een keer ergens gezien. Bijvoorbeeld dat je bij start > uitvoeren, ipconfig invoerd, en dat dan het venster ook neit automatisch sluit.
c:\windows\_default.pif als ik me niet vergisNeowize1 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:13:
Ja, maar ik vraag om een oplossing door een setting in Windows XP zelf. Ik weet dat dit mogelijk is, heb het een keer ergens gezien. Bijvoorbeeld dat je bij start > uitvoeren, ipconfig invoerd, en dat dan het venster ook neit automatisch sluit.
system("PAUSE"); waar je wil dat je programma open blijft staan?
Niet wat jij vraagt, maar wel de beste oplossing lijkt me...
[ Voor 28% gewijzigd door Bram77 op 18-10-2005 18:18 ]
Bram77 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:17:
system("PAUSE"); ?
Neowize1 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:10:
Ik weet dat ik in de C code hier wel wat extra's neer kan zetten zodat hij even wacht, maar dat is voor mij niet de oplossing.
edit:
overigens, vind je dat werkelijk de beste oplossing? ik zou gewoon op een toets input wachten ipv een extra proces te openen
overigens, vind je dat werkelijk de beste oplossing? ik zou gewoon op een toets input wachten ipv een extra proces te openen
[ Voor 17% gewijzigd door Erkens op 18-10-2005 18:19 ]
@roon
Dat werkt niet bij C applicaties, en als het zou werken zou ik het bij elk programma opnieuw moeten instellen.
@erkens
Dat bestand bestaat wel, maar daar kan ik niet zoiets instellen waardoor het globaal wordt ingesteld.
Dat werkt niet bij C applicaties, en als het zou werken zou ik het bij elk programma opnieuw moeten instellen.
@erkens
Dat bestand bestaat wel, maar daar kan ik niet zoiets instellen waardoor het globaal wordt ingesteld.
Dat werkt ook bij C applicaties, maar blijkbaar heb je geen echte dos applicatie gemaakt maar een windows applicatieNeowize1 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:24:
@roon
als het goed is, dan is die file globaal, maar ook die werkt alleen met echte dos applicaties.@Erkens
Ik laat de consolewizard een C file maken.
de exe wordt wel in een commandwindow gerund
Gewoon in je cmd runnen? Start > Uitvoeren > cmd > programmanaam.exe ?
Anders staat closewindow hardcoded in je app
Ik zet [XP] nog even vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy
Ik zet [XP] nog even vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy
Neen, het heeft er mee te maken dat cmd.exe automatisch als cmd.exe /c wordt uitgevoerd, en ik wil dat cmd automatisch als cmd.exe /k wordt uitgevoerd. Maar hoe?
console applicatie != DOS applicatieNeowize1 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:33:
Ik laat de consolewizard een C file maken.
precies, het is een console windowsanfranjake schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:35:
[ Voor 30% gewijzigd door Erkens op 18-10-2005 18:49 ]
maar de applicatie, wordt wel gewoon in een command window (dos venster) geopend.
Maar ik ga de vraag anders stellen.
Hoe kan ik als ik invoer in start > uitvoeren: ping www.tweakers.net
er voor zorgen dat het venster niet automatisch sluit na het uitvoeren van het commando. Zonder dat ik ervoor cmd.exe /k hoef in te voeren?
Maar ik ga de vraag anders stellen.
Hoe kan ik als ik invoer in start > uitvoeren: ping www.tweakers.net
er voor zorgen dat het venster niet automatisch sluit na het uitvoeren van het commando. Zonder dat ik ervoor cmd.exe /k hoef in te voeren?
nee dat is een console window, geen dos vensterNeowize1 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:01:
maar de applicatie, wordt wel gewoon in een command window (dos venster) geopend.
Verwijderd
Ik denk dat sommige mensen vergeten dat console programma's niet automatisch dos-programma's zijn. Je hebt ook Console Windows apps.
Het zijn geen permanente oplossingen (ik denk dat je een regkey nodig hebt), maar ik zie 2 oplossingen:
1) een batchfile, die aan het eind '@pause' gebruikt
2) een snelkoppeling naar cmd /k, die je vervolgens op desktop, quicklaunch of start menu gooit.
1) een batchfile, die aan het eind '@pause' gebruikt
2) een snelkoppeling naar cmd /k, die je vervolgens op desktop, quicklaunch of start menu gooit.
Localhost is where the heart is
Pagina: 1