Toon posts:

DOS based backup software gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb mijn harddisk in verschillende partities ingedeeld. De C en D schijf zijn allebei precies 10 GB groot. Op de C schijf staat o.a. uiteraard het besturingssysteem (windows MCE) en nog een heleboel andere programma's. Van deze schijf wil ik graag een backup maken, en deze opslaan op de D schijf. Nu zoek ik dus een programma wat bijvoorbeeld kan opstarten van CDrom (dus in DOS)(heb geen diskette in mijn computer, wel een Compact Flash adapter waarvan opgestart kan worden) en van mijn C schijf een backup kan maken en op kan slaan op de D schijf, maar ook andersom: mocht mijn windows MCE door weet ik wat voor reden niet meer opstarten dat ik met behulp van die CDrom in dos kan komen en de gemaakte backup terug kan zetten op de C schijf. De reden dat ik het allemaal DOS based wil houden is omdat ik niets wil installeren op mijn C schijf. Ik heb al (uiteraard evaluatie versies) van Drive Image en Norton Ghost geprobeerd, maar deze moeten allemaal geinstalleerd worden op de harddisk. Wie kan mij hiermee helpen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ghost hoef je niet te installen op een hdd hoor :)

tip: maak een bartPE cdrom: http://www.nu2.nu/pebuilder/
koop vervolgens Ghost en gebruik de PE versie (ghost32.exe) die fik je ook op die cdrom en voila! en backupmethode.. wel even wat scripten en wat drivers voor je nic inbouwen om de boel op een pc op het lan te zetten

* Zwelgje doet het ook op die manier

A wise man's life is based around fuck you

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

10 GB FAT mag ik hopen, want als het ntfs is kun je er met dos nog niks mee. :)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
De opstartschijf is 10GB NTFS, de "backup" schijf is 10GB FAT. Gaat dit werken? Is Ghost PE een speciale versie ofzo?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:15:
De opstartschijf is 10GB NTFS, de "backup" schijf is 10GB FAT. Gaat dit werken? Is Ghost PE een speciale versie ofzo?
ghostpe zit in je ghost pakket ja

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde iedereen graag even bedanken! Het is gelukt! Heb met BartPE + Ghost32 versie 8.0 een schijf gemaakt waarvan ik kan backuppen, de partitie van de harddisk verwijderen en weer aanmaken + formateren, backup erop en alles is weer precies hetzelfde! En dat alles zonder iets te installeren! Echt super! Bedankt iedereen!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 22:44 ]

Pagina: 1