Sinds een week heeft mijn PC een aantal kuren tijdens het opstarten. Tijdens het opstarten van Windows zie ik eerst een windows logo met het laad balkje. Daarna, waar je normaal gesproken het bureaublad ziet, wordt het beeld zwart, schakelt de monitor naar stand-by. Vervolgens krijg ik weer beeld, maar dit is voornamelijk zwart met een mozaiek aan verschillende kleuren erdoorheen.
Soms start de PC echter normaal op en kom ik gewoon in Windows. De ene keer werkt alles normaal en kan ik ook spellen spelen ed. Een aantal maal wilden de games niet starten. Even DXDIAG uitvoeren, en bij het tabblad Beeldscherm staan een aantal opvallende items:
-Totaal geheugen: n.v.t.
-Directdraw-versnelling: niet beschikbaar
-Direct3D-versnelling: niet beschikbaar
-AGP-oppervlakteversnelling: niet beschikbaar
Een maand geleden heb ik een Arctic ATI Silencer 1 geinstalleerd, maar volgens mij met succes. In de tussenliggende tijd heb ik namelijk veel gegamed zonder problemen. Daarnaast heb ik Zalman geheugen-heatsinks geplaatst op de VGA-RAM.
Mijn PC (Medion 8080XL)
-Intel P4 3 Ghz (800 Mhz FSB, HT) Nothwood
-4x256 Mb, 3-3-3-8 (Twee Siemens en twee Kingston)
-Medion (MSI-7012 build) moederbord met Springdale i865PE chipset
-Medion (MSI-build) Radeon 9800 XL (128 Mb, niet overgeclocked, met Arctic cooler)
-Panasonic E70 17" CRT
Ik heb zoveel mogelijk randapparatuur los gekoppeld en een paar uur Memtest gedraaid. Daarnaast heb ik de voedingskabel los gehaald en een aantal malen de aan-uit knop ingedrukt. Dit heeft eerder een keer geholpen om problemen met het opstarten te verhelpen.
Ik heb nog garantie, ik vraag me alleen af wat het kan zijn:
-videokaart
-voeding???
-moederbord???
Iemand een idee hoe ik verder kan onderzoeken wat er mis is?
Soms start de PC echter normaal op en kom ik gewoon in Windows. De ene keer werkt alles normaal en kan ik ook spellen spelen ed. Een aantal maal wilden de games niet starten. Even DXDIAG uitvoeren, en bij het tabblad Beeldscherm staan een aantal opvallende items:
-Totaal geheugen: n.v.t.
-Directdraw-versnelling: niet beschikbaar
-Direct3D-versnelling: niet beschikbaar
-AGP-oppervlakteversnelling: niet beschikbaar
Een maand geleden heb ik een Arctic ATI Silencer 1 geinstalleerd, maar volgens mij met succes. In de tussenliggende tijd heb ik namelijk veel gegamed zonder problemen. Daarnaast heb ik Zalman geheugen-heatsinks geplaatst op de VGA-RAM.
Mijn PC (Medion 8080XL)
-Intel P4 3 Ghz (800 Mhz FSB, HT) Nothwood
-4x256 Mb, 3-3-3-8 (Twee Siemens en twee Kingston)
-Medion (MSI-7012 build) moederbord met Springdale i865PE chipset
-Medion (MSI-build) Radeon 9800 XL (128 Mb, niet overgeclocked, met Arctic cooler)
-Panasonic E70 17" CRT
Ik heb zoveel mogelijk randapparatuur los gekoppeld en een paar uur Memtest gedraaid. Daarnaast heb ik de voedingskabel los gehaald en een aantal malen de aan-uit knop ingedrukt. Dit heeft eerder een keer geholpen om problemen met het opstarten te verhelpen.
Ik heb nog garantie, ik vraag me alleen af wat het kan zijn:
-videokaart
-voeding???
-moederbord???
Iemand een idee hoe ik verder kan onderzoeken wat er mis is?