Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interfacekabel verlengen (Camera naar usb)

Pagina: 1
Acties:

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 15:08
Hallo mede tweakers :P

Ik schiet de laatste tijd redelijk vaak op locatie, daarbij heb ik mijn laptop vaak aangesloten aan mijn camera (of andersom, tis maar hoe je het wil)

Ik begin mij nu alleen te ergeren aan het korte kabeltje dat hier standaard door canon voor geleverd word. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om een metertje of 5, of misschien zelfs iets meer erbij te bouwen.

Misschien zelf de kabel bouwen, of gewoon kopen, maakt me niet uit, zolang ik maar meer bewegings vrijheid krijg.

Iemand tips of suggesties? of misschien ervaring?

Verwijderd

Bij mijn mp3 speler kreeg ik een usb verlengkabel, ik denk dat je deze in de computerwinkel gewoon kan kopen.
Ook op de computerbeurs heb ik uitrekbare usb kabels (op zon rollertje) gezien.

Ik zou het gewoon even navragen bij de plaatselijke computer boer.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Der zijn wel USB verlangkabels in de handel te krijgen, maar je moet ook weer niet te lang gaan :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• klomp
niet te lang dat weet ik, maar de vraag is dan dus is die canon eos20 sterk genoeg om het over die afstand te kunnen versturen? of zie ik het verkeerd? aan een metertje extra heb ik dus niks, ik doel op minimaal 4 meter zodat het geheel al 5 meter word, anders kan ik net zo goed die laptop in me rugtasvouwen en dan rond gaan lopen met mijn camera,

Zie het beeld wel voor me trouwens, kabeltje dat vanaf de camera in een rugtas verdwijnt, waar een laptop loopt te koken en te ratelen bij elke foto die k neem.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Volgens de USB specs mag een kabel maximaal 5m zijn. Dus ik zou gewoon n verlengkabeltje ergens kopen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Je hebt kans op signaalverlies, kwestie van proberen
Ze zullen die dingen niet langer maken dan usb aankan..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 17:39 ]

Verwijderd

USB verleng kabel er tussen en gaan. Kan makkelijk.

• klomp
true, maar kan het feit dat het dan 2 kabels zijn (dus originele kabel geleverd door canon waar het plugje voor in de camera aan zit) ook voor signaal verlies zorgen? en is het dan niet handigere (lees: beter) om een kabel te zoeken waar zon stekertje aanzit, aan de ene kan en aan de andere kant een usb jack heeft? En dan dus een heel gedeelte is?

Verwijderd

klomp schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:43:
true, maar kan het feit dat het dan 2 kabels zijn (dus originele kabel geleverd door canon waar het plugje voor in de camera aan zit) ook voor signaal verlies zorgen? en is het dan niet handigere (lees: beter) om een kabel te zoeken waar zon stekertje aanzit, aan de ene kan en aan de andere kant een usb jack heeft? En dan dus een heel gedeelte is?
Het zal niet veel uitmaken, wat voor plug heeft de orginele kabel dan ?
Als ze die kabels gewoon bij de computerzaak verkopen moet je die nemen, maar je hebt kans dat het nog een heel gedoe is om die te vinden (in een lange versie)

• klomp
Ja das een goeie, wat voor plugje is dat :P weet ik veel hoe die heet :P

Afbeeldingslocatie: http://images.ldlc.com/photosldlc/00/00/41/07/LD0000410720_2.jpg Dat is het originele ding, en het gaat dus om die kleine aansluiting, hopelijk weet je genoeg :P ik heb echt geen idee hoe die dingen heten :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dat heet mini-usb.

.. er zijn ook actieve usb verlng kabels, (hier repeater:)

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_61.html

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• klomp
ahh kijk die kan k er dus gewoon tussen vouwen zonder verlies van signaalsterkte? dan zou dat dus een oplossing zijn

Edit: oops ik kijk er over heen, die mini usb dingen zijn op die site gewoon op 5 meter te krijgen, good dan ben ik eruit! hartelijk bedankt! ;)

[ Voor 93% gewijzigd door klomp op 18-10-2005 18:12 ]

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
mini-usb heet da! ;)
Maar ik denk dat je een gewone verlengkabel moet gebruiken, want die mini-usb is nie zo lang.
Met een hub ertussen kan je trouwens nog verder verlengen!

Ow, wacht even, dit is een repeater kabel, daar kan zit al een soort versterkertje in. Mogelijk met een adapter, maar dat weet ik niet zeker.

In ieder geval zat opties!

• dnabbor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:10
Er worden alleen maar standaard lengtes verkocht inderdaad omdat anders de " standaard" snelheid/bandbreedte niet meer gehaald word.
Ik heb wel ooit zelf een kabel gemaakt. Eeen standaard usb kabeltje gepakt de gegoten stekkers afkeknipt en daar 20m! utp kabel tussen gesoldeerd.
Voor mijn toepassing een webcam werkte het prima.

Heb toen ook m'n printer er een keer aangehangen om te proberen dus, en die werd geeneens herkend door windows.
ik zou gewoon een verleng kabel er tussen hangen en als alles werkt kun je mischien nog wel een 2e proberen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

10m > repeater > 5m > USB mini kabeltje.

voor de 10 en 5 meter gewone kabel nemen :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1