Toon posts:

[kubuntu] administration password

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kubuntu net voor het eerst geinstalleerd, ook mijn eerst linux installatie. En opzich valt het mij alles mee (hardware doet het etc.), maar daar gaat het nu niet om. Ik heb een probleem bij de systeemvoorkeuren waar ik de admistrator in moet. Ik voor daar gewoon mijn wachtwoord in maar hij gaat gewoon weer terug naar de gewone modus (de niet-admistrator modus). Het rare is dat toen hij voor het eerste keer opgestart was, direct naar de installatie, ik wel in de admin modus kon. Het wachtwoord is wel goed aangezien ik wel gewoon bij adept etc. kan. Waarschijnlijk doe ik iets basics gewoon fout maar ik zou het echt niet weten.

Edit:
Ik merk nu dat als ik bij Adapt inlog ook een melding krijg. Of dcopserver wel draait, maar dat is wel het geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 17:32 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-02 06:19

Gerco

Professional Newbie

Ik heb precies hetzelfde probleem, het schijnt een bekende bug te zijn. Om er omheen te werken kun je in een terminal "kdesu kcontrol" uitvoeren, dan kun je iig systeeminstellingen wijzigen.

Wat ook weleens schijnt te helpen is /tmp/kde-jouwusername weggooien en opnieuw inloggen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik voer mijn normale user ww in, die heeft hij als root ww genomen in kde :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

(k)ubuntu heeft geen root wachtwoord. Je kunt dingen als root uitvoeren met behulp van 'sudo commando hier'. Sudo vraagt om je account wachtwoord.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

En als sudoer kan je ook je root wachtwoord veranderen.

(als sudo passwd verandert niet je eigen pwd maar het root pwd)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:30:
En als sudoer kan je ook je root wachtwoord veranderen.

(als sudo passwd verandert niet je eigen pwd maar het root pwd)
Wat als je de wiki hierover leest, niet aangeraden wordt :)

https://wiki.ubuntu.com/RootSudo

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Ik lees het net, alle GUI applicaties werken dan niet meer. Vaag.

Verwijderd

Topicstarter
kdesu kcontrol werkt dus ik kan nu weer lekker verder. Heel erg bedankt voor de hulp.
Pagina: 1