PC Speaker Headset Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertvi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Hallo,

Mijn oog in de nieuwe Computer Totaal viel op de "Plantronics .Audio PC Speaker Headset Switch". (http://www.plantronics.co...09/cat4850058/prod3090125)
Nu is dat precies wat ik nodig heb omdat ik zowel de versterker met boxen en afwisselend voor games de headset gebruik. Probleem is dus dat je de hele tijd het kabeltje moet verwisselen.
Nu had ik al zo'n splitter blokje waar je dus beide kabels op kunt aansluiten, maar dan krijg je dus het probleem zoals beschreven staat in de FAQ:
- Ik wil ook een hoofdtelefoon aansluiten, kan ik dat signaal gewoon splitten?
Ja dat kan gewoon. Gewoon een juist splittertje halen en het frontsignaal splitten, zodat je EN je speakers EN je hoofdtelefoon analoog aan kan sluiten.

- Dat geluid is veel te zacht voor een hoofdtelefoon.
Dan zal je even op de website moeten kijken of de geluidskaart de mogelijkheid heeft om het signaal iets te versterker. Veel kaarten kunnen dit helaas gewoonweg niet. Je zal er dan een hoofdtelefoonversterker bij moeten gebruiken, een simpele versterker of stereoinstallatie voldoet daarvoor overigens prima. Sommige PC speakers hebben er ook een speciale licht versterkte aansluiting voor.
Ik krijg dat geluid dus niet versterkt voor de hoofdtelefoon, dus ben maar weer overgegaan op steeds de kabels verwisselen.

Nu is mijn vraag of iemand weet of die switch van Plantronics niet hetzelfde probleem geeft. De switch wil wel zeggen dat ie het geluid niet "splitst", maar zeker weten doe ik het niet, vandaar deze post.

Bvd.

• robbertvi
Niemand? :D

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 20:45
lijkt me niet dat ie hetzelfde probleem heeft maar zeker weten doe ik het ook niet

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
ik heb ooit eens zoiets gemaakt, ook om tussen mijn speakers en koptelefoon te switchen.
zal kijken of ik het schema nog heb liggen.

edit:

die dus:

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/1726/lineoutswitch8sh.th.jpg

en nee, die heeft niet hetzelfde probleem, maar versterkt niets.
het verschil is dat het signaal niet gesplitst maar geschakeld wordt, waardoor het dus maar naar 1 bron tegelijk gaat.

[ Voor 65% gewijzigd door nick_haak op 22-10-2005 14:34 . Reden: typo ]

• robbertvi
Ok! Bedankt voor je reactie. Het geeft niet dat het signaal niet versterkt wordt, als ie maar geschakeld wordt zoals jij aangeeft. :*)

• nick_haak
dan zou deze oplossing inderdaad moeten werken.
je moet alleen opletten wat voor schakelaar je gebruikt, op www.conrad.nl, kwam ik deze tegen:
703079 - 89

die lijkt heel erg op die ik zelf gebruik, maar het belangrijkste is, dat het een dubbelpolige aan / aan schakelaar is (met een enkelpolige kan je maar 1 kanaal schakelen)

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zit je ook niet vast met een stukje software? 5.1 naar koptelefoon is niete echt da bomb lijkt mij

tenzij je een 5.1 headset hebt...

• nick_haak
toen ik dit apparaatje nog gebruikte had ik nog geen 5.1 set, dus toen was het geen probleem.
nu heb ik hem niet meer ingebruik, omdat m'n speakerset ook een jack uitgang heeft voor koptelefoons.

ik weet helaas geen software die met 1 druk op de knop omswitched tussen 5.1 / koptelefoon.

• robbertvi
nick_haak schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 08:13:ik weet helaas geen software die met 1 druk op de knop omswitched tussen 5.1 / koptelefoon.
Er zit software bij die dit mogelijk moet maken volgens mij. (Plantronics)
Al weet ik niet of dat ook voor 5.1 is.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
op de X-fi kaartjes heb je een switch modus van 5.1 naar hoofdtelefoon, en je kan ook instellen dat als je je hoofdtelefoon aanplugged dat dan de boxen automatisch uitschakeld en naar hoofdtelefoon modus switched (je moet dan wel een hoofdtelefoon plug hebben op je speakers (heb ik op de z-5500 en zit ook op het 5,25" drive bay)

Afbeeldingslocatie: http://img432.imageshack.us/img432/445/gf8cp.jpg

• nick_haak
ja, maar ik ga er maar vanuit dat hij / zij geen X-FI heeft, want dan zou er niet zo'n apparaatje nodig zijn.
op mijn audigy2 ZS bijvoorbeeld heb je geen headphone aansluiting, dus dan moet je ook gaan splitten / schakelen.

geen idee of er software bij de plantronics zit, maar als dat het geval is, zou het opgelost moeten zijn.

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

nick_haak schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 08:07:
ja, maar ik ga er maar vanuit dat hij / zij geen X-FI heeft, want dan zou er niet zo'n apparaatje nodig zijn.
op mijn audigy2 ZS bijvoorbeeld heb je geen headphone aansluiting, dus dan moet je ook gaan splitten / schakelen.

geen idee of er software bij de plantronics zit, maar als dat het geval is, zou het opgelost moeten zijn.
offtopic:
Zou je mij kunnen mailen over dat kastje wat je hebt gemaakt?

nila at berretje.nl

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

• nick_haak
Mailtje onderweg :)
Pagina: 1