DCOM Server - Hoe stabiliteit/problemen bekijken

Pagina: 1
Acties:

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ik ga binnenkort een DCOM server bekijken waar blijkbaar wat probleempjes bestaan.
Hierdoor ben ik op het WWW en GoT gaan rondkijken over DCOM en hoe dit in elkaar steekt.

Nu ben ik een eindje gekomen, RPC, IDispatch, Dcom-settings en de poorten zeggen mij nu wel wat.
Ook weet ik van het bestaan van een fix in SP3 van Windows 2k die DCOM - server problemen oplost.
Mijn vraag is dan ook niet technisch, maar praktisch.

Het probleem blijkt dat de connectie zo nu en dan verbroken wordt, hoe kan ik in Windows zien wat een DCOM server uitvoert, met welke pc dit proces een connectie heeft, wat de statussen van deze connecties is. Bij mijn weten en kunde is DCOM in Windows een ontezettende zwarte doos, die het doet (of niet :P ) .

Zijn er tooljtes om dit te bekijken, ik heb wel eens in de eventlog van windows gekeken, maar ook daar kan ik weinig info uit halen indien er een probleempje bljikt te zijn. Mischien is de DCOM-Server wel vrak en heeft deze de connectie zelf verbroken door een geheugenfout o.i.d. --> Hoe kan ik dit volgen in Windows?

Ik hoef dus nog geen oplossingen te vinden voor het probleem, daar moet ik nog naar kijken, maar het is meer een algemene vraag; Hoe krijg ik inzicht in de connecties van een DCOM-proces op een Server.

Te lang verhaal, maar hopelijk wel duidelijk

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
*kick* Iets minder dan 24 uur, maar 17:10 was vermoedelijk een rot tijd voor een antwoord op deze vraag. :?
NMe: Misschien, maar dan nog blijft de regel staan dat je 24 uur hoort te wachten voor je schopt, rottijd of niet. ;)

Ik heb vele sites bekeken als sysinternals.
Ik kan wel communicatie op TCP-IP en UDP niveau bekijken, maar niet de DCOM communicatie
(een level hoger dus). Is DCOM dan zo'n black box dat je niet vanaf windows DCOM-communicatie kan bekijken?

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 19-10-2005 22:48 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Aardige black box. Het is RPC communicatie, dus als je daar op zoekt zal je wat meer informatie vinden. Ik weet van geen tools die je meer inzicht kunnen geven in het DCOM gedoe.

Maar DCOM kan ook gebruikt worden zonder de D. Je zou kunnen kijken of je dan nog het zelfde probleem hebt. En als je de code nog kan/mag omzetten zou je kunnen kijken naar COM+.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
LordLarry schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:24:
Aardige black box. Het is RPC communicatie, dus als je daar op zoekt zal je wat meer informatie vinden. Ik weet van geen tools die je meer inzicht kunnen geven in het DCOM gedoe.

Maar DCOM kan ook gebruikt worden zonder de D. Je zou kunnen kijken of je dan nog het zelfde
probleem hebt. En als je de code nog kan/mag omzetten zou je kunnen kijken naar COM+.
RPC is voor mij ook een Black-box, weet je daar wat over te vertellen?
COM gebruiken zat al in de planning als test, toch bedankt voor de tip.
Iets anders waar ik naar kan kijken is geheugen/handles van het server proces, handles mogen niet al te veel oplopen en geheugen moet na connectie weer worden vrij gegeven.

Toch blijft black-box kijken.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Voor RPC zou je hier eens kunnen kijken.

Verder kan je een DCOM Server ook gewoon debuggen met een debugger.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher