Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Molex naar 3pin

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Hallo tweakers,

Voorgeschiedenis:
Vlak voor de zomervakantie heb ik een kast gekocht, de Thermaltake Tsunami. Leuk ding, ik zit alleen met 1 probleem. In m`n oude kast had ik 4 80 mm fans, allemaal met een 3pin aansluiting, daarom kocht ik dus een 3pin fancontroller (de Aerogate 2). Nu heeft de Thermaltake Tsunami 2 120 mm fans, met slechts een molexconnector als aansluiting.

Nu wil ik dus die 2 fans weer aansluiten op de fancontroller, aangezien ik er nu weinig aan heb. Ik heb al op verschillende websites gekeken of ze toevallig een verloopstekkertje hebben, en alleen bij freezinghardware hadden ze het, maar om nou meer dan 13.50 aan verzendkosten te betalen voor 2 verloopstekkertjes...

Probleem:
Dus nu wil ik zelf een oplossing vinden voor het probleem. Solderen is geen optie, aangezien ik geen soldeerbout heb, en geen vrienden die dat hebben. M`n bedoeling is dus om de kabels van de molex af te halen (wat niet lukt, ik weet niet hoe ik die los moet krijgen) en dan in een 3pin connector te steken (die heb ik wel liggen, want ik gebruik gewoon 2 connectortjes van de oude 80 mm fans). Ook hebben de draden van de molex een andere einde dan die uit een 3pin, dus ik kan de molexdraden niet in dat plastic connectortje van de 3pin steken.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

P.S: FaQ en search heb ik gebruikt, maar konden me niet verder helpen :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Wat dacht je van een kroonsteentje?

Overigens zal 1 van die draden voor de rpm meting zijn dus die hoeft niet aan die molex. gaat puur om 12v en ground

I'm not as think as you stoned I am

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
een lusterklem :?

edit: een kroonsteentje dus ;) zoals hierboven :)

lusterklem is dialect ;)

[ Voor 74% gewijzigd door the_stickie op 18-10-2005 16:52 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

nog een leuke.. mail ffies naar freezinghardware.. ze willen het vast wel in een envelop oid opsturen. je gaat idd geen 13,= euro neerleggen voor verzendkosten voor een paar kabels :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Yofresh
Nee :) want ik heb geen flauw idee wat ermee bedoeld wordt, een kroonsteentje B)

Klopt dat t alleen om 12V en ground gaat, maar als r een hele makkelijke oplossing voor is die ik net mis, vind ik t wel zo netjes om dan ook ff rpm te doen

Is het misschien een veilig idee, om van de 80mm fans de draden incl uiteinde af te knippen, wat isolatie draad bloot te leggen, dan van de 120 mm fans de molex af te knippen en isolatie weg te halen en die aan elkaar verbinden, en dan isoleren met iets van ducktape?

Sorry, ws zijn dit echt lompe vragen maar ik ben helemaal niet thuis in dit soort gemod :)

@ resettim: goeie, zal ik ook ff gaan doen, bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Yofresh op 18-10-2005 16:59 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Yofresh_750 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:57:
Nee :) want ik heb geen flauw idee wat ermee bedoeld wordt B)

Klopt dat t alleen om 12V en ground gaat, maar als r een hele makkelijke oplossing voor is die ik net mis, vind ik t wel zo netjes om dan ook ff rpm te doen
je kunt die rpm toch gewoon laten voor wat het is en die op het mobo aansluiten (eventueel verlengen)
Is het misschien een veilig idee, om van de 80mm fans de draden incl uiteinde af te knippen, wat isolatie draad bloot te leggen, dan van de 120 mm fans de molex af te knippen en isolatie weg te halen en die aan elkaar verbinden, en dan isoleren met iets van ducktape?
Dude.. goochel eens naar kroonsteentjes of loop naar een elektronicaboer.. De handeling is exact gelijk aan wat je hierboven beschrijft alleen dan met een kroonsteentje...
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/R.J.Heijink/images/kroonsteentje.jpg

I'm not as think as you stoned I am

• Yofresh
WooK schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:01:
[...]

je kunt die rpm toch gewoon laten voor wat het is en die op het mobo aansluiten (eventueel verlengen)

[...]

Dude.. goochel eens naar kroonsteentjes of loop naar een elektronicaboer.. De handeling is exact gelijk aan wat je hierboven beschrijft alleen dan met een kroonsteentje...
[afbeelding]
Ja, heb ik ook gedaan, en dat plaatje heb ik ook gevonden, alleen zegt me dat geen barst meer dan "kroonsteentje", want ik snap de bedoeling er niet van?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Nou je doet er een draadje in en schroeft het schroefje aan, en dat doe je ook aan de andere kant en dan heb je een electrische verbinding! Je hebt toch wel eens een kroonsteen in je handen gehad :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
WooK schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:50:
Wat dacht je van een kroonsteentje?

Overigens zal 1 van die draden voor de rpm meting zijn dus die hoeft niet aan die molex. gaat puur om 12v en ground
Je airogate 2 zal wel alarm blijven geven omdat je rpm meting 0 is....
Dus iedere keer als je je pc aanzet moet je dan dat alarm resetten

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:14
en dat is vet kut, om het zo maar even te zeggen
Maar bij Freezinghardware moet je bij het bestellen in het veld "opmerkingen" vragen of het in een enveloppe verzonden kan worden. Dat is 2 euro, doen ze helemaal neit moeilijk over. Zo bestel ik ook altijd me waterkoelonderdeeltjes :).

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Yofresh
magiel schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:44:
en dat is vet kut, om het zo maar even te zeggen
Maar bij Freezinghardware moet je bij het bestellen in het veld "opmerkingen" vragen of het in een enveloppe verzonden kan worden. Dat is 2 euro, doen ze helemaal neit moeilijk over. Zo bestel ik ook altijd me waterkoelonderdeeltjes :).
Ja, daar heb ik net over gemaild en het was volstrekt geen probleem om het via een envelop te verzenden.

Hierbij is mijn probleem dus opgelost, dit topic kan dicht

Iedereen bedankt voor de reacties :)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, omdat een topicvraag opgelost is gaan we geen topics dichtgooien, die mogen netjes afzakken. Waarom we topics wel dichtgooien is een te basic nivo en te weinig inzet: als je een electronicazaak of zelfs een doe-het-zelf-zaak binnen was gelopen met de vraag hoe je dat soort dingen aan elkaar kan maken hadden ze je daar graag het gebruik van een kroonsteentje uitgelegd.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.