Toon posts:

Vreemd gedrag van soundcard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb gister mijn computer gereinstalled en de moederbord drivers geinstalleerd. Mijn onboard soundcard lijkt zicht vreemt te gedragen, zodra ik de plug van mijn sound er helemaal induw hoor ik het geluid maar aan 1 kant. Vreemd genoeg is dit ook met de boxen en zou het dus bij de soundcard moeten liggen en niet aan het headset/boxen.

Zodra ik de plug er een beetje half losjes in laat hangen heb ik geluid aan 2 kanten maar dan natuurlijk slechte kwaliteit en een vreemd soort echo geluid.
Alle sound settings staan goed

wat kan het probleem zijn van mijn soundcard?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Andere drivers al geprobeerd?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
dat ze enkel op mono werkt ;)
Dat ze half ingestoken wel werkt is gewoon omdat je dan het signaal van één kant op de twee boxen zet.
Probeer de geluidskaart alleszins opnieuw te installeren. Kijk software setting allerhande na.

Verwijderd

Dan lijkt me de connector een beetje beschadigd/vuil. Je kan eens kijken of je deze kan reinigen.

Verwijderd

Topicstarter
het zijn de drivers die op de orginele cd stonden van mijn moederbord, het is tevens onboard sound dus andere drivers zou geen nut hebben lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:30:
Dan lijkt me de connector een beetje beschadigd/vuil. Je kan eens kijken of je deze kan reinigen.
hoe reinig je zoiets zonder het te beschadigen of het kapot temaken?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
met een doekje en wat alcohol ofzo

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de plug er nu weer los inhangen, nu doet hij het aan 2 kanten, maar 1 stootje tegen de kast en hij valt eruit.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 19:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

The_Stickie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:29:
dat ze enkel op mono werkt ;)
Dat ze half ingestoken wel werkt is gewoon omdat je dan het signaal van één kant op de twee boxen zet.
Probeer de geluidskaart alleszins opnieuw te installeren. Kijk software setting allerhande na.
Zou het geluid dan niet over 2 speakers moeten zijn, maar het geluid gemengd is?
Bv.: je zet je mengschuifje in windows naar rechts, dan zou je uit beide speakers een 'ploepje' moeten horen toch?

[ Voor 3% gewijzigd door DDemolition op 18-10-2005 16:58 . Reden: typo ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Waarschijnlijk is de connector gewoon stuk of erg vuil. TS moet het eerst eens proberen met een hoofdtelefoon en de stekker goed aandrukken. Eventueel even een beetje van links naar rechts draaien om de contacten wat te schrapen.
Als dit echt *geen* geluid op een van de 2 oorschelpen geeft dan staat of de balans van de volume regeling niet goed, of mijn vermoeden klopt en de connector is gewoon stuk.

Alles kan stuk.

Pagina: 1