Toon posts:

Hoe krijg ik de tekstwaarde van een <SELECT> veld

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer sinds een dag of zo eens iets in html te maken. Het is vooral voor mijn eigen lering. Maar iets wat mij zo simpel lijkt en mischien ook wel is lukt mij niet. Ik heb een pulldown menutje gemaakt en ik wil de selectie in een variable hebben. De code is hier en daar niet helemaal goed maar dat staat even los van het probleem. Ik heb al diverse help files en sites bezocht maar dan krijg ik teveel info terug en omdat dan allemaal te gaan uitproberen ;-). Dus wie helpt mij aan de juiste code/uitleg.

Code:

<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE="VBSCRIPT">
sub cmdShow_OnClick
dim drive(10)
dim x = 0
dim strComputer
strComputer = frmForm1.Select1.options[frmForm1.Select1.selectedIndex].value
msgbox(strComputer)
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colItems = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_LogicalDisk",,48)
For Each objItem in colItems
drive(x) = objItem.Name & " " & FormatNumber(objItem.FreeSpace,0,,,True) & " Bytes"
x = x + 1
next
frmForm1.txtFreeDiskSpace.Value = drive(1)
end sub
</SCRIPT>
</HEAD>
<FORM NAME="frmForm1" ID=frmForm1>
<SELECT NAME="selComputer" ID=Select1>
<OPTION>LocalHost</OPTION>
<OPTION>Server 2</OPTION>
<OPTION>Server 3</OPTION>
</SELECT>
<INPUT TYPE="button" NAME="cmdShow" VALUE="Show" ID=Button1>
<INPUT TYPE="text" NAME="txtFreeDiskSpace" ID=Text2>
</FORM>
</HTML>

Verwijderd

Tja, het is hier niet echt een forum van ik gooi mijn script er neer en een melding erbij dat 'het' niet werkt... Hier hebben we niet echt veel aan. Wat gaat er nou precies niet goed? Je probeert uit het dropdownmenuutje de geselecteerde waarde op te slaan in een VBScript variabele?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58
Ik heb al diverse help files en sites bezocht maar dan krijg ik teveel info terug en omdat dan allemaal te gaan uitproberen ;-)
Niet helemaal de juiste insteek, denk ik zo...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 23:03
Html hoort iig thuis in W&G
- > W&G.

https://fgheysels.github.io/

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik heb al diverse help files en sites bezocht maar dan krijg ik teveel info terug en omdat dan allemaal te gaan uitproberen
Tsja, dacht je dat het hier anders ging? ;)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

sjroorda schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:12:
[...]

Niet helemaal de juiste insteek, denk ik zo...
Ooh dat had ik nog niet eens gelezen... Nou als ie zelf geen zin heeft om iets uit te zoeken, krijgt hij hier ook niet veel hulp denk ik.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien moet topicstarter eens wat betere zoekwoorden gaan gebruiken. Denk aan:

• Javascript
• .options[0].text ipv .options[0].value ;)

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<title>test Example</title>
<form name="testform">
<select name="testselect">
  <option value="1">Eerste optie</option>
  <option value="2">Tweede optie</option>
</select>
<br><br>
<input type="button" value="Laat eerste text zien" onclick="alert(document.forms['testform'].testselect.options[0].text)"><br>
<input type="button" value="Laat tweede text zien" onclick="alert(document.forms['testform'].testselect.options[1].text)">
</form>

Ik zou je in het vervolg willen vragen om meer inzet te tonen. Dit is vanaf iedere willekeurige javascript resource / tutorial site af te halen. Misschien iets meer tijd doorbrengen op verschillende sites die javascript voorbeelden bevatten. :)

Dit topic gaat dus dicht.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.