Toon posts:

Could not complete the operation. Parameter value invalid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de helpdesk ontving ik de volgende melding.

Eén van onze gebruikers krijgt indien hij een task in outlook probeert aan te maken of een bestaande task wil wijzigen, de volgende melding:
Could not complete the operation. One or more parameter values are not valid

Om dit te fixen heb ik dit al geprobeerd, zonder resultaat. Ook heb ik hem local admin gemaakt en outlook gestart met de /cleanpst optie en de /cleanviews optie, eveneens zonder resultaat.
Verder kan ik er weinig over vinden, heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?

outlook 2000 op een w2k pro desktop

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 16:07 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Gebruiken jullie rare macro's of andere VBA chtige toepassingen in combinatie met Outlook?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

lijkt op een SQL-opdracht die foutloopt. zorg dat de syntax van de kolomnamen vermeld in de SQL-query exact overeenstemmen met de tabelkolomnamen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:04:
lijkt op een SQL-opdracht die foutloopt. zorg dat de syntax van de kolomnamen vermeld in de SQL-query exact overeenstemmen met de tabelkolomnamen.
Euhm.... je had gezien dat het hier over outlook gaat? Daar geef je meestal geen SQL commando's in op :)

Ik heb deze fout ook een keer gehad toen ik met VBA aan het programmeren was in Outlook, en via code een mailtje wilde opslaan als html file. Bleek dat Outlook geen plain text mail kan opslaan als html en toen kreeg ik deze melding. Misschien dat er nu ook zoiets gebeurt? Maar dan met een todo... vreemd...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Boss schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:31:
Euhm.... je had gezien dat het hier over outlook gaat? Daar geef je meestal geen SQL commando's in op :)
hoe kan ik die onzin nu nog verwijderen als jij me gaat liggen quoten? :)
/me probeert er zich alsnog uit te wurmen...
weet je dan niet dat outlook intern bij openen of creatie van een taak SQL gebruikt? :+

Verwijderd

Topicstarter
we gebruiken geen macro's of VBA-achtige toepassingen
Maargoed, ik zal er straks weer eens naar kijken.

Ik ga morgenmiddag een nieuwe mailbox voor hem aanmaken, en de inhoud van zijn oude mailbox hierheen overzetten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe mailbox aangemaakt en de inhoud van zijn oude mailbox overgepaterd d.m.v. exmerge.
het werkt weer.
Pagina: 1