[linux]ftp server met crc checking

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-01 13:54
Ik zal nog even uitleggen wat ik bedoel. Ik wil graag dat als ik bestanden upload naar mijn ftp server dat hij die dan automatisch checked mbv een .sfv of .md5 bestand. En als er een crc eror is dat hij die dan aangeeft met bijvoorbeeld een map "crc error"

ik weet dat dit kan in windows maar voor linux kan ik niets vinden

onder windows heb je bijvoorbeeld serv-u met jacheck
en RaidenFTPD

hoe kan ik hetzelfde doen onder linux

...

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
GL FTPD
It is really easy to implement new commands/functions into glFTPd because of its huge support for external scripts. New site commands which run specified scripts can be made, scripts can be ran before or after an existing site command or normal ftp command has been executed. Also is there the possibility to run scripts before or after the upload of a file to check the integrity of the uploaded file. These scripts are commonly called zipscripts. Modern day zipscripts can do very advanced things, keep stats about broken files and check the integrity of zip-archives or crc-check files with a supplied crc code (often supplied in a .sfv file). Add-ons and scripts for glFTPd can be found on many websites of many developers. In our links section we link to a few, but a quick search on the internet would show you much more.
Bron

Edit: tadaaa

[ Voor 7% gewijzigd door Peedy op 18-10-2005 15:56 ]

• Xe0n
glftpd heb je niet als debian package zijn er geen alternatieven?

...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zelf compilen? (en eventueel een package van maken)

• Xe0n
ik zou niet weten hoe ik zou moeten compilen laat staan hoe een package te maken

wat zou eigenlijk de reden zijn dat er (nog) geen package van is

...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je hebt alleen wat aan een md5sum als de andere kant die ook meestuurt. Overigens is het vrijwel onmogelijk om files met een kapotte CRC te krijgen. Dit kan enkel als je een brakke TCP stack of nog vager hebt.

• Xe0n
dus je zegt eigenlijk dat het geheel onzinnig is

...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:47:
zelf compilen? (en eventueel een package van maken)
Dat is knap met glftpd, aangezien de source daarvan niet openbaar is (dat is "veiliger" volgens de auteur).

Met pure-ftpd kun je ook makkelijk scripts laten uitvoeren, misschien moet je daar eens naar kijken, hoewel de meeste mensen die warez-features zoals de topicstarter willen meestal niks anders dan glftpd willen.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-02 21:19

sphere

Debian abuser

Xe0n schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:03:
dus je zegt eigenlijk dat het geheel onzinnig is
Nou ja, CRC checking zit al in je TCP/IP he, onzinnig is het niet, maar ik vraag me af wat je dan aan het controleren bent.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
blaataaps schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:09:
Met pure-ftpd kun je ook makkelijk scripts laten uitvoeren, misschien moet je daar eens naar kijken, hoewel de meeste mensen die warez-features zoals de topicstarter willen meestal niks anders dan glftpd willen.
Euhm :? :? :?

iRacing Profiel

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

blaataaps schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:09:
[...]

Dat is knap met glftpd, aangezien de source daarvan niet openbaar is (dat is "veiliger" volgens de auteur).
veiliger :X :+

maargoed, ik wist dat niet, maar dat maakt het juist makkelijker, download die binary en installeer het gewoon :)
offtopic:
hoewel ik liever niet zoiets wil installeren waarvan de auteur zegt dat het daardoor veiliger is, want imo is het dat niet

• Peedy
Xe0n schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:46:
glftpd heb je niet als debian package zijn er geen alternatieven?
Het is een .tgz tarball...die kan je toch gewoon downloaden en untarren..en dan 'sh installgl.sh' draaien?

Edit; of zeg ik nou iets doms? Nog nooit met Debian gewerkt hoor.. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Peedy op 18-10-2005 17:27 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

sphere schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:11:
[...]

Nou ja, CRC checking zit al in je TCP/IP he, onzinnig is het niet, maar ik vraag me af wat je dan aan het controleren bent.
kijken of je tcp stack in orde is :p MD5 check wordt bijvoorbeeld wel gebruikt bij IOS upgrades van cisco routers. Je wil namelijk wel graag weten of de software waarmee je gaat rebooten 100 % in orde is. Is gewoon een extra check. Er kan altijd een bitje op een HD omvallen bijvoorbeeld. Ik heb met mijn wifi kaartje gehad dat er inderdaad een fout zat in dat ding. Alle pakketjes kwamen goed aan alleen met het samenvoegen ging de driver de mist in. Gevolg vage fouten op webpagina's en alle rar/zip/tar files corrupt omdat die een eigen crc hebben

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik bedoelde te zeggen, dat de meeste mensen die dingen als crc-checks enzo willen, uiteindelijk toch wel glftpd installeren. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het uploadscript-systeem van pure-ftpd en dan zelf iets maken, maar dat is iets meer werk.
Erkens schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:16:

offtopic:
hoewel ik liever niet zoiets wil installeren waarvan de auteur zegt dat het daardoor veiliger is, want imo is het dat niet
Volgens mij staat dat ergens op een website, van hem, mijn voorkeur gaat ook geenszins uit naar glftpd vanwege diverse redenen :)

• Peedy
blaataaps schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:32:
[...]

Ik bedoelde te zeggen, dat de meeste mensen die dingen als crc-checks enzo willen, uiteindelijk toch wel glftpd installeren. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het uploadscript-systeem van pure-ftpd en dan zelf iets maken, maar dat is iets meer werk.
[...]

Volgens mij staat dat ergens op een website, van hem, mijn voorkeur gaat ook geenszins uit naar glftpd vanwege diverse redenen :)
Behoorlijk dom, want zo haalt hij zichzelf wel veel extra werk op de hals (hij heeft waarschijnlijk niets beters te doen ofzo): Bug page GLFTPD

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

Wat je moet doen is heel simpel gewoon glftpd installen en pzscript dr bij doen. De installatie is zoals hierboven staat simpelweg de installgl.sh ofzo draaien. Zipscript staat verder op de site: www.glftpd.at

| Hardcore - Terror |

Pagina: 1