Toon posts:

[XP] IIS 5.1 wil niet meer starten, error: 0x8ffe2470*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen

ik heb een vrij groot probleem (vind ik zelf :P) ik gebruik al een tijdje IIS 5 als webserver
op mijn windows xp pro machine. Nu wilde ik gister naar mijn webserver surfen en toen
zag ik tot mijn verbazing dat hij het niet meer deed. Dus ging ik kijken, start de mmc van
iis op en krijg de foutmelding "er is een onverwachte fout 0x8ffe2470 opgetreden".

Dus ik probeer iis opnieuw te installeren, heeft windows alle instellingen bewaard en heb ik
dus nog steeds dezelfde foutmelding.

Dus toen ben ik gaan zoeken op google, microsoft.com tweakers.net oftewel alles gehad
en niks gevonden. Ik kan niks vinden, ook vanalles geprobeerd op de compuet zelf zoals in
het eventlog kijken en het eventid opgezocht maar nog steeds geen resultaten waar ik iets aan heb.

Kan iemand mij AUB helpen wat ik gebruik mijn webserver vaak.

Misschien weet iemand hoe ik IIS wel volledig kan herinstalleren of, heeft de fout al eens eerder gezien.

Verwijderd

werkt je website niet meer of is alleen je mmc naar de knoppen :)

Verwijderd

Topicstarter
Doordat de mmc een foutmelding geeft werkt de website niet meer :P

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [XP] vooraan de topictitel. Verder zegt "IIS 5 Probleem" niet zo veel dus ik breid 'm gelijk even uit :)

Zijn er ook services die niet meer starten? Welke event-id's krijg je? Zonder die info is het wat lastig om dit te beoordelen. SP2 en navolgende updates geinstalleerd? Kan je nog een statische htmlpagina opvragen op http://localhost ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:59:
Doordat de mmc een foutmelding geeft werkt de website niet meer :P
hehe dat weet je dus niet. doordat de website niet werkt, geeft de mmc een error lijkt me waarschijnlijker.

maar wat staat er verder in de eventviewer. wat gebeurt er bij een iisreset, draaien de services uberhaupt wel, zo nee wat is de error bij het starten ervan...

Verwijderd

Topicstarter
ja de services draaiden en iisreset werkte niet, dat kreeg ik als antwoord bij de eventid lookup, en het lag idd aan de mmc.

het is nu allemaal gefixed, ik heb nieuwe updates geinstalleerd en het werkt weer :P toch bedankt voor de hulp...

en bedankt voor het veranderen van de topic title dat had ik ff niet goed gedaan
Pagina: 1