Probleem met afspelen avi

Pagina: 1
Acties:

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 14:09
Het probleem is volgens mij niet zo simpel als het lijkt, want volgens G-spott heb ik alle benodigde codecs geinstalleerd. Het is ook niet met alle avi's, maar slechts met een paar. Als ik die wil openen in welke media player dan ook krijg ik een error en dan kan ik kiezen voor de drie bekende opties (fout opsporen, rapport verzenden, niet verzenden). Maar die error krijg ik 2x, namelijk eerst van bijv. Windows Media Player zelf en daarna van Windows Xp Pro (met SP2) zelf waardoor hij windows zeg maar ff opnieuw laad (startbalk verdwijnt en alle vensters sluiten, enkele seconden daarna komt de startbalk weer terug en moet ik zelf weer naar de map waar het avi bestand staat). Ik zou niet weten wat het probleem zou kunnen zijn...

Heeft iemand hier mss een oplossing voor?

Thanks!!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Dat klinkt alsof je explorer.exe crasht. Probeer de codecs opnieuw te installeren (misschien corrupt) of misschien even WMP opnieuw installeren. Hoop dat dat helpt.

• rob1985
idd, de explorer.exe crashed! Ik kon er daarnet niet opkomen...
Ik zal het eens proberen, maar de kans van slagen lijkt me erg klein vanwege het feit dat andere avi files wel gewoon afgespeeld worden. Maar niet geschoten is altijd mis ;-)

edit: dit werkt niet :(

Ik krijg de error van explorer trouwens ook al, als ik rechtermuisknop op het bestand doe...:s

[ Voor 21% gewijzigd door rob1985 op 18-10-2005 16:21 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:39

Wildfire

Joy to the world!

Zij het DivX, Xvid of MPEG bestanden? Of een andere codec?

Heb je FFDShow geïnstalleerd? Erg handig, kan de meeste formaten aan en scheelt vaak veel ellende.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Probeer ze eens af te spelen met VLC. Deze gebruikt z'n eigen codecs, waardoor je kunt zien of de problemen eventueel aan de betreffende avi's zélf liggen.

• rob1985
Wildfire schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:12:
Zij het DivX, Xvid of MPEG bestanden? Of een andere codec?

Heb je FFDShow geïnstalleerd? Erg handig, kan de meeste formaten aan en scheelt vaak veel ellende.
dit was het denk! nu werkt het namelijk wel gewoon :D
Pagina: 1