PSPICE draaien in command line (cmd)

Pagina: 1
Acties:

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 10:11
Ik ben het hele internet aan het afzoeken naar een ogenschijnlijk erg simpel probleem:

Ik heb met het programma PSPICE een elektronische schakeling getekend welke door PSPICE moet worden gesimuleerd. Het resultaat van de simulatie wordt in een *.out bestand geplaatst.

Daarna wil ik met MATLAB die gegevens inlezen om ze te bewerken enz enz...

Ik heb twee problemen, waarbij vooral de eerste nogal simpel lijkt (maar het niet is :( ):
Ik wil zo min mogelijk handelingen zelf doen, dus ik wil PSPICE via een batch bestand duidelijk maken dat hij moet beginnen. Ik ben dus op zoek naar een command zodat hij zelf weet wat hij moet doen. Ik dacht zelf aan iets van:

pspice test.cir test.out

Maar ik kan dus met geen mogelijkheid ergens vinden wat precies de commando's zijn om pspice aan de gang te zetten. Het lijkt zo simpel, maar nergens kan ik een oplossing vinden...

Kan iemand mij helpen om het hele gebeuren tussen PSPICE en MATLAB werkend te krijgen? Ik heb op sites gelezen dat het kan, alleen zet niemand erbij hoe |:(

Alvast bedankt!

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.