Toon posts:

java applet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

dit is mn eerste post. kreeg deze website van een vriend te horen.

ik ben op dit moment met een klantenregistratiesysteem in java bezig. ik heb nu een mysql connectie. ik wil het volgende. als ik een klant in een lijst selecteer, en ik klik op bewerken, dan wil ik dat ik de klant in een nieuwe scherm kan bewerken. hoe geef ik mee aan de nieuwe scherm dat ik een specifieke klant wil bewerken?

ik heb een dropdownbox, ik wil gegevens uit de database halen om in de dropdownbox weer te geven. hoe pak ik dit aan?

ik heb een zoekveldje. ik wil zoeken naar bepaalde klanten en de zoekresultaten tonen in een nieuw scherm. hoe zorg ik ervoor dat de resultaten van een query in een nieuw scherm getoond kunnen worden?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

thnx anyway

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:17:
hoi allemaal,

dit is mn eerste post. kreeg deze website van een vriend te horen.

ik ben op dit moment met een klantenregistratiesysteem in java bezig. ik heb nu een mysql connectie. ik wil het volgende. als ik een klant in een lijst selecteer, en ik klik op bewerken, dan wil ik dat ik de klant in een nieuwe scherm kan bewerken. hoe geef ik mee aan de nieuwe scherm dat ik een specifieke klant wil bewerken?
Een object Klant maken van de gegevens uit de db en dit meegeven aan een methode die een nieuw scherm tekent maar dan met de gegevens uit het object Klant.
ik heb een dropdownbox, ik wil gegevens uit de database halen om in de dropdownbox weer te geven. hoe pak ik dit aan?
Als je de gegevens uit de db kan halen dan kan je het toch ook toevoegen aan de JComboBox?
ik heb een zoekveldje. ik wil zoeken naar bepaalde klanten en de zoekresultaten tonen in een nieuw scherm. hoe zorg ik ervoor dat de resultaten van een query in een nieuw scherm getoond kunnen worden?
Aan de hand van de zoekterm de db aanroepen en de resultaten opslaan in een object. Deze objecten meegeven aan een methode die een nieuw scherm tekent maar dan met de gegevens uit dat object.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

thnx anyway
Al met al zijn dit vrij straight forward dingen die je volgens mij ook zou moeten kunnen als je een db connectie kan opzetten in Java. Maar misschien heb ik je vraag verkeerd begrepen :) Het is misschien handig om te laten zien wat je al hebt geprobeerd, al dan niet met code.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
hebben jullie misschien een very very basic hiervan? dus aan een method weggeven en tonen nop een nieuw scherm. ik heb nog niks geprobeerd, omdat ik helemaal niet weet hoe ik dit doe. en op google kan ik ook niks vinden.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 09:25

pjvandesande

GC.Collect(head);

Zoek dan ook goed:
http://search.msn.com/res...ROM%22+tutorial&FORM=QBRE

[ Voor 7% gewijzigd door pjvandesande op 18-10-2005 15:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:24:
hebben jullie misschien een very very basic hiervan? dus aan een method weggeven en tonen nop een nieuw scherm. ik heb nog niks geprobeerd, omdat ik helemaal niet weet hoe ik dit doe. en op google kan ik ook niks vinden.
Blijkbaar weten niet veel mensen dat je met Google heel veel kan vinden ;)

Verwijderd

Eerlijk gezegd denk ik dat je je eerst eens moet verdiepen in Java Applets en de daarbij horende interface objecten (bijv. AWT)...

Er is namelijk niet 1 manier om zoiets te bereiken. Er zijn vele verschillende manieren die geschikt zijn voor verschillende situaties. Om te kijken welke methode het meest geschikt is voor jouw situatie zul toch eerst enig besef moeten hebben wat er zoal mogelijk is. Kijk daarom eens op de site van sun voor goede tutorials.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:21

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:31:
Eerlijk gezegd denk ik dat je je eerst eens moet verdiepen in Java Applets en de daarbij horende interface objecten (bijv. AWT)...
Je kan net zo goed Swing gebruiken in applets. Eigenlijk zijn JApplets dan beter, maar dat zijn zelf ook Applets.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1