Skype met stand-alone box.

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-01 08:55
Ik vind skype een interressante ontwikkeling naast de andere voip protocollen zoals SIP of .H323
Het enige nadeel vind ik dat je pc aan moet blijven staan. Ik vraag mij af waarom skype zelf niet met een soort Skype hubje komt (op basis van linux OS ofzo) dat rechtstreeks in je router kunt prikken en dmv. een webinterface kan instellen. Of eventueel een router met aangepast firmware? (Doet skype niet natuurlijk) maar je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb al heel wat forums doorzocht op tweakers en te googlen.

Tot nu toe heb ik nog niet echt veel gevonden. Owja, en ik bedoel dus niet die tiptel dingen waarmee je je normale telefoon kan verbinden op het usb poort van je pc. Ik ben op zoek naar een oplossing waarmee je (gratis) kunt bellen zonder tussenkomst van een pc.

Iemand enige idee of zoiets mogelijk is?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Voip?

• MrQcue
Ja, maar dan met skype. Ik zie ook genoeg voip aanbieders. Toch vraag ik me de continuiteit van veel bedrijven af. En ik zou het graag eerst willen proberen met skype/skype-out en skype-in. Het lijkt me wat toegankelijker. Ook van en naar gebruikers met wat minder kennis van zaken van Voip. Er zijn ook al genoeg mensen die ik ken die skype hebben op uw computer.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Daar zijn de voip-hardphones toch voor?

• MrQcue
Zijn die ook compatible met Skype?

• MrQcue
Niemand? Of bestaat, wat ik graag zou willen, weer eens niet? 8)7

Zal ik ook weer hebben ;)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47

BHQ

Mja het punt is, Skype wil minstens een 400 MHz CPU en wil ook behoorlijk wat RAM. Dat ga je niet in zo'n klein doosje proppen. (Of je kan xScale gebruiken, maar dat wordt -erg- duur..)

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Yapser schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:22:
Mja het punt is, Skype wil minstens een 400 MHz CPU en wil ook behoorlijk wat RAM. Dat ga je niet in zo'n klein doosje proppen. (Of je kan xScale gebruiken, maar dat wordt -erg- duur..)
Dat is het punt helemaal niet. Dat protocol is hardstikke lichtgewicht en die eisen zijn er vooral omdat er ook nog windows op je PC moet draaien. Doe je het standalone, dan kan je waarschijnlijk met een klein CPUtje en een DSP een heel eind komen.

Het grote probleem is wel dat skype het allemaal prima vindt zoals het nu gaat en het opgezet is rondom de PC-client. Daarom brengen ze geen standalone systeempje uit zoals bijvoorbeeld de Sipura hardware voor bellen via VoIP/SIP.

Verder hebben ze een alleenrecht op het protocol en is er helemaal niets van vrijgegeven. Daarom kunnen andere aanbieders ook geen standalone kastjes maken.

Helaas... Nu maar hopen dat skype de API ook voor linux snel vrijgeeft, dan kan er wel kans zijn op een kastje.
Pagina: 1