PC bevriest na een paar uur aanstaan

Pagina: 1
Acties:

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-04 05:52
Hallo,
ik heb een pc :
P3 700 MHZ
384 mb SD-RAM
HD 40 GB opgesplitst 2x 20 GB
videokaart onboard
geluid onboard
netwerkkaart realtech
1x DVD speler
1x cd writer

nou heb ik het nare probleem dat na een paar uur de pc vastloopt / bevriest
me muis beweegt niet meer en hij doet het niet meer ctrl alt del werkt ook niet en alt f4 ook niet
wel hoor ik als hij vastloopt dat de HD niet meer draaid ik heb ook meegemaakt dat als ik
op reset drukte dat bij het opstarten de hd wilde starten maar elke keer weer stil knalde b.v
aanloop zoeeeemmmm knal stil zoeeeeemmmm knal stil enz enz
toen heb k de pc helemaal uitgezet en vervolgens 10 min later aangezet toen deed hij het weer.

wat kan dit zijn ? is de HD verrot of ligt het ergens anders aan

alvast bedankt

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-05 18:14

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Wat voor voeding heb je? Waarschijnlijk is die niet meer goed

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

De voeding is een idee, inderdaad... Al vraag ik me dan af waarom het niet direct bij het opstarten gebeurt. Je zou kunnen proberen je CD-writer en DVD-speler te ontkoppelen zodat je voeding het wat minder zwaar heeft.

Wellicht is het handig om het grote topic met vastloopproblemen (ben de naam even kwijt) even door te nemen. (Is ook volgens de regels)

Ik moet zeggen dat ik ook je HD wel verdenk. Zelf heb ik zulke problemen ooit gehad met - volgens mij - een IBM HD. Later bleek die serie ook structureel problemen te hebben. Die was ook 40GB.

Wellicht testen met een andere HD. Of een poosje laten draaien via een Knoppix via CD-rom.

Edit: Zie voor de juiste topiclink de reactie van leuk_he. Bedankt voor 't opzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door JvW op 18-10-2005 16:18 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-04 05:52
voeding heb k al eens eerder vervangen
sorry vergeten erbij te vertellen
toen hij deze problemen kreeg heb k de voeding vervangen en dat werkte niet jammergenoeg.

@MediJack

ga ik doen tnx voor de tip

[ Voor 12% gewijzigd door wverbeek op 18-10-2005 15:01 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MediJack schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:58:

Wellicht is het handig om het grote topic met vastloopproblemen (ben de naam even kwijt) even door te nemen. (Is ook volgens de regels)
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.