Stage in Nederland: Internet

Pagina: 1
Acties:

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Hallo,

Volgend jaar in Februari t/m April zit ik op stage bij Pink Roccade in Apeldoorn. Omdat ik een ICT opleiding volg, is internet op kot/kamer/appartement wel een noodzaak.

Hoe zit dit in Nederland. In België zijn de meeste koten/kamers voorzien van internet via de kabel op een telefoonaansluiting, zodat we zelf een studentenabbo kunnen nemen op een ADSL provider. Is dit in Nederland ook zo.

Is het dan mogelijk een contract af te sluiten voor 3 maanden? Bijvoorbeeld een promotie van een provider om je te laten kennismaken met breedband, die je kosteloos opzegt na 3 maand.

Ik heb al enkele providers opgezocht (zoveel Nederlandse ken ik er ook niet) en in de algemene voorwaarden staan altijd dat de dur van een aansluiting minstens 1 jaar moet overschreiden.

Heeft er trouwens nog iemand informatie over koten in Nederland/Apeldoorn? Wat zijn bij jullie de gangbare prijzen voor een kot/kamer voor 2 personen

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

3 maanden kan ook: http://dslexpress.nl

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
wat is een kot?
wat zijn koten?

:)

...less is more

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
funk-e schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:34:
wat is een kot?
wat zijn koten?

kot (het ~, ~ten)
1 klein armoedig huis => krot
2 hok
3 gevangenis
4 deel van een molen
5 [Belg.] gehuurde studentenkamer
offtopic:
Had je zelf ook wel ff op kunnen zoeken? :? :)

TS: Via Kamernet.nl kun je naar studentenkamers zoeken en daar staat meestal ook wel bij of er internet is geloof ik. 't Kost echter wel geld.

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 18-10-2005 14:37 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:02
Kot is een slaapverblijf, niet veel meer. oftewel TS zoekt een kamer. DSL van demon was ook mijn idee, mits je een eigen telefoonlijn hebt.

Pink Roccade bestaat overigens niet meer onder deze naam. Het is al geruime tijd Getronics PinkRoccade.

• bartgabriels
funk-e schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:34:
wat is een kot?
wat zijn koten?

Kot = Kamers (daarom type ik het er ook bij). Maar er zitten mss nog Belgen hier die ooit al in Nederland op stage hebben gezeten, en ons dus wat tips kunnen geven.

Dat de naam veranderd is wist ik ook, maar in België is dat nieuws nog maar een week bekend ofzo.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 15:50
Heeft DirectADSL van kpn niet zoiets? Verder zijn er zat studentenhuizen waar standaard al ADSL ligt, daar betaal je dan gewoon een klein bedrag per maand voor, kwestie van vooraf informeren denk ik.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Meeste studentenhuizen/kamers/kot's hebben toch wel internet ? Ken er iig geen waar je per kamer een abo zou moeten afsluiten, dit gebeurt meestal gezamelijk

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

tevens liggen studenthuizen in druk bezette gebieden, en in druk bezette gebieden zijn veel wifi hotspots. :9

voordat je een kot huurt moet je dus ff met je notebook een paar x checken of er verbindigen zijn, zo ja, dan neem je dat kot :P

• bartgabriels
Koenzie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:53:
Meeste studentenhuizen/kamers/kot's hebben toch wel internet ? Ken er iig geen waar je per kamer een abo zou moeten afsluiten, dit gebeurt meestal gezamelijk
Ah inderdaad, even vergeten dat er in Nederland amper limieten zijn. Dat is in België wel anders. Alvast bedankt voor jullie hulp. Nu sta ik weeral een stapje verder.

Verwijderd

Heb je al een kamer? Apeldoorn heeft niet veel studentenhuizen oid.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:23

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:01:
Heb je al een kamer? Apeldoorn heeft niet veel studentenhuizen oid.
Precies, Apeldoorn is erg lastig wat dat betreft. @Home heeft toch zo'n drie maanden aktie? Heeft Chello (kabelleverancier in Apeldoorn) ook niet zoiets?

• bartgabriels
Neen, ik heb nog geen kot/kamer. We willen eerst even wachten of Pink Roccade ons zelf kan helpen, en anders zoeke we zelf een. Maar daarom moest ik dus weten waar we op moeten letten (internet e.d.). Of als een van jullie een klein appartementje te huur heeft in de buurt van Apeldoorn, laat maar weten ;).

Heb ondertussen gezien dat Arhnem er niet zo ver vandaan ligt, en het aanbod studentekamers daar iets groter is. Bedankt voor de tip van kamernet.nl. Echt wel bruikbare informatie op gevonden.

*edit* ik typ steeds kot ipv kamer |:(

[ Voor 5% gewijzigd door bartgabriels op 18-10-2005 18:39 ]

Verwijderd

Ik kan wel kamers regelen in Apeldoorn, maar dit zijn de grotere en zijn toch een stuk duurder. Arnhem is misschien beter, is ook een leukere stad. Leeft veel meer :)

• Lolhozer
  • Laatst online: 15-02 21:18

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:46:
Ik kan wel kamers regelen in Apeldoorn, maar dit zijn de grotere en zijn toch een stuk duurder. Arnhem is misschien beter, is ook een leukere stad. Leeft veel meer :)
Leeft idd meer, maar ov-verbinding met Apeldoorn is kut. Staan vaak ook kamers op marktplaats

Waarom? Omdat het kan!!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 08:23

ZieMaar!

Moderator General Chat
Lolhozer schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:52:
[...]

Leeft idd meer, maar ov-verbinding met Apeldoorn is kut. Staan vaak ook kamers op marktplaats
Toen ik nog in Apeldoorn woonde, reed er op werkdagen een interliner, was ik in een half uurtje ofzo in het centrum van Arnhem. Is zoiets er niet meer? Maar Apeldoorn is idd wat meer een groot dorp, Arnhem is meer de stad, al denk ik dat je tijdens zo'n stage ook jezelf in Apeldoorn prima kan vermaken.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
bartgabriels schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:29:
internet via de kabel op een telefoonaansluiting
Da's erg knap zeg....

• bartgabriels
dat moest OF zijn natuurlijk

• bartgabriels
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:46:
Dit is geen probkeem. We zijn met 2 die liefst in 1 kamer slapen, en hebben een (naar Belgische normen wat kamers betreft) groot budget.

Verwijderd

ZieMaar! schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:03:
[...]

Toen ik nog in Apeldoorn woonde, reed er op werkdagen een interliner, was ik in een half uurtje ofzo in het centrum van Arnhem. Is zoiets er niet meer? Maar Apeldoorn is idd wat meer een groot dorp, Arnhem is meer de stad, al denk ik dat je tijdens zo'n stage ook jezelf in Apeldoorn prima kan vermaken.
Maar die rijdt helaas niet meer....

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:44:
[...]

Maar die rijdt helaas niet meer....
trein anders?

• bartgabriels
Ja idd trein was een optie, tot ik de prijzen zag van een abbonement.

Arhnem - Apeldoorn is +/- 300€ (dat is eveel voor mijn schoolabbonement voor 3 maanden).

• Lolhozer
  • Laatst online: 15-02 21:18

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Kan wel, maar moet je over Zutphen rijden, dus dan zit je even een uur in de trein. Kun je idd het beste gewoon met een bus gaan. Of , 3 maanden is niet zo lang, gewoon kamertje in Apeldoorn, er zijn altijd wel kroegen :9

Waarom? Omdat het kan!!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PROnline schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:38:
Kot is een slaapverblijf, niet veel meer. oftewel TS zoekt een kamer. DSL van demon was ook mijn idee, mits je een eigen telefoonlijn hebt.
Telefoonlijn wordt dan waarschijnlijk het probleem. Die moet je voor minimaal een jaar afsluiten.

Je zult met je huisgenoten waar je terechtkomt misschien wel iets kunnen regelen dat je gezamelijk dezelfde verbinding gebruikt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1