[TV] Televisie toestellen met digitale tuners?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twinkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 08:05

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Topicstarter
Allemaal hartstikke mooi die LCD televisies, maar dit komt pas echt goed tot zijn recht als je er een digitale-televisie-abonnement bij neemt (bv via de kabel of via de schotel). Het grote probleem vind ik persoonlijk dat je er een apart kastje bij moet nemen, dus een extra afstandsbediening en een hoop ongemak. Hier komt nog eens bij dat je veel geld betaalt voor een TV en wordt geleverd met een analoge tuner. Niet echt meer van deze tijd als je het mij vraagt.
Mijn vraag is dus of er LCD/Plasma TV's gemaakt worden die (standaard) een digitale tuner bevat? Gewoon je kaartje in je TV duwen, die je normaliter in je decoder stopt.
Op enkele sites van TV leveranciers (bv philips) gekeken en in de history van GOT, maar vreemd genoeg kan ik er niks over vinden.

Ben ik nou de enige die de standaard geleverde analoge tuners als groot nadeel beschouwt in de high-end televisies?

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Twinkil schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:20:
Ben ik nou de enige die de standaard geleverde analoge tuners als groot nadeel beschouwt in de high-end televisies?
Nee, dat ben je niet :)

Maar ik heb nog nooit een tv gezien met een digitale tuner er al in eigenlijk...best wel vreemd inderdaad :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Als deze tv's bestaan, is het maar de vraag of ze wel werken met jouw kabelprovider.
Bij essent bijvoorbeeld werken de alleen de door hun goedgekeurde decoders/cams.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 18-10-2005 15:09 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Nee, dat ben je inderdaad niet.
Maar helaas zend nog praktisch iedereen in een analoog signaal uit.
Dus echt profijt heb je er niet van wanneer je op analoog blijft zitten dan.

Verwijderd

Ehm deze bijvoorbeeld (Pioneer PDP-506XDE):

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/plasmatv/pioneer/pdp506xde_medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/plasmatv/pioneer/pdp-r06xe_open_front_medium.jpg

Op bovenstaande afbeelding is bijvoorbeeld de plek voor het insteekkartje te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 15:21 ]

Verwijderd

Eehm zie ik daar een "apart" kastje ?? O-)

Maar oké vast wel 1 afstandbediening dus ik reken de pioneer half goed. ;-)

Verwijderd

Loewe heeft in diverse modellen een dvb-c en dvb-t tuner ingebouwd. Zit een CI slot op, dus je kan altijd een CAM module met smartcard erin doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:25:
Eehm zie ik daar een "apart" kastje ?? O-)

Maar oké vast wel 1 afstandbediening dus ik reken de pioneer half goed. ;-)
Hij zei:
Het grote probleem vind ik persoonlijk dat je er een apart kastje bij moet nemen, dus een extra afstandsbediening en een hoop ongemak
Bij deze krijg je het bakje erbij, het is onderdeel van de tv. En je krijgt er slechts een afstands bediening bij.

• job
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

edit: nevermind :P

[ Voor 98% gewijzigd door job op 18-10-2005 15:39 ]

Verwijderd

De Pioneer XDE beschikt over een interne digitale tuner die DVB-T signalen ondersteund echter icm. Conax Cam Module 5, hier mik je dus je smartcard in.......

Mijn probleem is echter een smartcard + antenne van digitenne of kpn (DVB-T signalen) en daarnaast de Conax CI module 5.......
Totzover krijg ik te horen dat het alleen geleverd wordt icm. aparte tuner (digitenne) en ben dus op zoek......
Mocht ik bij KPN digi tv aan willen schaffen vraag ik mezelf weer af of ik dezelfde Conax CI module nodig heb......

Wie kan mij helpen en weet een adres waar ik de geschikte spullen kan vinden.....

Verwijderd

Ik heb een keer bij onze Loewe dealer nagevraagd of het mogelijk was een digitale tuner in onze Aventos te laten zetten. Dit was mogelijk deze losse "insteekkaart" koste alleen ongeveer € 300,-.

Loewe heeft dus wat jij zoek maar voor een flink bedrag extra.

• Twinkil

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Topicstarter
Ok, er zijn dus enkele merken die deze tuners hebben, maar wat weinig merken zeg!?

@mbr01: Dat extra kastje vind ik acceptabel. Met name omdat het geen "extra" kastje is, maar het hoort er gewoon bij. Geen extra AB in ieder geval.

Als ik mij niet vergis heb ik ooit gehoord dat de panasonic schermen standaard zonder tuner worden geleverd (niet allemaal nee). Wat zou hier nou de reden van zijn? Je zou zeggen dat dit bedoeld is zodat de consument kan kiezen wat voor soort tuner hij wil. Zojuist even gekeken naar een willekeurig panasonic scherm en zie daar als tuner type PLL staan. Geen idee wat dit is. Zal wel weer analoog zijn... :(

Ff grote vriend Google geraadpleegd en PLL schijn een IC te zijn die in de tuner zit welke snel schijnt te werken... echt wijs word ik er niet van...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Komt omdat er zoveel soorten digitale tuners zijn, dvb-s, dvb-t, dvb-c, met of zonder encryptie, soms met harddisk recorder ingebouwd.

Als je last van de 2e remote hebt, neem je een programmeerbare afstandsbediening. De remote van mijn dreambox kun je trouwens al programmeren voor de TV, dus ik gebruik er gewoon 1.

• DinX
  • Laatst online: 14:14

DinX

Motormuis

Zaterdag nog een Loewe gezien met digitale TV decoder ingebouwd. Kabel en smartcard inpluggen en klaar :)
Het juiste type weet ik niet :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Twinkil

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Topicstarter
Nudat ik zo vaak Loewe voorbij hoorde komen maar ffs op hun site gekeken. En inderdaad, zij hebben LCD's plasma's met digitale tuners. hier een linkje... Hier vindt je ook de specs (pdf)

[ Voor 4% gewijzigd door Twinkil op 19-10-2005 09:10 ]

Verwijderd

Ik ben ook een beetje buitelandse fora in de gaten aan het houden en daar zie ik toch zeker in de UK en USA dat er heel veel tv's zijn met ingebouwde digitale tuner van merken als panasonic, de lxD serie heb je daar en van jvc heb je een aantal modelen en ook van toshiba de wlt58 serie. Dus ze zijn er zeker al maar net als altijd lopen we hier in Europa achter op de rest.
Pagina: 1