Toon posts:

[HTML/JS] - Table afdrukken -> horizontaal schalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat dit wel een bekend probleem was, maar ik kon op google en hier niets.

Ik heb een xml-bestand, m.b.v. een xslt wordt dit weergegeven als een html pagina in een table.
Het wordt prima weergegeven, geen horizontale scrollbar. Echter, als ik het uitprint, komt het qua breedte op meerdere pagina's. Dit is niet de bedoeling. Ik wil het graag wel portrait houden, dus geen landscape.

Hoe kan ik dit het beste schalen? Direct de pagina schalen m.b.v. een div oid (of de table breedte vast zetten)? Of een popup laten genereren, waar alleen de table in komt te staan (zonder de afdrukknop bv), deze afdrukken en weer sluiten? Dit lijkt vrij basic, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet doen. Heb al gezocht op google, maar als ik zoek op 'scale print javascript' vind ik niets relevants.

Misschien overbodig; ik gebruik ASP.NET, dus misschien kan dit probleem hiermee ook opgelost worden. Ik vermoed van niet, aangezien dit denk ik toch clientside moet gaan gebeuren. Echter, als iemand denkt dat het daar beter in kan, let me know :).

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
wat ik meestal doe is de table width op 100% te zetten, dan past ie bij printen aan op A4

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is alles?? Hahaha dat zou echt slecht van me zijn 8)7 :X Ik ga het ff testen :)

Dat werkt dus niet... Afdrukvoorbeeld laat zien dat de table nog in de breedte over meerdere pagina's wordt verdeeld. Op landscape past het nu echter wel... Dit is dus niet de bedoeling :'(

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 14:43 ]

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 16:01
IE past toch zoiezo de pagina niet aan aan de breedte van en mogelijke pagina? Als het goed is is dit bij IE7 eindelijk voorbij. Hoeveel pagina's ik wel niet geprint heb waar steeds een woord van de pagina afviel...

Kan je anders niet een print-css maken met de juiste instellingen? Die zou hij wel moeten pakken...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
Savantas schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:02:
IE past toch zoiezo de pagina niet aan aan de breedte van en mogelijke pagina? Als het goed is is dit bij IE7 eindelijk voorbij. Hoeveel pagina's ik wel niet geprint heb waar steeds een woord van de pagina afviel...

Kan je anders niet een print-css maken met de juiste instellingen? Die zou hij wel moeten pakken...
Je bedoelt dus m.b.v. een popup en daar een .css aanhangen? Misschien dat dat wel gaat werken, zal eens even gaan zoeken op internet.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
CSS Media Types. Een aparte stylesheet voor de printer maken dus, dat scheelt je weer een popup en is netter.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanx! Ik zit niet echt in CSS, maar dat zal nu toch wel moeten :'(.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

PDF'je??

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Pagina: 1