[2003] Exe starten via telnet

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik wil graag Remote administrator draaien op een dedicated servertje, maar ik heb alleen telnet acces. Nu dacht ik bij mezelf; ik kopier mijn folder naar die server en start zo even hetserverbestand.exe op zodat ik zo hier kon inloggen, maar dit mocht niet werken, de bestanden starten niet op met de commando: start hetserverbestand.exe . Als ik de bestanden aanklik met de muis dan ontstaat er een dos venstertje die snel weer verdwijnt. Bestanden corrupt? Zoniet, wat heb ik fout gedaan?

Zo had ik het gedaan:
telnet xx.xx.xx.xx
ingelogd
ftp xx.xx.xx.xx
ingelogd
GET <<de bestanden 1 voor 1 gekopierd van de ftp server>>

De bestanden zijn naar de desktop gekopierd

Nu wil ik het bestand starten dat mij toelaat om op afstand de pc via mijn manier te besturen
Ik krijg een snel dos venstertje - dat was het

Even voor de duidelijkheid: Ik draai onder XP, de server draait onder Windows Server 2003 Web edition.

Wie kan mij helpen? :Y)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Misschien even handig om te vertellen wat voor exe je wilt opstarten. Alle "grafische" exe's werken bijv. per definitie niet in telnet.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:28:
Misschien even handig om te vertellen wat voor exe je wilt opstarten. Alle "grafische" exe's werken bijv. per definitie niet in telnet.
Het is het Radminserverbestand.exe (denkbeeldige naam ;)) Er wordt wel een icoontje op mijn xp bak geladen in de taakbar, maar niet bij de server pc. Vandaar dus ook het dosvenstertje.
Het geeft toegang tot de pc waar het op draait zodat ik daar de desktop zie etc. (waarschijnlijk wel grafisch, ik snap je niet helemaal)

Radmin

[ Voor 15% gewijzigd door MensionXL op 18-10-2005 13:35 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

"binary" transferen,

ftp user password
bin
get <file> of mget *.* (mget = multiple get)

Uiteraard krijg je van een niet console .exe (=grafisch programma) geen feedback in telnet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Wat bedoel je precies met binary transferen?
Ik begin pas met deze dingen dus 8)7

Uiteraard krijg je van een niet console .exe (=grafisch programma) geen feedback in telnet.

Ik hoef geen antwoord van telnet terug, gewoon dat het als een proces bij taakbeheer gaat draaien en ik vanaf mijn xp bak kan inloggen op die server die in een datacenter staat. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MensionXL schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:48:
Wat bedoel je precies met binary transferen?
Dus "bin" intikken voordat je get of put doet. (als je dat niet doet zie je willicht ook dat de filegrotte van de .exe veranderd?)

[ Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 18-10-2005 13:51 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ja idd, dat viel mij ook op 8)7. Ik transferde dat bestandje van een Wanadoo webservertje, en dacht dat het iets te maken had met Grootte op schijf ofzo ;).

Ik ga het dadelijk even proberen.
Als ik dus bin mget xxxxxx (xxxxxx= bestandjes)
En dan het serverbestandje-voor-in-de-processen-lijst.exe starten met start hetbestand.exe ?
Dan zou het dus allemaal goed moeten werken? :)

Bedankt voor je reacties :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 18-10-2005 13:57 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

ik denk dat je radmin eerst moet installeren en dan kan je via telnet de service starten. (radmin vraagt als je heb zo opstart waarschijnlijk ook om een grafische usershell en dat is telnet logischerwijs niet).
handiger is overigens even de regkeys voor terminal services opzoeken; via telnet regkeys toevoegen, zodat de terminal services gestart kunnen worden worden, ts starten en vervolgens overnemen met mstsc (hoef je niks te ftp-en :))

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 15:52 ]

Pagina: 1