PC start niet: geen beeld, geen piepjes, HDD en fans draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Titel zegt het al.

Het gaat om het volgende:

AOpen Ax34-U socket FCPGA moederbord
Intel Celeron 850 mhz
320 mb geheugen

Het gekke is: een half jaar geleden draaide hetzelfde mobo+proc nog als een zonnetje bij mijn broertje, we hebben zijn PC geupgrade en nu wilde ik deze spullen recyclen voor een servertje, waar tot nu toe een P2-400 in zat. Mobo+proc hebben een half jaar in de kast gelegen, in een moederbord doos, en nu is het ineens stuk?? :X

Wat heb ik geprobeerd:

- booten zonder videokaart: geen piepjes (lang, kort kort zou je moeten horen)
- zonder memory (geen piepjes)
- BIOS div. malen gereset
- zonder alles, dus geen PCI kaarten, videokaart, memory, HDD of wat dan ook: geen reactie. Fans gaan draaien, maar er gebeurt niks.
- de voeding is nieuw (draaide een half uur ervoor nog met de voornoemde P2-400), maar ook testen met een andere voeding gaf geen resultaat

Ik ben rete zuunig met die zooi en het wil er bij mij niet in dat mobo en/of proc stuk is/zijn, zijn er dingen die ik over het hoofd zie?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:45

PD2JK

ouwe meuk is leuk

BIOS reset?
* PD2JK beter lezen

Dus de voedingstekker eruit, batterij eruit, even wachten (20sec is lang genoeg), batterij erin, en weer opnieuw proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 18-10-2005 13:23 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 20:52
heeftie al gedaan :) heb je die oude P2-400+mobo nog?
Probeer dan eens dat te combineren met je nieuwe spul, dus bv. de ouwe proc op je nieuwe mb en andersom.

Zo kun je misschien het probleem isoleren en erachter komen of je nieuwe spul misschien dan toch kapot is.

Succes!

smile an everlasting smile

• Captain Pervert
Die P2-400 is Slot1 dus dat gaat niet. Ik heb nog wel een Asus moederbord met een Celeron 466, maar da's socket 370 zie ik nu, dat is niet uitwisselbaar met FCPGA toch?

edit: Het 'kapotte' moederbord is ook 370, dus ik heb wat uit te wisselen, ole!!

Er brandt ook een rood lampje naast de memoryslots (in alle gevallen, dus met en zonder memory, PCI kaarten, whatever). Hoort deze te branden of is dit juist een foutmelding oid. In de Aopen handleiding staat niks vermeld over het nut van deze LED.

P.S. de PC speaker is ook goed en is goed aangesloten. :)

[ Voor 75% gewijzigd door Captain Pervert op 18-10-2005 14:04 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Klinkt stom maar reset de CMOS is. Heb het wel is meegamaakt met (nieuwere) systemen die hetzelfde deden. Na een CMOS reset draaiden ze weer (geheugen settings waren verkeerd ingesteld toen). Maar ik geef je weinig kans... :|

EDIT:
Lees ook net dat je de BIOS hebt gereset een aantal malen. Maar hoe? Jumper, gui, of batterij?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 15:05 ]

• Captain Pervert
Alles...

Inmiddels ben ik bezig om de processor draaiende te krijgen op het moederbord van de P2-400, dat is een Asus P2B rev. 1.10, maar dat levert weer hele andere problemen op: jumpersettings etc

Ik gebruik nu de Celeron 850 met een Abit SlotKet III (gevonden in de fossielenkast! :+) en een Asus P2B rev 1.10 dus. Maar nu gebeurt er zelfs niks, zelfs geen fans. Nu wordt het alleen maar ingewikkelder omdat ik nog een factor aan het geheel toevoeg waarvan ik niet zeker weet of hij het doet (de slotkey adapter).

Verwijderd

Captain Pervert schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:42:
Er brandt ook een rood lampje naast de memoryslots (in alle gevallen, dus met en zonder memory, PCI kaarten, whatever). Hoort deze te branden of is dit juist een foutmelding oid. In de Aopen handleiding staat niks vermeld over het nut van deze LED.
Over het algemeen betekent een rood lampje op een moederbord niet veel goeds lijkt me.
Een week of twee geleden was ik een pc voor iemand in elkaar aan het zetten en daarbij had ik dezelfde symptomen als jij: geen piepjes of wat dan ook, maar wel draaiende fans. Dat bordje was trouwens wel nieuw en had de speaker op de plank zelf, maar toch maar mee terug naar de winkel genomen en hij was idd dood.

• Captain Pervert
Wel godverd.. wat zullen we nou krijgen?

Die Asus P2B met P2-400 doet nu precies hetzelfde als die Gigabyte met Cel850: opstarten, maar geen beeld, geen piepjes. Volgens mij heb ik die Asusplank gemold met het prutsen met jumpersettings om via een Slotket de Cel850 op die plank werkend te krijgen.

Mijn hele kamer ligt nu vol kapotte moederborden, daar word je toch gestoord van???

Ik ga er nu mee stoppen want het kookpunt is bereikt. Het liefst trap ik die troep helemaal aan gort.

Pagina: 1