Jullie mening over deze kwestie...

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 18:20
Hallo, net een pittige discussie gehad bij een computertoko (zal geen namen noemen), en ik vroeg me af wat jullie mening hierover nou was.

Het gaat als volgt,

Een vriend van me heeft sinds een tijdje een ASUS A7N8X deluxe moederbord.

Hij heeft pak 'em beet 1.5 week geleden bij een computertoko hier in de buurt 2 corsair reepjes geheugen gehaald met timings van 2-3-3-6

Geheugen in de sloten gedaan (uiteraard was hij volledig geaard) , volgens de spd chip werkte het geheugen op volgende timings, 3-3-3-8 dit klopte uiteraard niet en heeft hij de timings veranderd naar 2-3-3-6 de timings die de winkel op hun site aangeeft..

Hij heeft vanaf het begin al bsod's gehad, hij had ook een 9600Pro erin zitten die niet helemaal lekker was dus dachten we dat het aan die videokaart lag, nu heeft hij sinds 0.5 week (+-) een 6800 van asus..

Die kaart loopt nog mooi op stock, stock koeler enzv..

Maar hij heeft nog steeds Bsod's!

Hij memtest draaien.....60000Errors :|

Hij heeft het geheugen naar de winkel teruggebracht en zij hebben het geheugen getest.

Het geheugen kwam er helemaal goed uit :|

Hij het geheugen weer aangenomen maar nog steeds heeft hij bsod's!

Hij heeft even research gedaan en wat blijkt, het geheugen wil op AMD systemen alleen werken op 2.5-3-3-6 timings!

Zo gezegt zo gedaan, hij heeft het geheugen op die timings ingesteld en het werkt perfect.

Hij heeft vanmorgen een mailtje gekregen van de winkel dat hij het geheugen niet mag rma'en omdat hij heeft overgeclocked....nou mooi niet dus!

Hij heeft het geheugen ingesteld op de timings die de winkel zelf aangeeft, zijn we er dus net heengegaan en hebben we erover gediscusieerd, wij zijn van mening dat ze dit op hun site Moeten aangeven, ik persoonlijk vind dat hij is opgelicht omdat zij er NIETS over hebben gezegd en er ook niets over op hun site staat, ze kunnen niet van iemand verwachten dat hij reviews gaat zitten lezen over geheugen als hij gewoon geheugen wil met een cas van 2!

Ik vraag dus in dit gesprek op welke timings zij het geheugen hebben getest, de medewerker zegt dat ze het op 2-3-3-6 timings hebben getest in een amd systeem :?

Hiervoor zei ik al dat het geheugen uiteraard zonder fouten uit memtest komt als ze het geheugen er zo instoppen en de standaard timings (3-3-3-8) gebruiken, word ik lekker uitgemaakt voor wijsneus, bla bla bla ik weet het beter want ik ben ouder bla bla bla }:O

Opeens vraagt hij aan een andere medewerker op welke timings ze het getest hebben, zegt die medewerker mooi dat ze het op de timings van de spd chip hebben getest :O

Discussie gaat even door, maar de medewerker wil gewoon NIET begrijpen dat het geheugen niet wil werken op 2-3-3-6 timings met een amd systeem volgens de corsair site, hoevaak we het ook moeten herhalen.

Discussie eindigde en wat hij zei kwam hierop neer (niet letterlijk gezegt), rot maar op ik heb toch gelijk :X

Mijn vriend vind het nog niet eens zo erg dat het geheugen niet op 2-3-3-6 timings werkt, we wouden gewoon aangeven dat ze dit op hun site moeten aanpassen en een excuus vinden we ook niet ongepast!

Meningen graag :)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Raar dat die SPD 3-3-3-8 wil doen...

Weet je zeker dat die je de juiste reepjes hebt en dat je niet toevallig een ander type hebt? Controleer daarvoor even de chipnummers op het reepje dan weet je gelijk de timings van de chips ipv een vaag reepje. Zorg dus dat je zeker weet dat het reepje wat je hebt echt ook dezelfde is als op de site staat.

Verder vind ik het gedrag van de medewerker niet normaal... En dat zullen veel met me eens zijn. Ik weet niet hoe oud je bent, lijkt me wel leuk om dat even erbij te posten. Vroeger toen ik nog 16 was heb ik ook meegemaakt dat ik gewoon niet serieus genomen wordt, toch bleek achteraf dat ik gelijk had in de kwestie... :P

Als op de Corsair website het wel goed aangegeven staat dan heeft de winkel info achterwege gehouden over het verschil in werking tussen een Intel en AMD systeem. Het kan natuurlijk zijn dat de shop hiervan niet op de hoogte was.
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom een reepje op een Intel systeem CAS2 kan doen en op een AMD CAS2.5? A7N8X is naar mijn weten een Socket A mobo dus gedoe met een geheugencontroller op de proc heb je hier niet.

Je zou naar de winkel moeten gaan en vragen of ze die reep willen testen op de timings die op hun site staan. Maak printje van de productspecificatie van het reepje die op de site van de shop staat, waar dus 2-3-3-6 op staat. En ga dan met het reepje en printje naar de shop en vraag ze om te testen of het binnen die specificaties wil werken. Je hebt nu namelijk weinig poten om op te staat ben ik bang.

En anders gewoon runnen op 2.5-3-3-6. :) Is nog steeds aardig strak.

[ Voor 74% gewijzigd door Ultraman op 18-10-2005 13:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Ubernerd
Het is juist ja, de man die zei dat ze het geheugen op de timings van de spd hebben getest zei ook al dat je vaak de timings zelf moet instellen als het wat onorthodoxe timing zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Ubernerd op 18-10-2005 13:10 ]

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dus:

-Intel systemen: 2-3-3-6
-AMD systemen: 2.5-3-3-6

Van de Corsair website:
* These parts support 2-3-3-6 latency on Intel platforms, and 2.5-3-3-6 latency on AMD platforms
Ik heb trouwens hetzelfde geheugen, 2x 1GB 3200C2PT.

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 18-10-2005 13:11 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Ubernerd
Juist ja, en dat wil die medewerker niet snappen }:O

Tis geheugen met 2-3-3-6/2.5-3-3-6 timings en er zit een zwarte heatspreader op, weet zo de preciese naam niet..

[ Voor 54% gewijzigd door Ubernerd op 18-10-2005 13:12 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

A7N8X mobo's zijn héél kieskeurig wat geheugen betreft. Ze hebben zelfs een compatibility list op de website, Asus. Als het RAM in de winkel perfect draait en bij je vriend niet dan ligt het bij je vriend hoor...

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 18-10-2005 13:14 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Ubernerd
Maar het geheugen perfect draait op timings van 2.5-3-3-6....

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 00:47

McGryphon

Veul vrouwkes!

Wen er maar aan: in pcwinkels willen ze altijd vaak gelijk krijgen :r

[ Voor 10% gewijzigd door McGryphon op 18-10-2005 14:37 . Reden: nu goed? ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

geforce guy schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:15:
Wen er maar aan: in pcwinkels willen ze altijd gelijk krijgen :r
Dat is belachelijk. En dat weet je. En we gaan hier geen idiote flamewar beginnen over "corrupte" PC zaken. Overal heb je slechte en goede zaken van, en niet iedere PCzaak is lam kan ik je zeggen.

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 18-10-2005 13:19 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://corsairmemory.com/corsair/xms.html

Als ze nou gewoon naar de corsair verwezen, daar staat gewoon in een voetnoot erbij:
* This part supports 2-3-3-6 latency on Intel platforms, and 2.5-3-3-6 latency on AMD platforms.
Maar ze willen blijkbaar gewoon niet kijken.

Maar nee, hoor, ze denken het beter te weten. Affijn, dit kost ze punten op de showsurvery? Je hebt in ieder geval een werkend system, 8) , veen ander emensen hadden dit niet uitgevonden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sorry... boel te snel gelezen. Wil je zeggen dat het opgelost is? Ik heb ook XMS geheugen van Corsair, 2x 1GB, op 2-3-3-8 lopen wel... MemTest heeft 3u gedraaid, geen enkele error, heb wel nog niet gegamed erop. A7N8X-E Deluxe rev. 2, Athlon Xp 3200+. Ik ga es kijken of ik het op 2-3-3-6 kan krijgen... Heb je een idee of 2-3-3-8 betere performance oplevert dan 2,5-3-3-6?

* Borromini gaat vanavond es testen

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:56

qless

...vraag maar...

geforce guy schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:15:
Wen er maar aan: in pcwinkels willen ze altijd gelijk krijgen :r
Als er op hun lijst staat 2,3,3 etc bij AMD en ze blijven dat zeggen in de winkel gewoon proberen om
a) eerst de baas erbij te halen
b) werkt dat niet, aangifte doen wegens oplichting

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

qless schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:19:
[...]
Als er op hun lijst staat 2,3,3 etc bij AMD en ze blijven dat zeggen in de winkel gewoon proberen om
Jij snapt em :P

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als het perfect (nu) draait op 2,5 CL, dan hou je het gewoon toch? Aan de ene kant kan je zeggen dat je natuurlijk wat meer research had moeten doen wat de fabrikant opgeeft als laagst mogelijke values. Dat een winkel dit deels onjuist overneemt vangen ze 9/10 gevallen op met de magische tekst "Drukfouten onder voorbehoud" oid. Als er slechts staat op hun site welke settings ze KUNNEN halen, zijn hun imho niet in hun fout. (zo de topsnelheid van een auto KAN worden gehaald, maar je gaat ook niet terug omdat je door tegenwind/slecht wegdek je top niet haalt - wat alleen te vinden is bij de fabrikantinformatie).

Ik zou iig prints maken van hun site en die van corsair, teruggaan en het hun fijn laten uitleggen waarom dit verschil er is. Ik heb zelf ook de A7N8X-Deluxe, na een (in goedoverleg) 5x inruilen van geheugen kan ik nu eindelijk 2x512MB gebruiken zonder problemen.

Het is natuurlijk ook van belang met welke redelijkheid je zo'n discussie aangaat, meteen schelden, tieren vloeken heeft weinig kans op succes.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 18-10-2005 13:28 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 19:46

voz

De echte kenner

De A7N8X is erg picky met geheugen. Ik heb zelf oudere corsair XMS modules die ik draai op 2-3-3-6 op een A7N8X met Athlon XP 3200+. Dit draait perfect. Dus ga nou niet zeggen dat die winkel fout zit maar ga een beetje zoeken op A7N8X dan kom je gauw genoeg tegen dat er veel geheugenproblemen zijn met dit bord.

Het is toch helemaal niet onmogelijk dat het in die winkel wel werkt op 2-3-3-6 op een AMD systeem? Daarnaast, knappe jongen die het prestatieverschil merkt tussen CL2 en CL2.5

Het is wel zo dat als je niet tevreden bent met het geheugen, dat je dit gewoon terug moet kunnen brengen naar de winkel, maar da's weer wat anders.

Systeemspecs
PV Installatie

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 19:46

voz

De echte kenner

qless schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:19:
[...]

Dit is sarcastisch bedoeld hoop ik?

Systeemspecs
PV Installatie

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
op de site van asus staat een compability-list van álle geheugen wat je met jouw mobo 100% zeker kan gebruiken..

als het geheugen wat je hebt gehaald, hier niet tussen staat, heb je gewoon pech...en hier kan de winkel verder ook niks aan doen....ligt eerder aan asus

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:56

qless

...vraag maar...

voz schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:27:
[...]

Dit is sarcastisch bedoeld hoop ik?
Ja, als ik lees dat dat bord zo raar doet en niet het geheugen en de winkel het wel zou willen ruilen

Nee, als het de schuld is van t winkelpersoneel

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ik heb zelf ook ervaring met de *no-name* Computers computer winkel en ik zou bijna willen zeggen dat ik zo'n aktie wel had verwacht...

Ok, je vriend koopt CAS 2 geheugen, hij installed het, hij ziet dat het op 3 loopt en zet het vervolgens op 2. Duidelijk, zou ik ook doen.

Vervolgens loopt het systeem niet lekker, alle onderdelen testen natuurlijk, blijkt het aan de videokaart te liggen wegens bepaalde redenen. Koop je een nieuwe videokaart, duidelijk, zou ik ook doen.

Vervolgens blijft het probleem... FRUSTRATIE! Je leest alles wat ook maar een beetje gerelateerd kan wezen met je computer en opeens zie dat de timings van je geheugen voor AMD anders liggen... meteen terug naar de winkel, totaal pissed off omdat je zojuist honderden euros hebt uitgegeven aan een videokaart en bruut veel tijd hebt gestoken in onderzoek...

En dàn gaan ze zeggen 'ja, je hebt overgelocked dus wij nemen het niet terug, veel plezier met je geheugen die niet volgens onze specs lopen' .....*ontploffing*

Ik heb bij dezelfde winkel dit meegemaakt:
Ik koop een zalman 7000, ik ga naar huis en kijk naar me prachtige mobo; heej verrek! Geen gaatjes naast de socket KUT!!!! Ik terug naar de winkel, snel geld terug.

'ja sorry, wij kunnen geen producten terug nemen vanwege onze lage marges'.... 'onze lage marges' Ja JULLIE lage marges jah! FUCK challenge computers www.challengecomputers.nl

zucht

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En ik maar denken dat de A7N8X juist geheel niet picky is... :X

Heb een kingston en een samsung reep naast elkaar in dual channel draaien op 2-2-2-6...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vul een Shop Survey in. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gamo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:34:
Ik heb zelf ook ervaring met de *no-name* Computers computer winkel en ik zou bijna willen zeggen dat ik zo'n aktie wel had verwacht...

Ok, je vriend koopt CAS 2 geheugen, hij installed het, hij ziet dat het op 3 loopt en zet het vervolgens op 2. Duidelijk, zou ik ook doen.

Vervolgens loopt het systeem niet lekker, alle onderdelen testen natuurlijk, blijkt het aan de videokaart te liggen wegens bepaalde redenen. Koop je een nieuwe videokaart, duidelijk, zou ik ook doen.

Vervolgens blijft het probleem... FRUSTRATIE! Je leest alles wat ook maar een beetje gerelateerd kan wezen met je computer en opeens zie dat de timings van je geheugen voor AMD anders liggen... meteen terug naar de winkel, totaal pissed off omdat je zojuist honderden euros hebt uitgegeven aan een videokaart en bruut veel tijd hebt gestoken in onderzoek...

En dàn gaan ze zeggen 'ja, je hebt overgelocked dus wij nemen het niet terug, veel plezier met je geheugen die niet volgens onze specs lopen' .....*ontploffing*

Ik koop een zalman 7000, ik ga naar huis en kijk naar me prachtige mobo; heej verrek! Geen gaatjes naast de socket KUT!!!! Ik terug naar de winkel, snel geld terug.

'ja sorry, wij kunnen geen producten terug nemen vanwege onze lage marges'.... 'onze lage marges' Ja JULLIE lage marges jah! FUCK challenge computers www.challengecomputers.nl

zucht
dit mag overigens niet eens omdat je een cooldown periode hebt in NL qua terugsturen mits het besteld is op internet.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 12:22
Das de grootste onzin, als je het product in orginele verpakking terug geeft zijn ze verplicht bij nederlands wet om je geld terug te geven ( binnen 1 week ) zie ook Wet op Consumenten Koop.

ehhh.. noppes

Verwijderd

zucht
offtopic:
been there done that :r

ik wou een thermaltake xaser V kopen heb er 2 maanden op moeten wachten toen kwam de boodschap dat thermaltake die behuizing niet meer leverd vervolgens besteld bij salland en 2 dagen later was hij bezorgt 8)7

het is maar net wie je krijgt bij challenge de een helpt je prima de ander prutst maar wat

maar ff ontopic als die vriend van jouw er geen probleem mee heeft wat is dan het probleem ??
zoals iemand anders al zij "druk fouten voorbehouden" en excuus krijg je alleen als de winkel goed fout zit (of een hele goede winkel met goede klantenservice ;) )

• libie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-05 15:19
Maar had je vriend dan niet eerst beter zijn huiswerk moeten doen door te kijken of zijn moederbord wel in de compatiblity-list van Asus staat? :/
Heb je wel om advies gevraagd voordat je besloot om zulk duur geheugen te kopen?

Ik heb ook ff op de site van Challenge Computers gekeken en mij valt wel meteen op hoe het nu precies zit met dat Corsair geheugen.

De link die bij de productspecificaties staat is volledig qua informatie en vertelt ook over het AMD/Intel verhaal ;)

Hier de link van het Corsair geheugen

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

libie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:59:
Maar had je vriend dan niet eerst beter zijn huiswerk moeten doen door te kijken of zijn moederbord wel in de compatiblity-list van Asus staat? :/
Heb je wel om advies gevraagd voordat je besloot om zulk duur geheugen te kopen?

Ik heb ook ff op de site van Challenge Computers gekeken en mij valt wel meteen op hoe het nu precies zit met dat Corsair geheugen.

De link die bij de productspecificaties staat is volledig qua informatie en vertelt ook over het AMD/Intel verhaal ;)

Hier de link van het Corsair geheugen
Ok, ik zal het woord doen voor de 'vriend' :) In goed overleg met Challenge zijn ze op zoek gegaan naar geheugen dat compatible was met zijn mobo en een CAS van 2 had, dit waren de voorwaarden.
Uiteindelijk bood de winkel dus dit geheugen aan met niet goed geld terug garantie, want ze wisten dat het mobo niet alles slikte. En daarom is het zo vervelend, zo heel erg vervelend.

Trouwens, ik heb 29 september geheugen besteld, levertijd onbekend
Het is vandaag 18 oktober, levertijd onbekend
ik zeg: cancel de bestelling maar
zij zeggen: * zie hieronder * :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gamo op 18-10-2005 15:10 ]

• henri8096
  • Laatst online: 14:17

henri8096

BIM is not a software!

Heb ook corsair PC3200mem. 2x512mb.
draait ook niet stabiel op 2-3-3-6.
echter wel op 2-4-3-6 en op 2-3-4-6.
misschien het proberen waard??

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Verwijderd

Persoon welke hier post over geheugen van Corsair zou ik toch even willen verhelderen.
Klant kwam in de winkel vorige week en vroeg naar geheugen, in een kort praatje hebben we gesproken. Vraag was voor snel geheugen en Corsair welke hij wilde aanschaffen had een lage latency, dit heb ik deze klant dan ook medegedeelt. Klant heeft verder geen informatie gevraagd over hoe dit specifiek met zijn moederbord zat. Ik heb hem feitelijk enkel verteld dat dit een module was met lage latency van 2. Dat is ook correct.
Vervolgens brengt de klant het hier met de melding dat het een RMA zou zijn dat het defect is. Wij testen dit op een platform en geen enkele fout op dit geheugen op de standaard waarden, zoals het moederbord het instelt. Beide heren (nog een persoon was mee) waren niet vriendelijk te noemen en er werd nogal wat lacherig gereageerd. Achteraf had de persoon welke het had aangeschaft eens meer informatie opgezocht en bleek dit op 2,5 te werken met AMD en met Intel wel op 2. Dat is dan ook niet een slimme actie aangezien je dan beter vooraf kunt bepalen op basis van je componenten welke je reeds hebt. Dit is wat ik heb aangegeven, achteraf kijk je een koe altijd in zijn achterste.

Verder werd er redelijk vreemd gereageerd met name door de persoon die erbij was, vooraf waren de heren niet bezig geweest met bekijken wat het beste was en nadien was de PDF bij de hand genomen en werd er in de winkel op een vervelende manier gereageerd. Aktie-Reaktie van mijn zijde, mijn informatie was heel netjes en correct, de module is dus wel een Cas 2.

Ik heb daarbij aangegeven geen reden te zien waarom er op deze manier gereageerd moet worden en ben daar dan ook wel een beetje klaar mee. Tenslotte heb ik mijn medewerker even gevraagd hoe een en ander is getest en hebben we kort hier nog over gesproken. Ik heb nadat er een hele PDF uit het hoofd geleerd opgelezen werd aangegeven dat de module terug mocht worden gebracht, geld retour mogelijk is en daarmee is de kous af. Het is toch weer verbazingwekkend dat er altijd een helft wordt verteld van een waarheid.

Tweede wat ik kwijt wil is dat ik geen verkoper ben maar de vrouwelijke variant!
Niet verteld hier wordt dus dat er duidelijk wel is verteld dat de module terug kan.
Krijg hier een beetje de indruk dat mensen graag zielig gevonden willen worden.
We weten alles wel maar we gaan niet zelf even onderzoek verrichten. Geven aan dat geheugen defect is en brengen in voor RMA. Zonder kosten alles getest en mail gezonden dat wanneer alles volgens fabrikantinstellingen werkt dit geen RMA betreft. Heren hadden ook even relaxed kunnen overleggen hoe en wat omtrent dit geheugen. Rustig overleggen is met mij prima mogelijk.
Ik denk dat een en ander dan ook gewoon goed was verlopen. De manier van binnenkomen had even anders gekund. Ook heb ik nog aangeboden het geheugen met deze klacht in te zenden, maar ook daar lees ik niets over. Heren toch! Ik neem niet aan dat jullie alles zo half doen als dat je hier een mooi verhaal half maakt?

Lieve groetjes _/-\o_

Ellen van der Ploeg

Verwijderd

Gamo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:06:
Haha top actie Ellen :D

Ik ben je dankbaar voor het reageren, en ook nog zo netjes, dat laat wel zien wie de stagaires en de werknemers zijn bij Challenge Computers :)

Nog bedankt voor het annuleren, ik zal proberen het geheugen ergens anders te vinden.!(Sjeesus, ik ben echt een nerd! Ik kan niet boos zijn op meisjes *tee hee hee*)
Is goed ik wens je veel succes. Ik ben heel duidelijk in omgang met mensen en een stukje fatsoensnorm en eerlijkheid. Ik neem daar dan ook graag een standpunt in. Je maakt mij niet zo snel gek hoor en "meisjes" lijkt me geen sprake van, dame lijkt me voor jou een betere zinspeling.
Ik ben erg content met mijn stagaires en werknemers zou je een voorbeeld aan kunnen nemen

So Dimm PC100 geannuleerd voor je! En dat was ook niet de inhoud van je mail, in je mail gaf je aan wanneer deze werd verwacht en indien het nog lang zou duren je dan wilde annuleren. Is nu wel gedaan en je mag de deur van Challenge Computers rustig voorbijlopen volgende keer, geen problemen mee..!
Zou je je taalgebruik overigens niet een beetje bijschaven, staat wel een beetje op een hoge latency.
Ellen
Gamo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:11:
[...]

Ok, ik zal het woord doen voor de 'vriend' :) In goed overleg met Challenge zijn ze op zoek gegaan naar geheugen dat compatible was met zijn mobo en een CAS van 2 had, dit waren de voorwaarden.
Uiteindelijk bood de winkel dus dit geheugen aan met niet goed geld terug garantie, want ze wisten dat het mobo niet alles slikte. En daarom is het zo vervelend, zo heel erg vervelend.

Trouwens, ik heb 29 september geheugen besteld, levertijd onbekend
Het is vandaag 18 oktober, levertijd onbekend
ik zeg: cancel de bestelling maar
zij zeggen: niks
ik zeg:.... fuck Challenge Computers... nogsteeds

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 15:15 ]

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Haha top actie Ellen :D

Ik ben je dankbaar voor het reageren, en ook nog zo netjes, dat laat wel zien wie de stagaires en de werknemers zijn bij Challenge Computers :)

Nog bedankt voor het annuleren, ik zal proberen het geheugen ergens anders te vinden.

(Sjeesus, ik ben echt een nerd! Ik kan niet boos zijn op meisjes (algemeen gebruikte nerd term voor het andergeslachtige, lol) *tee hee hee*)

Daar gaat mijn kans om bij CC te werken ^^ lol

[ Voor 15% gewijzigd door Gamo op 18-10-2005 15:59 ]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:08
Tegenwoordig werken die Corsair DIMMs die eerst alleen op cas 2.5 werken ook op cas 2 volgens de specsheets van Corsair. Maar dan wel het voltage van de DIMMs op 2.75 volt zetten.
In de tabel staat echter cas 2.5 en als je op een geheugentype met een * klikt, staat er cas 2 op AMD mits voltage op 2.75 volt.
Voorbeeldje: http://corsairmemory.com/...pecs/twinx2048-3200c2.pdf maar op de site staat
TWINX2048-3200C2 XMS3200 2048MB 2-3-3-6* 2x184 DIMM Black
* These parts support 2-3-3-6 latency on Intel platforms, and 2.5-3-3-6 latency on AMD platforms.
Ik gebruik dit type stabiel met Vdimm op 2.8 volt, cas 2-3-3-6 en 1T instelling.

[ Voor 38% gewijzigd door biobak op 18-10-2005 15:18 ]

Verwijderd

Gamo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:06:
Daar gaat mijn kans om bij CC te werken ^^ lol
Geen kans van slagen! :+

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Ja dat had ik door... Tis eigenlijk best erg dat deze hele thread is opgestart en +- afgerond zonder dat de 'vriend' in kwestie zich er mee heeft bemoeid om te zien wat zijn standpunten waren... naja, sorry 'vriend'

lol hopelijk hebben ze je aanmeldingsformulier nogsteeds

• Ubernerd
Oke ik zal hier eerst op reageren, mag de echte 'koper' hiervan het nog toelichten :)
Persoon welke hier post over geheugen van Corsair zou ik toch even willen verhelderen.
Klant kwam in de winkel vorige week en vroeg naar geheugen, in een kort praatje hebben we gesproken. Vraag was voor snel geheugen en Corsair welke hij wilde aanschaffen had een lage latency, dit heb ik deze klant dan ook medegedeelt. Klant heeft verder geen informatie gevraagd over hoe dit specifiek met zijn moederbord zat. Ik heb hem feitelijk enkel verteld dat dit een module was met lage latency van 2. Dat is ook correct.
Hij heeft specifiek gevraagd om een latje ram met een cas latency van 2.0...Hij heeft het er vervolgens nog met U overgehad dat hij een tijdje geleden een 2500+ barton core had gekocht.

Als iemand specifiek vraagt om geheugen met een cas van 2.0 en U weet dat hij een amd systeem heeft vind ik wel dat U dit erbij had moeten zeggen, vind deze manier nogal misleiden eigenlijk..
Vervolgens brengt de klant het hier met de melding dat het een RMA zou zijn dat het defect is. Wij testen dit op een platform en geen enkele fout op dit geheugen op de standaard waarden, zoals het moederbord het instelt. Beide heren (nog een persoon was mee) waren niet vriendelijk te noemen en er werd nogal wat lacherig gereageerd.
Sorry?

Hier volg ik je even niet, hoezo lacherig gereageerd, en onvriendelijk?

Ik vertelde U alleen maar dat het geheugen uiteraard zou werken op de standaard waarden omdat dezen hoger liggen dan de latencies die het geheugen aan zou moeten kunnen.
Achteraf had de persoon welke het had aangeschaft eens meer informatie opgezocht en bleek dit op 2,5 te werken met AMD en met Intel wel op 2. Dat is dan ook niet een slimme actie aangezien je dan beter vooraf kunt bepalen op basis van je componenten welke je reeds hebt. Dit is wat ik heb aangegeven, achteraf kijk je een koe altijd in zijn achterste.
Ook hier ben ik het niet met U eens, Ik ben van mening dat U dit zelf al bij het gesprek aan had moeten geven, en dat jullie er niet van uit moeten gaan dat iemand dit zelf altijd wel op zal zoeken.
Verder werd er redelijk vreemd gereageerd met name door de persoon die erbij was, vooraf waren de heren niet bezig geweest met bekijken wat het beste was en nadien was de PDF bij de hand genomen en werd er in de winkel op een vervelende manier gereageerd. Aktie-Reaktie van mijn zijde, mijn informatie was heel netjes en correct, de module is dus wel een Cas 2.
Tjah sorry hoor maar ik zie nog steeds niet wat ik verkeerd heb gedaan, wat heb ik gedaan wat er nou zo onvriendelijk is overgekomen?
Tweede wat ik kwijt wil is dat ik geen verkoper ben maar de vrouwelijke variant!
De reden dat ik niet de naam van het bedrijf erbij zette en er een verkoper van maakte is dat het me niet gepast leek om hier over te discussieren.
Niet verteld hier wordt dus dat er duidelijk wel is verteld dat de module terug kan.
Krijg hier een beetje de indruk dat mensen graag zielig gevonden willen worden.
We weten alles wel maar we gaan niet zelf even onderzoek verrichten. Geven aan dat geheugen defect is en brengen in voor RMA. Zonder kosten alles getest en mail gezonden dat wanneer alles volgens fabrikantinstellingen werkt dit geen RMA betreft. Heren hadden ook even relaxed kunnen overleggen hoe en wat omtrent dit geheugen. Rustig overleggen is met mij prima mogelijk.
Ik denk dat een en ander dan ook gewoon goed was verlopen. De manier van binnenkomen had even anders gekund. Ook heb ik nog aangeboden het geheugen met deze klacht in te zenden, maar ook daar lees ik niets over. Heren toch! Ik neem niet aan dat jullie alles zo half doen als dat je hier een mooi verhaal half maakt?
Waarom zou ik/wij zielig gevonden worden?

Als ik zielig gevonden had worden had ik vanaf het begin wel de naam van het bedrijf etc. erbij gezet, en er een lading onzin bij verzonnen..., ik wou gewoon de mening van andere mensen over deze kwestie weten.

Nadat de koper onderzoek had gedaan naar de modules werd het duidelijk dat de modules alleen met een intel systeem op een cas van 2 willen draaien, we weten dus alles niet, en nadathet geheugen terug gebracht was door jullie heeft hij pas research gedaan, ik vind het nogal logisch om aan te nemen dat geheugen wat verkocht word als geheugen met een cas van 2 ook op een cas latency van 2 in te stellen.

Ik krijg hier de indruk dat je denkt dat de koper het geheugen terug heeft gebracht terwijl hij al wist dat de cas latency verkeerd ingesteld stond...

Nou sorry voor de verwarring maar ik weet nu nog steeds niet wat ik verkeerd heb gedaan, wij hebben gewoon gezegd waar het op stond en niet meer, ik heb U/challenge nergens voor uitgemaakt of dergelijks, ik wil niet dat mensen denken dat ik je daar heb staan uitschelden of dergelijks.

Van wat Ik van het verhaal had begrepen wou U het geheugen wel sturen naar corsair om het te testen maar dan kwam er een prent van €25,- op.

De vriend :)

• Ubernerd
Gamo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:23:
[...]

Ja dat had ik door... Tis eigenlijk best erg dat deze hele thread is opgestart en +- afgerond zonder dat de 'vriend' in kwestie zich er mee heeft bemoeid om te zien wat zijn standpunten waren... naja, sorry 'vriend'

lol hopelijk hebben ze je aanmeldingsformulier nogsteeds
Ik heb het er nog met de koper over gehad, als hem iets niet aanstaat of hij wil wat toevoegen kan hij dat gewoon doen wanneer hij weer tijd heeft toch? :)

• biobak
hellolo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:27:
Hij heeft specifiek gevraagd om een latje ram met een cas latency van 2.0...Hij heeft het er vervolgens nog met U overgehad dat hij een tijdje geleden een 2500+ barton core had gekocht.
Als je mijn post had gelezen, dan had je kunnen zien dat Corsair tegenwoordig het geheugen zowel op Intel als AMD op cas 2 garandeert.

• 3xNix
  • Laatst online: 26-05 22:00

3xNix

golfr in hart en nieren

Wat kan ik hier van smullen zeg.

_/-\o_ Ellen _/-\o_

Klikt allemaal zoooo bekend... kom dit verhaal zo vaak tegen.

Groeten van TD-Dane :+

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

3xNix schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:39:
Wat kan ik hier van smullen zeg.

_/-\o_ Ellen _/-\o_

Klikt allemaal zoooo bekend... kom dit verhaal zo vaak tegen.

Groeten van TD-Dane :+
Kun je mss toelichen wat je precies zo vaak hoort? Dr is zoveel gezegd inmiddels :+
Ik neem iig aan dat je verkoper bent in een computerzaak. ?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 11:05

we_are_borg

You will Comply

Oke ik zal hier eerst op reageren, mag de echte 'koper' hiervan het nog toelichten :)

[...]

Als iemand specifiek vraagt om geheugen met een cas van 2.0 en U weet dat hij een amd systeem heeft vind ik wel dat U dit erbij had moeten zeggen, vind deze manier nogal misleiden eigenlijk..

[...]

Sorry?

Ik vertelde U alleen maar dat het geheugen uiteraard zou werken op de standaard waarden omdat dezen hoger liggen dan de latencies die het geheugen aan zou moeten kunnen.

[...]

Ook hier ben ik het niet met U eens, Ik ben van mening dat U dit zelf al bij het gesprek aan had moeten geven, en dat jullie er niet van uit moeten gaan dat iemand dit zelf altijd wel op zal zoeken.

[...]

Tjah sorry hoor maar ik zie nog steeds niet wat ik verkeerd heb gedaan, wat heb ik gedaan wat er nou zo onvriendelijk is overgekomen?

[...]

De reden dat ik niet de naam van het bedrijf erbij zette en er een verkoper van maakte is dat het me niet gepast leek om hier over te discussieren.

[...]

Als ik zielig gevonden had worden had ik vanaf het begin wel de naam van het bedrijf etc. erbij gezet, en er een lading onzin bij verzonnen..., ik wou gewoon de mening van andere mensen over deze kwestie weten.

Nadat de koper onderzoek had gedaan naar de modules werd het duidelijk dat de modules alleen met een intel systeem op een cas van 2 willen draaien, we weten dus alles niet, en nadathet geheugen terug gebracht was door jullie heeft hij pas research gedaan, ik vind het nogal logisch om aan te nemen dat geheugen wat verkocht word als geheugen met een cas van 2 ook op een cas latency van 2 in te stellen.

Ik krijg hier de indruk dat je denkt dat de koper het geheugen terug heeft gebracht terwijl hij al wist dat de cas latency verkeerd ingesteld stond...

Nou sorry voor de verwarring maar ik weet nu nog steeds niet wat ik verkeerd heb gedaan, wij hebben gewoon gezegd waar het op stond en niet meer, ik heb U/challenge nergens voor uitgemaakt of dergelijks, ik wil niet dat mensen denken dat ik je daar heb staan uitschelden of dergelijks.

Van wat Ik van het verhaal had begrepen wou U het geheugen wel sturen naar corsair om het te testen maar dan kwam er een prent van €25,- op.

De persoon die de spullen heeft gekocht had natuurlijk ook even op de Asus site kunnen kijken of er toevallig problemen zijn met dit bord in combinatie met bepaalde geheugen sims. De verkoper vertellen dat hij een AMD heeft zegt niets aangezien hij of zij niet weet in welk soort systeem het gezet gaat worden. Enige kennis aan de kant van de koopende partij is wel een vereiste. Het geheugen is trouwens gewoon goed alleen door een combinatie (di niet iedereen weet) werk het geheel niet. Als je dit misschien gevraagd had waarom werk deze combinatie niet zoals het staat aangegeven, kunnen jullie een oplossing bieden. Ik denk dat je dan meer berijkt had, maar na het lezen hebben hun dus gewoon geld terug gaven gedaan, wat zeer netjes is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 09-05 16:12
ik zie het hele ''probleem'' niet...

ja had gewoon zélf wat vooronderzoek moeten plegen....

los daarvan...het verschil tussen 2 en 2.5 is in de praktijk niet merkbaar....alleen in benchmarks

en er is genoeg geheugen te krijgen wat met jouw mobo op cas2 draait...alleen dat is niet aan de winkelier om dat voor je uit te zoeken ! :|

Ik koop een zalman 7000, ik ga naar huis en kijk naar me prachtige mobo; heej verrek! Geen gaatjes naast de socket KUT!!!!
zucht
dat had je vantevoren ook effe kunnen zien |:(

[ Voor 63% gewijzigd door Mr. Detonator op 18-10-2005 16:31 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

A:
Het topic hoort hier helemaal niet thuis. Garantie is geen hardware maar valt onder SG

B:
Je hoort hier op GoT óf altijd maar de helft van het verhaal óf een verdraaid verhaal

C:
Webshops worden vrijwel altijd afgezeken, verkopers lullen uit hun nek en hebben geen enkele kennis of minimale kennis

In 99% van dit soort gevallen betreft het 'Tweakers' die menen dat wat postings op een forum voldoende zijn om technische kennis te bezitten. Helaas, dit is in veel gevallen niet het geval. Ik denk dat met wat vooronderzoek prima uitgevonden had kunnen worden welk geheugen bruikbaar is op het betreffende moederbord. Voor je iets aanschaft is het sowieso wel zo handig je terdege te oriënteren en je te verdiepen in de materie.

Als ik mijn ogen sluit en even voorstel hoe het e.e.a. is gegaan of gegaan zou kunnen zijn, dan geef ik toch maar, gezien het voordeel van de twijfel, de schuld aan de 'Tweakerttttt'.

ARME AOW’er

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

* SinergyX met Guardian Angel
Het is natuurlijk ook van belang met welke redelijkheid je zo'n discussie aangaat, meteen schelden, tieren vloeken heeft weinig kans op succes.
zat ik er toch niet zo ver van af ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:41:
[...]

Je maakt mij niet zo snel gek hoor en "meisjes" lijkt me geen sprake van, dame lijkt me voor jou een betere zinspeling.

[...]
Sorry, ik heb je nog niet mogen meemaken :Y)

• 3xNix
  • Laatst online: 26-05 22:00

3xNix

golfr in hart en nieren

Gamo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:49:
[...]

Kun je mss toelichen wat je precies zo vaak hoort? Dr is zoveel gezegd inmiddels :+
Ik neem iig aan dat je verkoper bent in een computerzaak. ?
Daar bedoel ik via een omweg mee, dat cl2 module je nog geen Tweaker maakt.
Eigenlijk alles wat Guardian Angel ook zei.

En nee, ben geen verkoper...

Verwijderd

Deze meneer heeft aangegeven een 2500 AMD te hebben inderdaad, waarop ik reageerde dat ik er ook nog zo een had. Verder is er niets intensief besproken over welk moederbord en dergelijke. Niet meer dan een koetje kalfje verhaal in de winkel. Klant heeft niet verzocht te kijken of de module op een dergelijk moederbord op die lage latency draaide. Enkel de vraag of dit een Cas 2 module was, klant gaf aan dit wel graag te willen en de Corsair had dit vandaar mijn advies. Verder is er dus niets gevraagd en een module welke niet op die latency op zijn bord werkt mijne heren is GEEN RMA!!!!
Zo wordt de module wel hier binnen gebracht dat deze fouten zou geven. Na test blijkt dat dit geheugen foutloos is op standaard instelling. Dan is RMA afgewezen. Met een hoop bombarie en "PDF informatie" komen heren vertellen dat dit niet werkt, vooraf had je dat kunnen zien wanneer je even verder had gekeken en daarbij in acht had genomen welke hardware je zelf hebt. Wanneer ze mij hadden gevraagd of dit op deze lage latency had gewerkt dan had ik dit nader bekeken.
Hier is dus voor de duidelijkheid niet naar gevraagd!!! Soms kopen mensen sneller geheugen wanneer dit niet op de huidige configuratie tot het volle recht komt. Wanneer ik met iedereen een psychologisch gesprek aan moet gaan alvorens een geheugenmodule aan te bieden, vraag ik me af waar ik mee bezig ben. Een klant wil een aankoop doen, wees duidelijk wat je wilt, waarvoor, waarop en dan kan ik advies geven. In dit geval is er gevraagd naar de latency, daar ben ik helder in geweest.
Ik heb geen idee waar je zelf werkt maar duidelijkheid van een klant zelf is ook wel gewenst.
Ik wordt een beetje ziek van mensen die zelf van alles in hun computer duwen en niet vooraf nadenken maar wel klagen als meisjes... :*)

Verwijderd

Gamo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:27:
[...]

Sorry, ik heb je nog niet mogen meemaken :Y)
Weet niet wat je mist... :z

Verwijderd

Kwam toch bij me binnen met een redelijk vreemde houding, vriend die bij je was had ik al even tot de orde geroepen en gemaand tot enige fatsoensnorm. De blaim leggen bij mij is prima maar je moet wel een eerlijk verhaal posten en niet maar de helft. Ik zie hier dus de helft en winkelier of internetshop of niet ik verdom het om op deze manier op Tweakers te worden gezet en besluit je dat wel te doen, ben ik er ook!
Ik heb geleerd dat de klant koning is en ik ben keizer wanneer er op deze manier gereageerd wordt, ik wil je best tegemoet komen maar wel onder normale voorwaarden, misschien ben ik wat een vreemde vogel, maar ik hou er niet van op deze manier benadert te worden. Ook niet om een klant te houden. Dan vertel ik ze rustig naar mijn concullega's te gaan en daar op deze manier terug te komen. Steek je hand even in je eigen boezem. Ik heb je nog meegegeven de module terug te brengen en je geld te retourneren, daarbij is de zaak afgehandelt, dus wat is dit voor gemouw? Het gaat me even op de manier hoe het is verlopen. Mensen die zelf spullen in hun pc duwen vind ik toffe mensen, als ze dan maar weten wat ze doen. Ik mag er toch wel vanuit gaan dat je dan zelf ook op de hoogte bent van waar je mee bezig bent?
Greetz, Ellen

[...]

[...]

Sorry?

[...]

[...]

[...]

[...]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:55:
dit een Cas 2 module was, klant gaf aan dit wel graag te willen en de Corsair had dit vandaar mijn advies. Verder is er dus niets gevraagd en een module welke niet op die latency op zijn bord werkt
Maar er is (denk ik, ik was er niet bij) ook niet aangegeven dat hij alleen CAS2 op intel is. Voor AMD 64 was CAS-2 overal CAS-2 , En las je een winkel instapt dan wil je iets nu hebben, en kun je dus niet van tevoren onderzoeken welke RAM er allemaal op welk moederbord gaat.

En houd houd de verkoper (m/V) ;) vol dat het CAS-2 is. Dan zou ik ook pissig worden. :X

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 15:23
Hier spreekt de 'vriend' zelf.
Had vanmiddag geen tijd, had een overclock sessie bij een vriend en had niet door dat het heele topic al zo snel groeide...lol.

Het is dus zo gegaan: ik ben de winkel gekomen om te vragen over geheugen en of er ook CAS2 geheugen was voor mijn mobotje want ik was ervan op de hoogte dat ik een zinnig mobo
heb (A7N8X-E Deluxe). ik had ook wel op de ASUS site gekeken maar daar stonden maar heel erg weinig geheugen types in en het leek me sterk dat alleen dat geheugen zou werken, en dan kwam er ook nog eens bij dat daar geen 512mb CAS 2 geheugen tussen stond.
Na een poosje overlegt te hebben was de verkoopster WEL op de hoogte van wat voor systeem ik had (is alleen mischien niet helemaal goed over gekomen). Het zag er allemaal positief uit dus heb ik het geheugen besteld en heb het een paar dagen latr opgehaald. toen ik het geheugen had geplaatst viel mij gelijk al op dat de SPD em op 3-3-3-8 zette en eheb ik het na een paar keer booten en zow maar op 2-3-3-6 gezet.ik had inderdaag BSOD's maar die had ik ervoor ook al dus ik dacht dat het kwam vanwege me brakke VGA (9600-PRO weet inmiddels waarschijnlijk het probleem al maar daar gaat het nu niet om) nu heb ik inmiddels een nieuwe HD geinstaleerd en een nieuwe VGA maar ik had nogsteeds BSOD's. toen heb ik het geheugen aan MEMtest onderworpen en toen bleek binnen een uur al dat er meer als 60000 errors waren ontdekt. toen dacht ik zelf dat het geheugen kapot was omdat het op de snelheid en timings liep die de winkel aangaf (en ik ga er vanuit dat ze dat niet gewoon gegokt hebben maar dat ze die wel van corsair zelf hebben).
toen heb ik het geheugen de volgende dag maar weer terug gebracht met de melding dat ik heel erg veel errors had bij de MEMtest. en toen is mij verteld dat ze het wel wouden ruilen en werd er eigenlijk weinig verder overgezegd. toen kwam ik thuis en zag ik in me e-mail inderdaad een RMA bericht staan maar ook een 2e dat me RMA geanuleerd was. ik dus een E-mail terug gestuurd en gevraagd waarom en toen werd mij verteld dat na 1,5 uur memtest ze bij de (inmiddels wel bekende winkel) wel goed werden bevonden. en dat het waarschijnlijk me mobo was of ietsdergelijks.
toen heb ik het maar weer opgehaald en weer in me systeem geplaats en toen heb ik de timings op SPD (3-3-3-8) laten staan. toen heb ik een heele avond MEMtest gedaan en toen bleken ze bij mij ook goed.
toen heb ik de timings weer op 2-3-3-6 gezet en weer opnieuw memtest en toen kreeg ik binnen een halfuur de fouten alweer. toen ben ik maar even gaan kijken of de timings die de winkel op de site aangeven wel kloppen en heb ik op de Corsair site gekeken en daar bleek dus uit dat het geheugen voor AMD systemen op 2,5 CAS moet/kan. dus na de timings op 2.5-3-3-6 te hebben gezet en weer memtest te hebben gedaan een aantal uur bleek het geheugen stabiel.
ik vond dit opzich geen probleem want ik mer er denk ik toch weinig van maar ik vind wel dat dit dan wel gecorigeerd moet worden op de site van Challenge zodat er niet meer klanten zoals mij onstaan.
dus ben ik vandaag na schooltijd (uur of 1 geloof ik) weer naar de winkel gegaan om dat dus even te melden. naar mijn weten was ik totaal niet onvriendelijk maar werd zodra ik begon over dat de info op de site niet klopt gereageerd dat dat wel klopt en dat er bij hun niet bekent was wat voor systeem ik had en dat ookal draait her geheugen bij AMD systemen op 2,5 dan blijft het wel gewoon CAS2 geheugen. en er werd duidelijk benadrukt dat er bij mij thuis dan waarschijnlijk iets fout is want bij hun was de memtest wel goed. toen vroeg Helollo dus op welke timings ze hadden getest en het antwoord daarop was dat ze die op de standaart timings die de fabriekant ze heeft gegeven getest zijn. en toen wij melden dat de standaart SPD timings 3-3-3-8 waren werden we uit gemaakt voor wijsneus en dat zij wel wat meer verstand van geheugen had omdat ze ouder is (niet dat oud zijn iets met wijsheid te maken heeft) inmiddels moest ik inderdaad een beetje lachen want er was een hevige discusie ontstaan terwijl dat helemaal niet de bedoeling was. ook hierop werd gereageerd dat we niet zo lacherig de wijsneuzen moesten uithangen. uiteindelijk werd mij verteld dat ze niks voor me konden doen( niet dat ik wou dat ze iets voor mij deden maar meer om hunzelf) en datals ik wou ik het geheugen maar oest terug brengen en dan kreeg ik me geld wel weer terug.
ik wou helemaal niet me geheugen ruilen want ik vind het wel best zo het ging mij alleen maar erom dat ze het verkeerd aangeven waar zewaarschijnlijk inet zelf bewust van zijn.

ik denk dat het gewoon allemaal berust op een misverstand en dat de Verkoopster kwaad reageerde omdat ze verwachte dat ik niet blij was met het geheugen en daarom maar zoveel mogelijk wou proberen om het zo te laten lijken dat het aan mij ligt. ik zelf vind het wel best zo en ben ook helmaal niet kwaad om het geheugen maar ben wel van mening dat er wel wat vaker geluisterd mag worden naar wat de klant te melden heeft, want het ging mij er alleen maar om dat ze zich bewust werden dat er een fout zit in hun site en dat dat niet voor meer problemen zou zorgen.

ik laat het nu hier maar bij want ik moet zo eten en daarna moet ik werken dus het zal wel stikken van de typ fouten omdat ik me helemaal kapot heb getypt om het nog snel ff tussendoor te kunnen doen maar als ik vanavond weer thuis kom zal ik het nog allemaal wel ff beter bekijken.

Verwijderd

Deze module is geschikt voor een latency van 2 wat de klant ook is medegedeelt, wanneer iemand enkel een module komt kopen kun je toch niet inschatten wat iemand precies heeft?
Deze klant vroeg enkel om geheugen wat cas 2 was??

Ellen
leuk_he schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:08:
[...]

Maar er is (denk ik, ik was er niet bij) ook niet aangegeven dat hij alleen CAS2 op intel is. Voor AMD 64 was CAS-2 overal CAS-2 , En las je een winkel instapt dan wil je iets nu hebben, en kun je dus niet van tevoren onderzoeken welke RAM er allemaal op welk moederbord gaat.

En houd houd de verkoper (m/V) ;) vol dat het CAS-2 is. Dan zou ik ook pissig worden. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 17:13 ]

• biobak
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:13:
Deze module is geschikt voor een latency van 2 wat de klant ook is medegedeelt, wanneer iemand enkel een module komt kopen kun je toch niet inschatten wat iemand precies heeft?
Deze klant vroeg enkel om geheugen wat cas 2 was??
[...]
Quote van de Corsair site:

New Latency for C2 Modules
Corsair is pleased to announce that effective immediately, all Corsair "C2" rated modules are guaranteed to run at a CAS Latency of 2 in all current production AMD motherboards!

Dus niet meer Cas 2.5 maar Cas 2 voor Intel en AMD voor alle modules die Cas2 op Intel en Cas 2.5 op AMD waren.

Met andere woorden. Verkoper heeft gelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door biobak op 18-10-2005 17:23 ]

Verwijderd

Ik denk dat je beter even duidelijker had kunnen zijn. Ik krijg meer klanten in de winkel en mail veel over dit soort zaken met mensen. Ik kan me goed herinneren dat je in de winkel stond en we het over de processor hebben gehad. Maar duidelijk was aan de balie voor mij dat je een snelle module wilde pc 3200 cas 2. Corsair was goed geprijsden paste bij je budget. Je wilde ook een schijf en ik heb je nog netjes gebeld dat deze langer duurde. Uiteindelijk heb je erover nagedacht zelfs en me pas later gebeld dat ik dit voor je in bestelling kon zetten. Ik heb dit op je verzoek gedaan. Ik heb op jouw verzoek de order ingevoerd. Je had zelf dus ook thuis nog meer informatie kunnen vinden. Zie meer info en daar wordt duidelijk aangegeven hoe en wat. Mijn probleem is dat mensen heel snel kunnen posten op Tweakers, de meest wilde uitlatingen als FUCK Challenge. Ik vind dit stijlloos en dat niet alleen nu ik dan toch mijn mening ongezouten aan het doen ben vind ik dat een waardeloze eigenschap. Mensen bij Challenge Computers werken hard en zijn altijd gemotiveerd om de beste adviezen te geven. Lekker makkelijk een ander de schuld in de schoenen te schuiven lekker anoniem bij Tweakers!
Nou, mijn naam staat erbij, ik ben Ellen van der Ploeg eigenaresse van Challenge Computers.
Laat ik maar een statement maken en mezelf netjes voorstellen. Ik vind het een waardeloze mentaliteit om als een haas te posten onder nicknames. Veeg mijn achterste dan ook echt af met dit soort onzinnige halve verhalen. Wie de broek pas trekke hem aan!

Ellen van der Ploeg
[quote]little geek schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:11:
Had vanmiddag geen tijd, had een overclock sessie bij een vriend en had niet door dat het heele topic al zo snel groeide...lol.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 17:48 ]

• libie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-05 15:19
little geek schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:11:
Had vanmiddag geen tijd, had een overclock sessie bij een vriend.
Overclock sessie in je broek zeker B)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik had ook wel op de ASUS site gekeken maar daar stonden maar heel erg weinig geheugen types in en het leek me sterk dat alleen dat geheugen zou werken
Dus je hebt research gedaan, maar toch eigenwijs doorgaan? Ze zetten het er niet voor niets neer...

Vooraf even kijken op de website van de shop, snelle blik bij de fabrikant en deze hele topic had niet nodig geweest.

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 17:42

robdejongNL

Bite me

Daar ben ik het roerend mee eens.
Als echte tweaker ga je toch echt wel research doen voordat je met zulk beauty geheugen gaat spelen. :7

[ Voor 1% gewijzigd door robdejongNL op 18-10-2005 17:33 . Reden: typo ]

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

little geek schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:11:
Hier spreekt de 'vriend' zelf.....

zodra ik begon over dat de info op de site niet klopt gereageerd dat dat wel klopt en dat er bij hun niet bekent was wat voor systeem ik had en dat ookal draait her geheugen bij AMD systemen op 2,5 dan blijft het wel gewoon CAS2 geheugen. en er werd duidelijk benadrukt dat er bij mij thuis dan waarschijnlijk iets fout is want bij hun was de memtest wel goed........

ik wou helemaal niet me geheugen ruilen want ik vind het wel best zo het ging mij alleen maar erom dat ze het verkeerd aangeven waar ze waarschijnlijk niet bewust van waren....
Ok dan, goeie actie van little geek, maar jammer genoeg door wat misvattingen fout gegaan :(

Challenge, ok je hebt gelijk, het is C2 geheugen mààr zet er dan wel bij dat het bij AMD anders ligt, ik hoop dat dat inmiddels wel gewoon geaccepteerd kan worden dat het erbij moet staan.

Jullie zijn nieuw Challenge, en ik ben benieuw wat jullie te bieden hebben en hoe de toekomst zal verlopen :)

iig zonder mij, maar dat wisten we al 8)7

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Sinergy schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:27:
[...]

Dus je hebt research gedaan, maar toch eigenwijs doorgaan? Ze zetten het er niet voor niets neer...

Vooraf even kijken op de website van de shop, snelle blik bij de fabrikant en deze hele topic had niet nodig geweest.
Er was niet iets mis met zijn mobo of geheugen maar hoe de latencies verwerkt werden....

Verwijderd

Dat je hierin nog zoveel tijd steekt ellen, kun je beter aan de koffie :D

gr S

Verwijderd

We zijn niet nieuw..bestaan al 3 jaar inmiddels (ben je nieuw op Tweakers???) en hebben 2 vestigingen. In Drachten een nieuw pand dat is inderdaad nieuw. Ja, zonder jou dat heb je goed. Op deze manier ben je niet gewenst. We hebben wel wat beters te doen! Alhoewel ik me smakelijk vermaak inmiddels op dit forum. Kom straks helemaal ontspannen thuis zeg!
Gamo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:35:
[...]

Jullie zijn nieuw Challenge, en ik ben benieuw wat jullie te bieden hebben en hoe de toekomst zal verlopen :)

iig zonder mij, maar dat wisten we al 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 17:46 ]

Verwijderd

offtopic:

@Ellen: welkom op GOT :) Maar het is niet handig dit topic te lezen. In het vervolg best editen en geen posts quoten die kilometers lang zijn, zonder in te korten.
(ik weet het, dat editen is niet echt makkelijk als er zo snel gereageerd wordt, maar doe aub al iets aan die quotes)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:43:
offtopic:

@Ellen: welkom op GOT :) Maar het is niet handig dit topic te lezen. In het vervolg best editen en geen posts quoten die kilometers lang zijn, zonder in te korten.
(ik weet het, dat editen is niet echt makkelijk als er zo snel gereageerd wordt, maar doe aub al iets aan die quotes)
Wat maakt dat uit, als het er maar staat toch?? 8)7

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:39:
Dat je hierin nog zoveel tijd steekt ellen, kun je beter aan de koffie :D

gr S
Ik vind het geweldige PR :)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:43:
offtopic:

In het vervolg best editen en geen posts quoten die kilometers lang zijn
Excuus ik zal me gedragen :*)

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Pas maar op 'mevrouw de eigenaresse van CC', want als klanten eenmaal doorhebben dat ze hier op het forum aandacht (feedback) kunnen krijgen (en veel klanten van jullie zijn tweakerts), gaan ze allemaal van dit soort schreeuw topics openen voor al hun ditjes en datjes, als ze vinden dat er niet snel genoeg op hun mails wordt gerageerd ofzo.

Als je dan de naam van de zaak nog wilt verdedigen heb je geen leven meer.

Overigens vind ik het heel tof dat je op deze wijze de zaak wil toelichten (er zijn altijd meerdere kanten aan een verhaal natuurlijk).

Maar zorg dat dit een uitzondering blijft, voor je eigen bestwil :-) .

• Cloud
  • Laatst online: 26-05 08:52

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

J!M!B schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:53:
Pas maar op 'mevrouw de eigenaresse van CC', want als klanten eenmaal doorhebben dat ze hier op het forum aandacht (feedback) kunnen krijgen (en veel klanten van jullie zijn tweakerts), gaan ze allemaal van dit soort schreeuw topics openen voor al hun ditjes en datjes, als ze vinden dat er niet snel genoeg op hun mails wordt gerageerd ofzo.

Als je dan de naam van de zaak nog wilt verdedigen heb je geen leven meer.

Overigens vind ik het heel tof dat je op deze wijze de zaak wil toelichten (er zijn altijd meerdere kanten aan een verhaal natuurlijk).

Maar zorg dat dit een uitzondering blijft, voor je eigen bestwil :-) .
Mee eensch, ook al is dit natuurlijk een noodoproep van de klant deze keer. Maar laat het niet veel vaker voorkomen nee ;) Dat is alleen maar een nadeel voor je en je zaak! Email is een betere oplossing.
Maar desondanks heel tof dat je de boel toe wou lichten! _/-\o_

En ga zo door met Challenge; ik en velen met mij halen al aardig wat onderdeeltjes daar weg ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Luister, er zijn altijd dingen die mislopen in een bedrijf of met een klant hoe dan ook maar. Ook in een normal job maak je als werknemer weleens fouten. Menselijk! Iedereen doet dat hoor. Waar ik weleens goed van baal is dat gejengel op Tweakers en dan met een half verhaal. Graag maak ik dat even duidelijk. Shopsurveys van bedrijven worden ook af en toe volgegooid met frustraties. Je moet jezelf ook weleens afvragen of dat altijd zo heel terecht is. Ik vind het weleens goed om zo te reageren. Naast winkel of internetshop zijn wij ook maar mensen en ik weet zelf hoe hard er gewerkt wordt, meer informatie op de site voor de klant alles zo volledig mogelijk aanleveren voor de klant. Maar we zijn geen TITA Tovenaar. Ik reageer op dit topic omdat ik niet van halve waarheden hou, gewoon eerlijk blijven dat is zoals het hoort!
[quote]J!M!B schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:53:
Pas maar op 'mevrouw de eigenaresse van CC', want als klanten eenmaal doorhebben dat ze hier op het forum aandacht (feedback) kunnen krijgen (en veel klanten van jullie zijn tweakerts), gaan ze allemaal van dit soort schreeuw topics openen voor al hun ditjes en datjes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 18:01 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik vermaak me kostelijk. En ben ook nog eens op zoek naar werk.
Ik denk dat ik nu echt serieus even een sollicitatiemail + CV naar een computerzaak hier in buurt stuur :P

Verwijderd

Wat is nu precies het probleem? cas 2 of cas2.5 maakt in de praktijk echt geen drol uit! :? 8)7

Als het maar stabiel loopt!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:10:
Wat is nu precies het probleem? cas 2 of cas2.5 maakt in de praktijk echt geen drol uit! :? 8)7
Het maakt geen drollen uit, maar wel geld. Het "echte" CAS2 geheugen (dat nieuwe van corsiar, weet niet of het al geleverd wordt) is is wel duurder. dat heeft weer te maken budget.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je de draad leest zie je dat dat allang het probleem niet meer is :P Als er uberhaupt nog wel een probleem is...

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 18-10-2005 18:19 ]

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 07-04 11:28

6,25 nanoseconden om 5 nanoseconden @ DDR400
Zouden jullie de module hebben teruggenomen/geruild als er niet zo'n bombarie was gemaakt & ze netjes hadden gevraagd om een CAS2 module voor en amd systeem

Technisch gezien niet helemaal waar. Een verkoper kan niet in schatten hoeveel systemen een gebruiker in bezit heeft, het is natuurlijk wel aan te nemen en misschien had de verkoper hierna moeten vragen. Maar van een gebruiker verwacht je toch dat is vraagt om cas2 VOOR een AMd systeem, da's wat anders dan vragen om cas2 geheuygen, en tussen neus & lippen door laten vallen dat je een amd systeem hebt gekocht....
Dat heten kleine lettertjes. Het geheugen kán ook op CAS 2 lopen, alleen niet in jullie AMD systeem. Als ik ddr2 geheugen koop zonder te kijken of dat in mijn duron mobo kan, is dat dan mijn probleem of die van de verkoper?
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:55:
Deze meneer heeft aangegeven een 2500 AMD te hebben inderdaad, waarop ik reageerde dat ik er ook nog zo een had. Verder is er niets intensief besproken over welk moederbord en dergelijke. Niet meer dan een koetje kalfje verhaal in de winkel. Klant heeft niet verzocht te kijken of de module op een dergelijk moederbord op die lage latency draaide. Enkel de vraag of dit een Cas 2 module was, klant gaf aan dit wel graag te willen en de Corsair had dit vandaar mijn advies. Verder is er dus niets gevraagd en een module welke niet op die latency op zijn bord werkt mijne heren is GEEN RMA!!!!
Ik moet toegeven dat dit op zijn minst een beetje slordig is. Ik snap ook wel dat je als verkoper niet altijd de tijd & goesting hebt om bij elke klant naar het naadje van de kous te vragen, maar het was op zijn minst aanemelijk dat de koper een amd systeem had.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:03:
Ik heb je nog meegegeven de module terug te brengen en je geld te retourneren, daarbij is de zaak afgehandelt, dus wat is dit voor gemouw? Het gaat me even op de manier hoe het is verlopen.
8)7

Mja dan snap ik ook niet wat de ts* zit te zaniken... geef die module terug/ruil hem om of spendeer je geld ergens anders ...

*=topicstarter, voor de nieuwelingen op tweakers :>
True..true

@ts, biedt nou maar je excuses aan misschine mag je een andere module uitzoeken die wel cas 2 doet ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Rey Nemaattori op 18-10-2005 19:09 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft niks meer met Processors en Moederborden te maken, laat staan Geheugen 8)7

User-user kwesties handel je maar af per email, MSN, ICQ, Gtalk, IM, etc. Garantieperikelen bespreek je maar met de leverancier of de fabrikant. Mochten jullie daar niet uitkomen, dan is er nog altijd de online juridische hulpverlening op o.a. www.staiksterk.nl (zoals ook uitgelegd in het welkomst-gedeelte van de PMG FAQ). Ervaringen over webshops kun je teruglezen danwel posten in www.tweakers.net/shopsurvey :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 18-10-2005 19:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.