Toon posts:

[XP] Netwerk installatie zonder FAT partitie en PE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren/Dames/Ander gespuis,

Ik ben hier op werk bezig met een scripted (unattended) installatie van Windows XP Professional via het netwerk. Deze wordt middels een Altiris job gescheduled, en via PXE uitgevoerd.

Alles werkt op zich wel, maar het nadeel is dat ik perse een FAT16/32 partitie op de harde schijf nodig heb om de setup files te kopieren tijdens de begin fase van de setup.
Wanneer er geen FAT16/32 is kunnen er geen setup files worden gekopieerd.

Ik weet dat wanneer je installeert middels de setup CDROM je geen FAT partitie nodig hebt, dus hoe kan dit met een netwerk installatie?
Ook weet ik dat ik WinPE zou moeten/kunnen gaan gebruiken, maar licentie technisch is dat niet mogelijk bij ons.

In de unattended.txt heb ik aangegeven dat ie de volledige disk moet gebruiken en formatteren als NTFS.

Zoeken met google en hier op GoT heeft tot geen oplossingen geleidt. Heeft iemand dus ervaring hiermee, of weet andere links waar meer relevante informatie staat, zodat ik mijn installaties kan gaan doen?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zomaar een idee:

Ramdrive, zo is het er, zo is het weer weg.

Op die manier heb je een partitie die alvast je HD niet vervuild.

Je zou ook een netwerkschijf kunnen gebruiken, logisch is anders, maar als het werkt.

Maar ik weet niet wat je allemaal kunt scripten.

Verwijderd

Topicstarter
RAMDrive kan wel, je kunt nl. een /noreboot meegeven.
Probleem dan is dat je bijna geen geheugen over hebt om de setup uit te voeren.
Naast de i386 directory wordt nl. ook een berg drivers meegestuurd.

De nieuwe systemen hebben standaard 1GB RAM, maar de oudere systemen hebben 512MB max en sommige zelfs maar 256MB RAM. Schiet dus niet op.

Een netwerk share gebruiken wil ook niet, omdat een PC niet kan booten van een netwerk share. Ok, met de /noreboot is dat (hopelijk) geen probleem). Snelheid is dan niet geweldig natuurlijk. Kopieren naar desktop en terug naar server is ook niet echt wat. Plus dat als je meer dan één PC tegelijk gaat doen je problemen krijgt files die al bestaan, etc.

Ik heb zelf ook al gedacht om iets van gdisk (van Symantec Ghost) te gebruiken als een scripted gedeelte voor de WXP setup, maar da's ook niet echt ideaal. Kost nl. ook weer extra tijd om 80GB (nieuwe systemen hebben een 80GB disk) te formatteren, plus een convert te doen naar NTFS tijdens de setup.

edit:
/noreboot werkt alleen maar met winnt32.exe, en die werkt niet in DOS...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het schijnt dus echt niet te kunnen wat ik wil.
Alleen de Bootable CD kan dit. Wordt dus werken met GDISK van Symantec Ghost.
100% partitie op disk, FAT32 en format-on-the-fly.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je niet RIS gebruiken ipv wat je nu gebruikt? Die kan dit namelijk wel wat jij wilt :)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
elevator schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:17:
Kan je niet RIS gebruiken ipv wat je nu gebruikt? Die kan dit namelijk wel wat jij wilt :)
Dat kan met Altiris ook.
Je kan met Altiris ook partities aan laten maken, ook in ntfs.
Ook complete raid configs, als ik het goed heb.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar RIS gebruiken wij hier dus niet.

Met Altiris kun je idd ook partities laten aanmaken, maar kost weer teveel tijd aangezien ie dan 80GB volledig moet formatteren. met gdisk kun je een quick format uitvoeren (format on the fly).

edit:
Er is een DOS_ONLY.IMG voor Altiris die FAT32 kan formatteren. Doet ook een quick format ipv de surface scan voor bad sectors ook te doen. Scheelt tijd, want ik kan de image in de Scripted OS Install job opgeven. Probleem is dus nu eindelijk opgelost!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 11:32 ]

Pagina: 1