Toon posts:

welke computer??

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zus gaat binnen kort een pc-tje kopen ze speelt nooit spellen en is ook geen tweaker en heeft em vooral nodig voor school(grafische school) en om te internetten welke is een goede keus qua prijs/prestatie vehouding?

deze: Cd-Rom 48 Speed Aopen / Sony
Cooler Celeron, K6 socket 7
Keyboard Win95 PS/2
logitec wheelmouse usb
ASUS CUBX ATX 355
8400 MB Quantum Fireball
ATX Miditower AOpen
Diamond Viper II 32 MB
Memory Dimm 128 MB PC-100
Diskdrive Mitsumi 1.44 Mb
Soundcard Soundblaster 128 PCI
Cpu Intel Celeron 566 MMX
utp netwerkkaartje (voor internet)
voor ongeveer 2400

of deze?

Cd-Rom 48 Speed Aopen / Sony
Cooler Celeron, K6 socket 7
CPU Amd K6-2 3D 533 MMX
Memory Dimm 64 MB PC-100
Keyboard Win95 PS/2
Epox MVP3G2, 1 MB
Netwerk Kaart 10Mbit UTP / BNC PCI
Soundcard Soundblaster 128 PCI
8400 MB Quantum Fireball
Diskdrive Mitsumi 1.44 Mb
ATX Miditower 230 W
Diamond Speedstar A55 8Mb AGP
Mouse Logitech wheel Oem USB

voor ongeveer 1500 piek

en weet iemand nog een goede en goedkope 17'monitor voor bij een van de systeem voor rond de 600 piek en wat is een goede netwerk kaart en hub voor internet via de kabel?

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

als er toch geen top prestatie van wordt verwacht zou ik de onderste nemen maar dan wel met een grootere HD

Verwijderd

Ik zou geen van beide nemen, maar ik bouw dan ook alles zelf :)

Als die de keuze was, dan werd het de eerste. Dat systeem is een stuk sneller en beter op de toekomst voorbereid.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Mister-Freeze=> echt niet , s1ickb0y zegt nameljik dit:
en heeft em vooral nodig voor school(grafische school)
Dan zou ik gaan voor het bovenste systeem met zijn 128 MB, want dit heb je echt nodig bij grafische programma's. en die Celeron die erin zit is sneller qua clockspeed maar ook als waren ze gelijk aan elkaar, die K6 versie van AMD zuigt :r. En zoals TwwT_Unexplained zegt, het zelf inelkaar zetten van je computer is natuurlijk het best :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Neem me niet kwalijk hoor, s1ckb0y , maar je zegt dat ze er grafisch werk mee gaat doen en dan vraag je naar een goedkope monitor?! Schaam je!
De tweede is goed, maar koop er dan een goede monitor bij, prop er een G400 in en 128 MB RAM

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Op de grafische school maken ze vooral gebruik van software als Adobe Photoshop en Illustrator. Dus moet je systeem met dergelijke software prettig werken.

Photoshop vereist een flinke hoeveelheid geheugen en een processor die aardig kan rekenen, d.w.z. min. 128 MB en een celeron of pentium-III.

Er moet ook een aardige hoeveelheid harde schijfruimte zijn, d.w.z. het absolute minimum is 10 GB.

De video-combinatie moet zo kleurecht mogelijk werken (voor Photoshop). Een videokaart van Matrox lijkt dan de aangewezen, is 2D voldoende, of moet er ook openGL mee gedaan worden? Goed 17" scherm is noodzakelijk, maar liever nog 2" erbij. Sony of IIyama.

Printer: wat heb je aan grafische dingen als je het niet afdrukt. Een printer met photo-kwaliteit is dan nodig. Misschien met A3-mogelijkheid, maar dat is vrij duur.

Internet: blijkbaar gaat ze internetten via een LAN, anders lijkt een modem meer op zijn plaats dan een NIC. Internet werkt natuurlijk op elk beetje snel apparaatje. Dat is geen criterium.

Houdoe

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:33

sjaak

un giorno credi

Inderdaad, minimaal 128 MB, 10 Gig, Matrox 400, 19" monitor (beetje goed merk) zijn toch wel de vereisten om prettig te werken, als je op bepaalde dingen gaat beknibbelen heb je natuurlijk dingen die minder kunnen.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Wat dacht je hiervan

Abit BF6 (Atx)
Intel Celeron 566Mhz + Slot1-Socket370
128Mb Dimm 133Mhz
Matrox G400 Single head 16Mb
Seagate 13.0Gb 7200 rpm
Aopen 48 speed
BTC Keyboard
Logitech Pilot wheelmouse
Creative Soundblaster 128
LG Studioworks 795 FT+

Voor ongeveer 3000 gulden (is wel wat duurder maar minstens vereist)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze dan?
celeron 500
msi ms-6309 met onboard sound en via chipset
128mb 100mhz ram
miditower 250watt
matrox g400 32mb oem
maxtor hd 10,2gig 5400rpm u66
a-open 48x cd-rom
wisecom netwerkkaartje
voor : +-1870

voor een minitor moet ik nog ff kijken
en heb je nog wat suggesties post maar een reply ok

Verwijderd

msi ms-6309 met onboard sound en via chipset
Goeie zet, bespaard weer geluidskaart, koop ook goedkop boxjes erbij, of heeft ze versterker? sluit hem dan daar op aan...

maxtor hd 10,2gig 5400rpm u66
Slechte zet, doe 15 als ze met photosjop werkt, is niet veel duurder, heel weinig zelfs, liever 7200rpm, hij moet snel kunnen swappen bij photosjop...

128mb 100mhz ram
Slechte zet, koop wel 133mhz, of kan dat niet met dit moederbord? meeste winkels (funprice ed.) is 100 evenduur als 133...

Monitor --> IIyama A702HT (17") of 19" variant... wel eentje van de absolute flatserie en ga daar NIET op bezuinigen, das NIET slim...

Matrox G400 Single head 16Mb --> Goeie zet...
Pagina: 1