[CSS] IE laat streepjes onder hyperlinks weg

Pagina: 1
Acties:

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Hoi, voor school moest ik mn eerste site in CSS maken. Dit heb ik dan ook gedaan, maar kritisch als ik ben wil ik dat hij er hetzelfde uitziet op IE en FF. Nu zit hij er naar mijn mening goed genoeg uit in FF maar in IE is er iets heel geks aan de hand.

Eerst maar even de link:
http://www.pietbuijsman.nl/school

(sommige dingen in de code zullen ongetwijfeld nog wel wazig zijn maar het is dan ook mijn eerste css site).

Mijn probleem betreft de rechter groene kolom (genaamd zooi). In firefox zie je daar netjes streepjes onder de hyperlinks maar in IE niet. IE geeft WEL streepjes in het menu terwijl ik ze naar dezelfde linkeigenschappen in mijn CSS code verwijs. Enig idee hoe dit mogelijk is?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

crisp

Devver

Pixelated

De border staat er wel, maar valt weg in IE. Dit kan je zien als je een (line-)height toevoegd aan je dl dt rule ;)

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Probeer van dashed eens dotted te maken, of gewoon eerst solid :)

Edit:
Hmm, wat crisp zegt is idd het probleem.

[ Voor 29% gewijzigd door André op 18-10-2005 12:59 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:06

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Virax
crisp schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:58:
De border staat er wel, maar valt weg in IE. Dit kan je zien als je een (line-)height toevoegd aan je dl dt rule ;)
Hmmm vaag dat je dat dan weer moet invullen. Ik heb line-height 25px gedaan en ondanks dat je geen verschil ziet staan er nu inderdaad wel streepjes... Vaag zeg met dat scripten, daar moet je ook maar opkomen... Thnx iig :)

Verwijderd

klas geel?

studeer je toevallig interactieve media @ HvA?

Ik zat vorig jaar in klas groen ;)

doe nu 2de B&O

• Virax
Jah :) interactieve media

• Virax
Ik heb meteen nog een vraagje, en aangezien jullie mijn vorige vraag zo snel beantwoord hebben (het zal vast komen omdat ik niet zo heel veel ervaring heb) zal ik mijn laatste vraag ook maar even in dit topic posten (ik wil niet dat dit board vol met n00bie vraagjes komt te staan).

Bij mijn CV pagina ( http://www.pietbuijsman.nl/CV.html ) wil ik dat de 3 delen (personalia, opleiding en ervaring) meer gescheiden worden. Daarom heb ik bij opleiding en ervaring een padding toegepast (margin werkt niet? als ik dat gebruik zie ik wel dat hij van lins af inspringt maar vanaf boven en onder zie ik geen verschil, ook niet met margin-top).

Padding werkt wel, maar het verschil tussen FF en IE qua opening lijkt wel 3x zo groot. Is er ook een makkelijke manier om dezelfde openingen in IE en FF te krijgen? (anders is het gat bij FF "te" klein en bij IE "te" groot".

Alvast bedankt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Geef je h3's op die pagina een margin-top?

• Virax
Dat werkt niet... Maar ik denk wel dat ik weet hoe het komt...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
h3 {
    font-family: Bookman old style, Georgia, Arial, Tahoma;
    font-size: 16pt;
    color: #23AD12;
    margin: 0px;
    clear: both;
}

h3.cv {
    padding-top: 30px;
}

Ik heb bij H3 al margin: 0px; aangegeven... Maar als ik goed heb opgelost tijdens de les is h3.cv specifieker en zou die dus de gegevens moeten overschrijven toch? Dus als ik die op margin-top: 30px; zou zetten zou hij dat gewoon moeten doen, maar dat gebeurt dus niet...

Ik kan wel bij h3 de margin op 30 zetten en dan werkt het wel, maar dan gaat personalia ook naar beneden en dat is nou net weer niet de bedoeling (vandaar dat ik opleiding en ervaring ook onder een andere class heb gezet (te weten h3.cv).

• Virax
*kick

Misschien dat ik iemand de indruk gaf dat ik het probleem heb opgelost maar dat is dus niet het geval he ;)... Iemand zal het toch wel weten lijkt me?
Pagina: 1