[SHOUTcast] Stream (van url) doorsturen met shoutcast.

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Met SHOUTcast server en de DSP plugin voor linux heb ik een streaming server draaien. Hierbij kan ik netjes een playlist afspelen. Maar wat ik eigenlijk wil doen is een bestaande stream van bijvoorbeeld 538 of SlamFM doorsturen via mijn eigen server. Dit krijg ik echter niet voor elkaar met de DSP plugin.

Heeft iemand een idee hoe dit zotte idee wel moet?

Ik ben nog niemand tegen gekomen hier op het forum die een stream door wilde sturen en op google kan ik er ook niets over vinden (of ik zoek verkeerd ;)).

• Fles
Misschien klopt het dan toch dat ik het inderdaad niet kon vinden ;)

*met kick*

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 08:56

Simkin

Bzzzzz

Hoe werkt de DSP plugin voor Linux? Kan je elke willekeurige player gebruiken als input device?
Anders lijkt het mij een kwestie van de stream openen met een player en die als input laten gelden voor de plugins.

• Fles
DSP voor linux werkt alleen met een playlist. De player moet wel ondersteuning bieden om als source te kunnen dienen voor shoutcast. Kan niet met de eerste de beste mp3 speler.

Heeft misschien iemand een alternatief die het wel kan?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Met mplayer kun je wel wat bereiken geloof ik. Ik ben er wel eens mee bezig geweest maar de kwaliteit is ronduit brak. Dat komt vooral omdat MPlayer van een stream leest en zelf vervolgens moet decoden en weer encoden naar het output device (DSP plugin achtig iets). Het kwaliteitsverlies is nogal groot.
Je kunt even in de MPlayer man-page kijken wat de precieze opties zijn die je nodig hebt maar het kan in princiepe wel.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

je kan met shoutcast een relay aanleggen, kijk eens in de help van shoutcast
Pagina: 1