Toon posts:

TCP/IP niet configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
@home
|
router
1 ... 2
XP ... W98se

Als ik mijn PC opstart duurt het ruim een half uur, voordat ik met mijn XP bak op internet kan. (een van de netwerkkabels is niet goed aangesloten), das het probleem niet, want ik heb de kabels verwisselt en dan blijft het hetzelfde. De W98se versie is direct online!
Nu wil ik de eigenschappen bekijken van het TPC/IP protocol, maar bij 'Microsoft TCP/IP versie 6'
heb ik alleen de optie installeren en verwijderen. De optie eigenschappen is niet 'klikbaar'.
Moet ik deze wel gebruiken of moet ik deze verwijderen en iets anders toevoegen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 09:15 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
In XP:Start » Uitvoeren » cmd » ipconfig /all
In 98SE: Start » Uitvoeren » winipcfg

:?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 11:26
tcp/ip versie 6 verwijderen en alleen tcp/ip protocol in de lijst...

Systeem Specs

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Met tcp/ip versie 6 heb je niks te maken, dat krijg je toevallig bij XP sp2 .

Al "repair"van je local area connection geprobeerd? zoja, geeft dat een fout?

Personal firewall en/of spyware dat de boel loopt te blockken?

start eens een (file->run) "cmd" sessie op en draai daar eens "ipconfig /all" en kijk eens in de faq hoe je dit moet interpreteren/ en/of post het hier.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier is een screen van ipconfig /all. Nu is de verbinding trouwens wel in orde. Alleen het is zeer storend dat ik steeds een minimaal een half uur moet wachten tot er verbinding is.
http://members.home.nl/fonsvdweerdt/ipconfig.JPG
Occy74 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:02:
tcp/ip versie 6 verwijderen en alleen tcp/ip protocol in de lijst...
Kan ik deze nu verwijderen of niet?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ja, gewoon wegggooien..

Verwijderd

Topicstarter
OK, die is uitgeschakelt. Zal ff de /ipconfig all opnieuw posten:
http://members.home.nl/fonsvdweerdt/IPconfig2.bmp link aangepast!!
Zijn er hier dingen die fout staan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 15:34 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:35:
[...]

OK, die is uitgeschakelt. Zal ff de /ipconfig all opnieuw posten:
https://homedrive.home.nl/fonsvdweerdt/publiek/IPconfig2.bmp

Zijn er hier dingen die fout staan?
Moet een login+pass invoeren.. :?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

niks mis mee( die eerste dan, die 2e is idd password protected)

Als hij het weer niet doet, maak dan eens een copy/paste actie van ipconfig/all,
probeer eens repair en/of kijk eens of "ipconfig /renew" dan helpt of zinnige foutmeldingen geeft.

Kijk trouwens ook eens naar de output van je eventviewer naar foutmeldingen tijdens het opstarten
(start->run->eventvwr)

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 18-10-2005 12:51 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
OK, foutje: dit is de link naar het plaatje van mijn ipconfig /all zoals het nu is:
http://members.home.nl/fonsvdweerdt/IPconfig2.bmp

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

offtopic:
je had ook de text kunnen markeren en in een [code] block kunnen kopieren

Het is wellicht zinvoller ook de output van ipconfig/all neer te zetten als hij het niet doet. Maar ipv6 is inderdaad goed verwijderd zo te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 18-10-2005 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat is de OOK output als ik vragen mag. Excuses voor mijn onwetendheid!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:04:
wat is de OOK output als ik vragen mag. Excuses voor mijn onwetendheid!
Sorrie foor de tiepfaut. sin gekorrigeert. 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

Topicstarter
8)7 dacht al dat het weer een of andere term was die ik niet kende. De PC moet een paar uur hebben uitgestaan wil die de fout weer geven. Ik zal morgen als ie weer moeilijk doet de output van ipconfig /all noteren! Voor zover: _/-\o_

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heb je nu de output van de eventlog (file -> run -> eventvwr ) nog bekeken?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

JA, die, en je kunt ook dubbelklikken op de regels. (hint)

Ik zie al dat dhcp fout gaat, maar het is ook interresant om te zien waarom het fout gaat, de regels voor en na de rode kruisjes en de gele warnings.

(Alsof tcp/ip te snel opstart ofzo)

ok, bij nadere bestudering gaat dhcp NU ook fout ondanks dat hij wel snel opstart.

wat krijg je aan output als je op de prompt "ipconfig /renew" intikt. Is je kabel soms rot zodat dhcp SOMS niet lukt. (probeer anders eens meerdere keren ipconfig /renew in te tikken en kijk of het elke keer goed gaat)

[ Voor 39% gewijzigd door leuk_he op 18-10-2005 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://members.home.nl/fo...nfig%20na%20opstarten.bmp

dit is trouwens de melding bij ipconfig /all vlak na opstarten als ik de melding krijg: 'een van de netwerkkabels is niet aangesloten'.

kabel is niet rot, want ik heb al met verschillende kabels gewerkt, steeds zelfde probleem.

Dit is overigens de foutmelding bij eventlog:
Deze computer heeft geen adres toegewezen gekregen van het netwerk (door de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 000A48007F88. De volgende fout is opgetreden:
De bewerking is geannuleerd door de gebruiker. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de server met netwerkadressen (DHCP-server) proberen te krijgen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 09:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:16:

Ik zie al dat dhcp fout gaat, maar het is ook interresant om te zien waarom het fout gaat, de regels voor en na de rode kruisjes en de gele warnings.

(Alsof tcp/ip te snel opstart ofzo)

ok, bij nadere bestudering gaat dhcp NU ook fout ondanks dat hij wel snel opstart.

wat krijg je aan output als je op de prompt "ipconfig /renew" intikt. Is je kabel soms rot zodat dhcp SOMS niet lukt. (probeer anders eens meerdere keren ipconfig /renew in te tikken en kijk of het elke keer goed gaat)
Ipconfig /renew gaat steeds goed! Nadat de foutmelding van de netwerkkabel niet meer komt.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

leuk_he schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:16:

Als een windows machine (2000 en hoger) geen DHCP adres krijgt schakelt het automatisch over op een APIPA adres (automatic private ip address) uit de 169.254.x.x range. Dit duurt echt geen half uur hoor. Je moet natuurlijk wel wachten op de timeout van DHCP.

@sophoon -> gebruik je nog iets van een router of ander netwerkdevice? Ik zag hem niet op je tekening staan namelijk. Heb je de kabels al eens allemaal vervangen? Hoe branden de lampjes op het kabelmodem als je geen verbinding hebt? Brand het lampje op de netwerkkaart dan ook? Heb je een cross of een straight kabel gebruikt om het modem op de windows xp machine aan te sluiten?

Hoe heb je de verbinding met de win98 machine ingeregeld? Ik kan dat niet goed uit je kleine asci tekening opmaken namelijk. Zit die nou aan de winxp machine vast (internet connectie sharing) of middels een router / switch of wissel je de kabel gewoon af en toe?

Heb je de snelheid en duplex van de netwerkkaart wellicht op "auto" staan? Dat is niet aan te raden omdat auto detectie vaak fout gaan met dit soort problemen van dien. Heb je een andere netwerkkaart liggen die je kunt proberen? Controlleer even hoe de settings wat betreft snelheid en duplex moeten zijn en stel de netwerkkaart daar op in (dit kun je doen bij de properties van de kaart zelf).

Het settings scherm ziet er ongeveer zo uit (er kunnen rechts veel meer items staan):
Afbeeldingslocatie: http://common.nec-computers.com/PrsPicDwn/reateckProp.gif

Verander daar "auto" in de juiste settings die overeenkomen met de netwerkkaart in het kabelmodem (meestal 10 / half).

[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 20-10-2005 09:15 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
- ik maak gebruik van een router SITECOM DC-201
- kabels heb ik al eens evrvangen, blijft hetzelfde
- ik kan bij de netwerkkaart eigenschappen (advanced) nergens de snelheid&duplex zien/aanpassen

• Bor
  • Nu online

Bor

En als je de router er eens tussen uit haalt? Welke drivers gebruik je voor de netwerkkaart? De drivers die in Windows XP zitten of 3rd party drivers die bv bij je moederbord mee kwamen op cd?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bor de Wollef schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:07:
Als een windows machine (2000 en hoger) geen DHCP adres krijgt schakelt het automatisch over op een APIPA adres (automatic private ip address) uit de 169.254.x.x range. Dit duurt echt geen half uur hoor. Je moet natuurlijk wel wachten op de timeout van DHCP.
Als hij zegt "not connected" dan gaat hij niet door met proberen. en is er ook geen nic om een 169.* adres aan toe te wijzen.
Hoe branden de lampjes op het kabelmodem als je geen verbinding hebt? Brand het lampje op de netwerkkaart dan ook? Heb je een cross of een straight kabel gebruikt om het modem op de windows xp machine aan te sluiten?
Als hij niet werkt zou ik het ook daar zoeken. zeker omdat hij zegt "not connected". Wat voor netwerk kaart gaat het eigenlijk om?

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 21-10-2005 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de volgende netwerkkaart:
3Com 3C910 Integrated fast ethernet controller.

drivers van 3Com corporation:
stuurprogrammaversie: 2.18.529.2002

• Bor
  • Nu online

Bor

Haal anders de router er even tussen uit en koppel direct op het internetmodem aan als dat kan. Heb je al een andere poort op de router / switch getest? Misschien is dat poortje gewoon niet goed.

[ Voor 79% gewijzigd door Bor op 21-10-2005 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Direct verbinden met internetmodem werkt prima. Andere poorten geprobeerd zelfde probleem.
Poorten werken wel direct voor de Win98se bak. Dat de kabels straight zijn had ik nog niet vermeld geloof ik dus dat is het probleem ook niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:32:
Het gaat om de volgende netwerkkaart:
3Com 3C910 Integrated fast ethernet controller.

drivers van 3Com corporation:
stuurprogrammaversie: 2.18.529.2002
Degene die deze kaart (dit is de 3com naar ervan: 3CSOHO100B-TX) gebruiken, hebben die ook deze stuurprogramma versie?
Als ik naar 3com ga, kan ik alleen de volgende file downloaden voor die kaart:
3csohob.exe
Maar als ik die wil gebruiken, krijg ik de volgende melding:
16-bits MS-DOS-subsysteem
Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing te sluiten.
Terwijl de file toch ook voor XP moet zijn volgens 3com?!

ff een quote op mijn eigen quote 8)7
Niet om te kicken, maar om de oplossing te plaatsen die misschien wel voor andere nuttig kan zijn:
http://support.microsoft.com/?kbid=324767

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 17:06 ]

Pagina: 1