Toon posts:

[HTML/Javascript?] Coördinaten doorgeven van landkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb me al suf gezocht en weet niet hoe ik dit juist kan doen.

Ik wil namelijk dat mensen back-end op een landkaart coördinaten kunnen aanduiden op een foto en deze coordinaten (vb left: 145px - top: 23px) moeten dan in een databank worden opgeslagen.

Dus ik was aan het denken een soort cursor over de foto laten gaan en als je dan klikt een post doen met de coordinaten in hidden fields of...

weet iemand of dit kan? thx

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Een imagemap of een image input.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:38:
Een imagemap of een image input.
Kan je even iets meer zeggen over wat je bedoeld? thx

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:44:
[...]

Kan je even iets meer zeggen over wat je bedoeld? thx
Heb je deze twee kreten al eens door Google of hier op GoT gehaald? De aangedragen opties van disjfa zijn namelijk basis HTML :)

Mocht je er dan nog niet uitkomen, laat ons graag weten waar je precies tegenaan loopt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:53:
[...]

Heb je deze twee kreten al eens door Google of hier op GoT gehaald? De aangedragen opties van disjfa zijn namelijk basis HTML :)

Mocht je er dan nog niet uitkomen, laat ons graag weten waar je precies tegenaan loopt.
Hey, ik weet ik weet wel dat die hotspots zetten op een image (slechte) basis html is maar ik zoek iets om de coordinaten op een image door te geven, wat ik niet vind...

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:57:
[...]
Hey, ik weet ik weet wel dat die hotspots zetten op een image (slechte) basis html is maar ik zoek iets om de coordinaten op een image door te geven, wat ik niet vind...
Je verteld ongeveer 0,0 van wat je nu eigenlijk wilt hebben. Coordinaten... :? Van wat. Zoals ik al zei kijk een keer naar een image input:
HTML:
1
<inpyt type="image" src="...

Dat geeft daadwerkelijk coordinaten terug van een plaatje. Als je dat handig lijkt kan je dat gebruiken. Maar dat zijn geen coordinaten van een landkaart. Dat zijn gewoon pixels. Maar daar kan je verder al wel zat mee doen.

Maar wat heb je zelf verder gevonden?

[ Voor 5% gewijzigd door disjfa op 18-10-2005 12:02 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ALs je hotspots zegt denk ik aan een clientside imagemap. Vind ik overigens geen slechte html, hoewel het ook anders kan.

Een serverside imagemap is voor jou wellicht handiger.
Pagina: 1