Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600
zal het zo ff opzoeken.
een stappen plannetje:
-rechtermuisknop op een van de knoppenbalkjes.
-customize
-helemaal onderaan, KLIK op het plusje voor "View"
-Zoek "ZOOM"
-Klik op de knop "Add -->"
-verplaats het icoontje in de rechterkolom.
-klik op "OK"
Klik nu op het vergroot glas in de knoppenbalk.
klik op "optimal"
klik op "OK"
sucses.
[ Voor 12% gewijzigd door nsa1984 op 18-10-2005 11:46 ]
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Maar het is veel makkelijker om Control in te drukken en met je muiswieltje te draaien om in en uit te zoomen.
Het willen centreren avn de pagina vind ik eerlijk gezegd maar een beetje raar, ik snap niet dat iemand zich over zoiets druk kan maken. Gewoon je venster niet groter maken dan nodig is. In tegenstelling tot wat veel Windows gebuikers denken is het namelijk niet de bedoeling van window-omgeving om alle vensters te maximaliseren en de taakbalk als een tabs te gebruiken.
Je kan het effect van centreren wel een beetje nadoen door de de zoom-instelling op "Optimal" of "Page width" zetten.
[ Voor 54% gewijzigd door Johnny op 18-10-2005 11:48 ]
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Hey jah,Johnny schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:40:
Het zoompercentage staat toch ook (onderaan) in de statusbalk? Je kan er op rechtsklikken of dubbelklikken om het percentage in te stellen.
Maar het is veel makkelijker om Control in te drukken en met je muiswieltje te draaien om in en uit te zoomen
je hebt gelijk, nooit gezien eigenlijk.....
vergeet het verhaal wat ik hierboven heb getypt en doe het maar via die onderste percentage weergave.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Dat is overigens wel het hele basisidee van de taakbalkGewoon je venster niet groter maken dan nodig is. In tegenstelling tot wat veel Windows gebuikers denken is het namelijk niet de bedoeling van window-omgeving om alle vensters te maximaliseren en de taakbalk als een tabs te gebruiken.
[ Voor 71% gewijzigd door spone op 18-10-2005 12:24 ]
Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600
Nee, niet echt. Je kunt als zoom wel instellen "page width". Opzich heb je het dan wel midden in het scherm, maar dan wordt ook alle letters mee vergroot en dat wil je net niet denk ik.spone schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:22:
Maar als ik het zo lees is het dus niet mogelijk om op een normale manier de pagina in het midden te krijgen?
Wat ik wel ontzettend mis in OOo writer is de functie onder zoom waardoor je 2 pagina's naast elkaar kan zetten. Dit kan in Word 2003 weer wel en is reuze fijn bij het reviewen van documenten.
Ik gebruik het tegenwoordig ook gewoon om zo'n document even snel door te kijken.
Op het forum van openoffice.org heb ik dit puntje een keer aangestipt en iemand heeft toen voor mij dit als feature request of zoiets, gepost.
DOch helaasch zie ik idt nog niet in OO.o 2 rc's terug. Ik moet ook wel zeggen, ik merk het bijna niet meer, alleen als ik achter een andere pc zit waar MS Office op staat (en die ik dan gebruik).
En met de nieuwe sidebar met allerlei stijlen, die heb ik gewoon aan de rechterkant gedocked (de plek die dus helemaal open is), dan lijkt het net alsof de pagina in het midden staat :-)
Toegegeven, ik werk op resolutie 1280x960, dus dan kan dat ook makkelijker.
One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om die 2 dingen onder elkaar te krijgen? Ik heb nu de final versie van OpenOffice.org en ik kan het niet voor elkaar krijgen. Ligt dat aan mij of hebben ze het er voor de final versie uitgehaald?Uchy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 08:56:
:-) Leuk om te lezen dat meer mensen zich hier druk over maken :-)
Op het forum van openoffice.org heb ik dit puntje een keer aangestipt en iemand heeft toen voor mij dit als feature request of zoiets, gepost.
DOch helaasch zie ik idt nog niet in OO.o 2 rc's terug. Ik moet ook wel zeggen, ik merk het bijna niet meer, alleen als ik achter een andere pc zit waar MS Office op staat (en die ik dan gebruik).
En met de nieuwe sidebar met allerlei stijlen, die heb ik gewoon aan de rechterkant gedocked (de plek die dus helemaal open is), dan lijkt het net alsof de pagina in het midden staat :-)
Toegegeven, ik werk op resolutie 1280x960, dus dan kan dat ook makkelijker.
[EDIT] Ik heb het inmiddels al gevonden: ctrl-dubbelklik wil wel eens helpen en daarna de boel dusdanig heen en weer verslepen totdat je hebt zoals je het wilt. Dat had wat gemakkelijker gemogen trouwens.
[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 20-10-2005 21:42 ]
Iemand een idee of dit onderhand al mogelijk is met de nieuwste versie van openoffice? En nou niet zeggen dat ik me daar niet druk over moet maken, ik vind het gewoon een vertrouwder gezicht dat het in het midden staat
[ Voor 5% gewijzigd door Ook al Bezet op 21-12-2006 11:06 ]
Verwijderd